Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard850


Thys


-D©©©L-

#167
Citaat van: Richard850 op 24-06-2008 08:41:11
110% extra:P

Dat viel achteraf nogal mee  :).

Citaat van: thyzerrr op 24-06-2008 18:37:03
En? Al thuis? ;)
Ja, zekers.

Vanmorgen extra vroeg opgestaan om vast wat werk in het voren te doen, de stukken moeten deze week immers wel opgeleverd worden. Dat gaf een me een paar ruimte om langs de RDW en Douane te kunnen.

Met de 422R op pad dus richting het groningse:




Laatste stukje binnendoor langs Glimmen en Haren:




Het ruikt hier naar volvo  ;D, moet haast wel goed komen nu:




Daar zijn we dan:




Het verliep allemaal voorspoedig bij de RDW en Douane. Het leek best druk, maar ik was heel snel aan de beurt (<10min).
RDW paperassen afgehandeld en een werkorder gekregen voor de keuring. Een half uurtje later was ik aan de beurt. Nog 10-15 minuten later was alles in orde bevonden en kon ik weer naar de balie voor het voldoen van het schadebedrag.

Dan in de rij bij de douane, dat kostte ietsje meer tijd. Toen ik uiteindelijk aan de beurt was, was het afhandelen van de stukken eigenlijk ook zo klaar.
Ik bleek een invul foutje gemaakt te hebben, BPM bedrag moest 5 euro minder zijn dan ik genoteerd had. Wat ze ook netjes corrigeerde.  :) 
1 pin betaling later was dit ook allemaal rond. Nog even een bak koffie gescoord bij de koffie automaat van de RDW en daarna weer richting huis gegaan.

Dit kon niet. Dit ging te makkelijk. 
En ja hoor, op de terugweg..  :-\



BOF.... fiiiiiiiiieeeeeeeeeee..... geen vermogen en een hevig raar schakelende bak.
Snel de A28 af gegaan (langs de snelweg wil je niet staan) en de N34 op gedoken.
Kap open... (wist het bij het horen van de "BOF"eigenlijk al):



Intercooler buis los. En natuurlijk vergeten om de standaard gereedschap set uit de 609R (halve kist vol) in deze wagen te leggen.  :eusa_wall: :eusa_wall:
Even wachten op de wegenwacht om een slangklem vast te zetten, wat voelde ik me dom.  :eusa_shifty:
Gelukkig waren ze zo vriendelijk om me wel even te helpen, want eigenlijk is dat onmogelijk als er nog geen gele .nl platen op zitten. Waarvoor dank aan het adres van de ANWB.  :eusa_clap:

Met een 45 minuten vertraging kon ik weer op pad, en nog een uur later was ik weer op de thuisbasis.
267 euro BPM en RDW kosten armer  :eusa_whistle: en een postieve ANWB ervaring rijker ben ik in afwachting van het nederlandse kentekenbewijs. Nog een paar daagjes geduld, dan weet ik wat het kenteken geworden is. Het zal wel iets in de richting van 01-GKD-1 worden ofzo. In ieder geval de nieuwe side code notatie.


Eugene

Mooi verslag, maarre... 267 euro BPM?

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

#169
Ja, dat verwondert me ook... 3 jaar geleden moest ik voor de GLT nog 1200 aftikken  :evil:

Maarre.... wel mooi dat het goed afgelopen is, en dat ie nu NL-er is :)

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 24-06-2008 18:41:51
BOF.... fiiiiiiiiieeeeeeeeeee..... geen vermogen en een hevig raar schakelende bak.
..
Intercooler buis los. En natuurlijk vergeten om de standaard gereedschap set uit de 609R (halve kist vol) in deze wagen te leggen.  :eusa_wall: :eusa_wall:
Even wachten op de wegenwacht om een slangklem vast te zetten, wat voelde ik me dom.  :eusa_shifty:

Hehe, ik weet exact hoe dat voelt. En niet eens een simpele schroevendraaier bij de hand.. Alleen had ik het op weg naar de keuring :eusa_shifty:


Mooi man! Nu wachten op de platen en kachelen maar!


Gr :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 24-06-2008 18:45:17
Mooi verslag, maarre... 267 euro BPM?

Nee, BPM was nog minder. Dit is het totaal bedrag inclusief kosten van inschijving en kenteken papieren.  ;D

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 13:52:30
Citaat van: elianmars op 15-06-2008 13:44:28
Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 12:57:49

Hij is inmiddels ook getaxeerd voor de BPM tegenbewijs aangifte. Niet lachen, waarde na aftrek van schade en achterstallig onderhoud: Iets meer dan de kiloprijs  ::)


Aan de ene kant lekker voor het te betalen BPM bedrag, aan de andere kant heb je misschien het gevoel teveel te hebben betaald voor de wagen  :eusa_shifty:


Nee, ik heb zeker niet het gevoel dat ik teveel heb betaald. Vergeet niet dat de LPi installatie niet mee doet voor de BPM taxatiewaarde.
Daarnaast gaat men bij een taxatie uit van de afschrijftabel waarde. De herstel kosten  op basis van 100% uitbesteden (dealer/schadebedrijf) en nieuwe of hele jonge delen.
Dat loopt qua kosten natuurlijk gigantisch op. Bedenk alleen maar wat bijv. het vervangen van de vloerbekleding links- en rechtsvoor gaat kosten.


Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 24-06-2008 19:24:42
Citaat van: Eugene op 24-06-2008 18:45:17
Mooi verslag, maarre... 267 euro BPM?

Nee, BPM was nog minder. Dit is het totaal bedrag inclusief kosten van inschijving en kenteken papieren.  ;D

Citaat van: elianmars op 15-06-2008 13:44:28
Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 12:57:49

Hij is inmiddels ook getaxeerd voor de BPM tegenbewijs aangifte. Niet lachen, waarde na aftrek van schade en achterstallig onderhoud: Iets meer dan de kiloprijs  ::)
 

Aan de ene kant lekker voor het te betalen BPM bedrag, aan de andere kant heb je misschien het gevoel teveel te hebben betaald voor de wagen  :eusa_shifty:

Interesting... kan iedereen zo'n taxering doen?

If it's not blown, it sucks...

The Saint

Hele egte puje Volvo pojno  :P

Fantastisch dat je zo tot in detail jouw auto's verbetert  :eusa_clap:

Ik zou 'm blind van je kopen!
No shirt no shoes, no pinball

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 24-06-2008 19:26:19
Citaat van: -D©©©L- op 24-06-2008 19:24:42
Citaat van: Eugene op 24-06-2008 18:45:17
Mooi verslag, maarre... 267 euro BPM?

Nee, BPM was nog minder. Dit is het totaal bedrag inclusief kosten van inschijving en kenteken papieren.  ;D

Citaat van: elianmars op 15-06-2008 13:44:28
Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 12:57:49

Hij is inmiddels ook getaxeerd voor de BPM tegenbewijs aangifte. Niet lachen, waarde na aftrek van schade en achterstallig onderhoud: Iets meer dan de kiloprijs  ::)
 

Aan de ene kant lekker voor het te betalen BPM bedrag, aan de andere kant heb je misschien het gevoel teveel te hebben betaald voor de wagen  :eusa_shifty:

Interesting... kan iedereen zo'n taxering doen?

Een beëdigd taxateur wel ja.
Maak het niet te bont, de douane kan ook een hertaxatatie door een derde partij laten uitvoeren.

Citaat van: The Saint op 24-06-2008 19:31:35
Hele egte puje Volvo pojno  :P

Fantastisch dat je zo tot in detail jouw auto's verbetert  :eusa_clap:

Ik zou 'm blind van je kopen!

Hij is bijna te koop, als je je ogen dicht doet klinkt ie net als een 10V automaat op gas. ;D ;D

R o b

Netjes en die BPM is mij ook een raadsel! :eusa_clap:

Ik zie dat de rdw redelijk op architectkosten heeft bespaard, elk gebouw is bijna hetzelfde!  ;D

FGG

Dat van die BPM mag je idd even uitleggen...

???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 24-06-2008 21:46:13
Dat van die BPM mag je idd even uitleggen...

???

Even vijf posts terug lezen.  :)

Misha

Citaat van: thuur op 24-06-2008 19:01:25
Citaat van: -D©©©L- op 24-06-2008 18:41:51
BOF.... fiiiiiiiiieeeeeeeeeee..... geen vermogen en een hevig raar schakelende bak.
..
Intercooler buis los. En natuurlijk vergeten om de standaard gereedschap set uit de 609R (halve kist vol) in deze wagen te leggen.  :eusa_wall: :eusa_wall:
Even wachten op de wegenwacht om een slangklem vast te zetten, wat voelde ik me dom.  :eusa_shifty:

Hehe, ik weet exact hoe dat voelt. En niet eens een simpele schroevendraaier bij de hand.. Alleen had ik het op weg naar de keuring :eusa_shifty:


Mooi man! Nu wachten op de platen en kachelen maar!


Gr :eusa_clap:
Beetje afhankelijk van de klem, maar soms lukt het met een muntstukje ook nog wel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: