Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Omdat het nog niet echt bewezen is, al geraak ik stilaan wel overtuigd.
Het zal vast ook niet in de onderhoudsintervallen staat van Vialle zelf.

En de pomp heeft vast ook niet zoveel te lijden in een auto met 140pk (no offence trouwens).

Ludo

Citaat van: Daf46 op 08-10-2010 17:44:55
Citaat van: Vulk op 07-10-2010 17:20:52
Gelijk even een afspraak maken zie!
Wat ik mij afvraag: Waarom vermeldt men dit niet als ik na de installatie vraag of er enige vorm van onderhoud nodig/levensduurverlengend is aan de installatie ?

Omdat het (nog) niet 100% bewezen is, dat het de levensduur verlengd.
Vialle zegt dat het volledig onderhoudsvrij is, en in principe is het dat ook.
De ervaringen echter wijzen op gebreken, nl het drooglopen van de pomp.
Het ligt er dan ook nog aan, van welk jaar de pomp is, door de ervaringen heeft Vialle wijzigingen aangebracht.
Het kan dus net zo goed zijn dat je een verbeterde versie hebt.
De latere versies (doorgaans ook pas gebruikt in nieuwere auto's) hebben er geen (of zéér weinig) last van. :D


Daf46

Citaat van: Ludo op 08-10-2010 18:11:30
Citaat van: Daf46 op 08-10-2010 17:44:55
Citaat van: Vulk op 07-10-2010 17:20:52
Gelijk even een afspraak maken zie!
Wat ik mij afvraag: Waarom vermeldt men dit niet als ik na de installatie vraag of er enige vorm van onderhoud nodig/levensduurverlengend is aan de installatie ?

Omdat het (nog) niet 100% bewezen is, dat het de levensduur verlengd.
Vialle zegt dat het volledig onderhoudsvrij is, en in principe is het dat ook.
De ervaringen echter wijzen op gebreken, nl het drooglopen van de pomp.
Het ligt er dan ook nog aan, van welk jaar de pomp is, door de ervaringen heeft Vialle wijzigingen aangebracht.
Het kan dus net zo goed zijn dat je een verbeterde versie hebt.
De latere versies (doorgaans ook pas gebruikt in nieuwere auto's) hebben er geen (of zéér weinig) last van. :D
Ik herinner me inderdaad dat ze spraken over enige verbeteringen aan de pomp, maar ging ervan uit dat die bij jullie auto's er ook al in zou zitten.

Vulk

De mijne is van mei 2008. Geen idee of ik ik al "de betere" pomp heb of niet, maar het is fijn voor mijn gemoedsrust en dus ook nachtrust. :)

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 08-10-2010 18:20:25
De mijne is van mei 2008. Geen idee of ik ik al "de betere" pomp heb of niet, maar het is fijn voor mijn gemoedsrust en dus ook nachtrust. :)

Op de dag dat van mijn wagen de pompolie vervangen werd, werd in de wagen van Thys een complete pomp vervangen.
Nieuw type multivalve & pomp. Geplaatst in het najaar van 2008.  Ik meen zo'n 80.000 km gelopen.
Deze bleek ook netjes droog te zijn...

Vulk

Dan doe ik er zeker goed aan.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 09-10-2010 21:54:09
Op de dag dat van mijn wagen de pompolie vervangen werd, werd in de wagen van Thys een complete pomp vervangen.
Nieuw type multivalve & pomp. Geplaatst in het najaar van 2008.  Ik meen zo'n 80.000 km gelopen.
Deze bleek ook netjes droog te zijn...


Ik geloof niet dat Thijs het nieuwste type heeft.
:eusa_think:

arjen850

Na dat de rijtraining voorbij was en iedereen weer richting huis is gegaan, werd mij door Mraco de mogenlijkheid aangeboden om een stukje te rijden in zijn 422R.. Uiteraard heb ik het blog ook gevolgd, en vele met mij, dus men begrijpt dat ik deze kans niet kon laten liggen ;D
Ik achter het stuur en Marco(vast met samen geknepen billen ;D) naast mij..

Dan start je hem.. Ik denk dat iedereen de siddering wel kent bij het aanslaan van onze 850, iedereen behalve dan de 850 van Marco.. Je voelt aan alles dat het onder de kap strak ligt..
Stuk door de kom van meppel heen gereden en veel drempels genomen.. Drempels waar ik met mijn eigen R kalm aan moet doen, neem ik of ze er (bijna) niet zijn, de auto duikt weinig tot niets in de vering, en voor de mensen die nu roepen :dan is dat ding zo hard als een stuiterbal... Nou, niet dus ;)
Bij goed 50 even van links naar rechts zwiepen, geen krimp.. Je hebt een heel byzonder contact met het wegdek, via het stuur..

Uiteraard is niet alles op een slakke gang gegaan, op het industrie terrein mocht ik hem een beetje op zijn staart trappen(lees 100%procent voluit) En waar is ineens dat turbo gat waar onze volvo's last van hebben? Wat gaat dat ding nagenoeg zonder aandrijf reacties snaarstrak van zijn plek..
Iedereen weet wel ongeveer heoeveel uren er in die auto zitten, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat echt wel vruchten heeft afgeworpen..

Dan de remmen.. In het topic "rijtraining"heb ik verteld over het verschil in remweg, niet nodig daar weer over te beginnen..
Wel geeft het pendaal je een compleet ander gevoel als de standaard remmen.. Met name van behoorlijk hoge snelheden, Wat ik ook heb geprobeerd ;D

Uiteraard zijn er dingen die ik anders zou willen hebben,of niet zou willen, maar in terchnisch opzicht is dit en dat voel je aan alles een heel messtrakke met bijzonder veel zorg opgebouwde R..
Marco bedankt voor het toch wel enerverende ritje, ik hoop niet dat ik je tank zo leeg heb gereden dat je moest lopen het laatste stuk? :angel: ;D

KIM

Je hebt z'n blog toch niet goed gelezen Arjen. Marco heeft de meeste LPG aan boord van ons allemaal.

arjen850

Citaat van: KIM op 10-10-2010 23:27:01
Je hebt z'n blog toch niet goed gelezen Arjen. Marco heeft de meeste LPG aan boord van ons allemaal.

Ja maar die tank(gas) kan ook leeg ;)

-D©©©L-

#2440
Citaat van: arjen850 op 10-10-2010 23:29:17
Citaat van: KIM op 10-10-2010 23:27:01
Je hebt z'n blog toch niet goed gelezen Arjen. Marco heeft de meeste LPG aan boord van ons allemaal.

Ja maar die tank(gas) kan ook leeg ;)

True, maar dan moet je wel kunnen starten. En daar heb ik een beetje benzine voor nodig. (startvloeistof, vloeibaar goud)


Niet heel erg lang geleden schreef ik:

Citaat van: -D©©©L- op 06-10-2010 21:59:19
....vanmiddag weigerde de benzinepomp weer eens...

weer wat te doen, gelukkig ligt de nieuwe al een tijdje klaar voor plaatsing.

Vrijdag het nieuwe pompje in een pomphuis geplaatst en netjes een nieuw rubber er omheen gedaan (safety first...)  Het plan was om hem zaterdag middag ergens te gaan vervangen, na terugkomst van de remtraining.

Tijdens de remtraining (dat wil zeggen; voor aanvang) had ik al bewezen dat je met een BBK rondom echt eerder stilstaat.
De auto wilde niet starten, benzine pomp dood. Voor de zekerheid nog maar even relais 103 overbrugd (men neme 1 stuks 6 mm fischer plug en drukt die tussen het relais zodat ie op "maak" blijft staan  ;D"

No go. pomp zo dood al een pier.
Jan-Piet was zo vriendelijk om met mij naar zwolle te rijden( en terug) met een verse pomp en een hand vol gereedschap. "Zo klaar" hoorde ik mijzelf nog zeggen....  :eusa_shifty:
Het is ook maar een kwartiertje werk incl losmaken en opzij schuiven van de tank. Daarbij had ik er niet op gerekend dat ik de snelkoppelingen met geen mogelijkheid van het pomphuis af kon krijgen.

2 uur en diverse pogingen laten toch maar de anwb gebeld. Meppel & zaterdag dus goede kans dat fa "De Redder" uit staphorst zou komen. En na een half uur waren de hulptroepen er. Leuk om de bekenden ook eens tijdens hun werk tegen te komen.
Ook Roelf (de anwb man) kreeg de zaak niet makkelijk los. Vervelend, maar het lag tenminste niet aan mij.
Uiteindelijk besloten om 1 van de leidingen uit de oude pomp los te zagen zodat we konden zien waar het misging. De mantels van de koppelingen bleken in lichte staat van ontbinding waardoor het ontgrendelen niet meer mogelijk was. Zonder mantels zit het ook goed, dus 4 knipjes met de tang later kwamen de beide koppelingen makkelijk los.

Samen nog even de nieuwe pomp erin gezet en gekeken of de auto startte. Dat deed ie. De anwb man vertrok weer ("tot donderdag bij de rdw") en ik heb zelf de boel dichtgemaakt en de tank samen met thys op de bouten gezet.

Daarna nog even een paar rondjes over de baan gedaan (uitwijk oefening) en dat maakte de dag weer helemaal goed.  :eusa_clap:

...en wat had ik een mazzel dat het schitterend weer was en ik op een leuk schaduw plekje stond.  8)

arjenT5R

wat een verhaal... zal je altijd zien... "zo gedaan, kwartiertje werk"
moet je de anwb bellen  ;D

Bekend pompje of niet marco?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Wilde plannen:

2001 B5244T3 onderblok
2004 B5254T4 krukas
2004 B5254T4 drijfstangen
2004 B5254T4 zuigers
2004 B5254T4 inlaat spruitstuk
2001 B5244T3 uitlaat spruitstuk
2002 B5234T3 16T schuine flens

Gezien de LPG spullen denk ik dat ik er toch maar een MY1999 kop op zet, al zou de zaak ook heel moeten kunnen blijven bij gebruik van een nieuwere kop die voorzien is van hardere zittingen en (uitlaat) kleppen met een 7 mm stam & flashlube.

Verder geen haast project, gewoon lekker onderdelen verzamelen en in alle rust bouwen.


Wout309t

Ok, en wat zijn je plannen daarmee? Waarom een dergelijk blok samenstellen als je toch op gas gaat rijden?

Smerige avatar trouwens :eusa_whistle:
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 18-10-2010 11:36:50
Ok, en wat zijn je plannen daarmee? Waarom een dergelijk blok samenstellen als je toch op gas gaat rijden?
Uiteindelijk is het doel zo'n 320-330 pk op LPG.
Waarom niet ?