Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Robby72

Een ietwat lullige vraag maar waarom juist een 2001 B5244T3 onderblok met een
2004 B5254T4 krukas combineren? Waarom niet beide 2004 B5254T4?

-D©©©L-

Citaat van: Robby72 op 18-10-2010 15:55:14
Een ietwat lullige vraag maar waarom juist een 2001 B5244T3 onderblok met een
2004 B5254T4 krukas combineren? Waarom niet beide 2004 B5254T4?

Omdat ik zo'n B5244T3 onderblok heb en het B5254T4 onderblok defect is.  :)

razorx

Gedurfd, maar interessant, net als je nieuwe avatar. ;)

Ik ben natuurlijk heel benieuwd waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt.

Anyway, belooft op termijn weer wat heel interessants te worden.

-D©©©L-

Links het 2001 B5244T3 blok waarvan het onderblok gebruikt gaat worden in de 422R, rechts het 1996 B5234T(5) blok dat straks als geheel in de 609R gaat.

(klik voor hi-res)


Jans Duiven

#2449
Citaat van: razorx op 18-10-2010 23:29:06
Gedurfd, maar interessant, net als je nieuwe avatar. ;)

Ik ben natuurlijk heel benieuwd waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt.

Anyway, belooft op termijn weer wat heel interessants te worden.

Ik dacht dat Marco's ouders, net als die van mij, destijds de sekstant wel maandelijks in de brievenbus kregen en dat de onrust er ondertussen wel uit zou zijn geslingerd..  ;D

In ieder geval was 't wel tijd voor de kapper  :evil:

:evil:

ulkeman

die blokjes komen mij bekend voor er nog heel dicht bij geweest/onder
was weer eventjes gezellig :)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 18-10-2010 11:22:42
... al zou de zaak ook heel moeten kunnen blijven bij gebruik van een nieuwere kop die voorzien is van hardere zittingen en (uitlaat) kleppen met een 7 mm stam & flashlube.

7mm kleppen zijn tot de MY'99 kop, en gaan misschien wel passen in de nieuwere kop, maar dan heb je de hydraulische klepstoters nodig (waar geen oliekanaaltjes voor zijn) en ook een '99 nokkenas.   

Een volledige '99 kop lijkt me inderdaad het beste.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

johan283

@dcccl : pff die avatar leidt mij behoorlijk af  ;D moet nu telkens naar links kijken  :P

-D©©©L-

Meten is weten (als je weet wat je meet).



Weet iemand nog een goedkoop adresje voor een Innovate SSI-4 module ?

arjenT5R

Innovate's zijn redelijk betaalbaar bij funsdaf.... advanced performance parts
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2010 22:20:57
Meten is weten (als je weet wat je meet).

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/dashdaq/01_dd_met_zt2_01.jpg

Weet iemand nog een goedkoop adresje voor een Innovate SSI-4 module ?

Mooi setje, ik heb t zelfde alleen zonder dat grote scherm(gewoon normaal lcd schermpje). Hoe ga jij die oliesensor plaatsen? Ik heb em nog niet gemonteerd, omdatk niet zo snel een andere locatie wist dan de aftapplug, maar de draad is niet t zelfde en om em nu elke keer te sealen met loctite..

-D©©©L-

Citaat van: nickk. op 13-11-2010 18:58:24
Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2010 22:20:57
Meten is weten (als je weet wat je meet).

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/dashdaq/01_dd_met_zt2_01.jpg

Weet iemand nog een goedkoop adresje voor een Innovate SSI-4 module ?

Mooi setje, ik heb t zelfde alleen zonder dat grote scherm(gewoon normaal lcd schermpje). Hoe ga jij die oliesensor plaatsen? Ik heb em nog niet gemonteerd, omdatk niet zo snel een andere locatie wist dan de aftapplug, maar de draad is niet t zelfde en om em nu elke keer te sealen met loctite..


Ik heb nog een paar sensoren onderweg welke een 1/8" NPT draad hebben, in de praktijk passen die prima in een M10x1 schroefdraad. Er bestaan hiervoor ook messing adapters die in de olie aftap opening passen. Deze adapters dichten meestal tegen het blok af met een rubberpakking. Die pakking zie je na verloop van tijd toch lekken. Ik ga dus voor een iets andere route: Een bestaande stalen oliestop waarin een gat met M10x1 draad gemaakt is. Afdichten tegen het blok met de standaard vervangbare aluminium ring. 

De grootste uitdaging is het meten van de druk in de automaatbak en meten van de onstekingshoek.

-D©©©L-

De winterbanden liggen er weer onder (nokian WR-G2) en hij heeft weer een plas verse motorolie mogen ontvangen. De "winter" olie, 10w50 dus.

Daarnaast de bak weer deels ververst. Dat er met een nieuwe bak eigenlijk niets aan de magnetische olieplug zit, is natuurlijk nauwelijks verbazend. Maar dat de olie na 30.000 km toch al weer behoorlijk verkleurd was (=overbelast op temperatuur), had ik niet verwacht. Zeker niet omdat er een extra koeler aan zit. Toch nog maar eens nadenken over een grotere koeler en meer olie inhoud in het systeem. Kan er meteen een filter bij in.

wepster

heb uje die bak bij dirk nu nog niet op gehaald ???
word wel eens tijd is het niet  :eusa_whistle:



-D©©©L-

Citaat van: wepster op 27-11-2010 23:50:35
heb uje die bak bij dirk nu nog niet op gehaald ???
word wel eens tijd is het niet  :eusa_whistle:




Zou jij je rekening nummer niet eens even op PB zetten dan ?  ;D