Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-


BartusKN

Oei, dat geeft nog een puist licht :o

elianmars

Citaat van: BartusKN op 09-01-2009 00:21:54
Oei, dat geeft nog een puist licht :o

Zeker in combinatie met de pitten die nog voor de grill gemonteerd gaan worden  :o

viking_in_shorts

Inderdaad - volgens mij kan jij 's nachts "overdag" maken :o

Daf46

Citaat van: viking_in_shorts op 09-01-2009 09:32:46
Inderdaad - volgens mij kan jij 's nachts "overdag" maken :o
Welnee binnenkort zie je deze auto langs de kant van de weg staan met nog zo een radar-bult in de grille  ;D

-D©©©L-

#1115
Citaat van: viking_in_shorts op 09-01-2009 09:32:46
Inderdaad - volgens mij kan jij 's nachts "overdag" maken :o

Die lampen mogen alleen overdag aan.  ;)

(klik voor hi-res, voor doven en slechthorenden in dit geval  ;D)

-D©©©L-

#1116
Zow, voor de andere kant ook even montage platen gemaakt. Ze moeten nog wel even netjes gestraald/-poedercoat worden. :
(klik voor hi-res)



En zo ziet dat er straks ongeveer uit, maar dan met alle lampen wel 100% recht.  ;)
(klik voor hi-res)

-D©©©L-

Vandaag de mistlampen (een nieuw setje) omgebouwd naar HID. Ik moet zeggen; het resultaat bevalt me wel.


Lichtbeeld van de linker lamp met halgeen pitje:
(klik voor hi-res)



En dit is de rechter lamp, die is al omgebouwd naar HID. Zie dat het strooilicht ook aan de andere kant zit tov bovenstaande foto. De lamp is nieuw en verkleurd dus de eerste 100 uur nog wat. :
(klik voor hi-res)

arjenT5R

wow dat ziet er best gaaf uit,
ben benieuwd hoe het er uit ziet als alles brand in het donker  ;D
Waar heb je de schakelaars weg gewerkt?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 11-01-2009 13:59:30
wow dat ziet er best gaaf uit,
ben benieuwd hoe het er uit ziet als alles brand in het donker  ;D
Waar heb je de schakelaars weg gewerkt?

De dagrijlampen (RL code in het frontglas) hebben geen eigen schakelaar. Deze branden alleen (zoals wettelijk bepaald) als het stads-, groot-, gedimd-, of mistlicht -niet- ingeschakeld is. Ik ben bezig om het zo te schakelen dat ze alleen branden als de motor ook daadwerkelijk loopt. Dat vraagt een kleine uitbreiding op relais 103 of een schakeling via de D+ aansluiting van de dynamo. Misschien dan ik de lichtschakelaar nog verander om met de bestaande schakelaar ook een handmatige bediening mogelijk te maken.

Ik ben ook nog even bezig om te kijken of ik de buitenste twee "mee" kan laten doen met de richtingaanwijzers als het groot- en/of gedimd-licht aan is. De HID (xenon) verlichting in de koplampen overstraald namelijk nogal makkelijk de richtingaanwijzers. Door de dagrijlampen te "misbruiken" voor dit doel kan ik de zichtbaarheid aardig vergroten. De dagrijlampen hebben niet meer vermogen dan een richtingaanwijzer lamp (21 w) en verblinden, mede door de lagere plaatsing, niet snel.

innocenti

Hoi DcccL
Wil je ook een foto plaatsen met je dagrijlampen aan? En ga je ze alle 4 als dagrijlampen gebruiken of 2 en 2 als mistlampen?

Black Magic

De auto is zeer mooi maar die extra lampen in de bumper vind ik geen pannetje sorry :eusa_think:

Vertigo

Citaat van: -D©©©L- op 11-01-2009 19:59:56
Ik ben bezig om het zo te schakelen dat ze alleen branden als de motor ook daadwerkelijk loopt. Dat vraagt een kleine uitbreiding op relais 103 of een schakeling via de D+ aansluiting van de dynamo.

Ik zat ook aan zoiets te denken. Volgend weekend monteer ik Xenon in mijn auto, ik zat er aan te denken om de schakeling zo te modificeren dat de lampen pas aan gaan als de motor loopt. Op die manier kan de verlichting nog wel automatisch aan gaan zoals Volvo bedacht heeft, maar gaan de lampen niet kortstondig uit tijdens het daadwerkelijke starten van de motor.


Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw schakeling voor de dagrijlampen.

-D©©©L-

Citaat van: innocenti op 11-01-2009 20:17:48
Hoi DcccL
Wil je ook een foto plaatsen met je dagrijlampen aan? En ga je ze alle 4 als dagrijlampen gebruiken of 2 en 2 als mistlampen?

Die plaats ik nog wel. Allereerst:

Citaat van: -D©©©L- op 10-01-2009 20:14:11... Ze moeten nog wel even netjes gestraald/-poedercoat worden...
Ik heb ze in de pause net maar even weggebracht naar het poedercoat bedrijf, daar lag toch nog wat ander spul te wachten. 


Citaat van: Vertigo op 11-01-2009 22:24:44
Citaat van: -D©©©L- op 11-01-2009 19:59:56
Ik ben bezig om het zo te schakelen dat ze alleen branden als de motor ook daadwerkelijk loopt. Dat vraagt een kleine uitbreiding op relais 103 of een schakeling via de D+ aansluiting van de dynamo.

Ik zat ook aan zoiets te denken. Volgend weekend monteer ik Xenon in mijn auto, ik zat er aan te denken om de schakeling zo te modificeren dat de lampen pas aan gaan als de motor loopt. Op die manier kan de verlichting nog wel automatisch aan gaan zoals Volvo bedacht heeft, maar gaan de lampen niet kortstondig uit tijdens het daadwerkelijke starten van de motor.


Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw schakeling voor de dagrijlampen.

Wat voor dagrijlampen niet geldt maar voor gedimd-grootlicht wel; Ze moeten blijven branden bij uitval van de motor en/of dynamo. Je wil niet zonder licht zitten als 's nachts in het donker op de snelweg de dynamo het loodje legt (om welke reden dan ook). Die eis maakt het wat lastiger te realiseren voor gedimd-grootlicht.


Teddy81

Waarom wil je zo ontzettend veel lampen voor op je auto hebben? Ga je soms verhuizen naar Zweden of ergens anders waar geen lantaarnpalen bestaan? Het lijkt mij een beetje veel licht alles bij elkaar. Of ik moet je bedoelingen even gemist hebben.
Het blijft wel een fantastisch mooie auto, maar de verlichting zou ik er zelf niet bij op gemaakt hebben!! ;) Iets over smaak en twisten hè!