Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

DirkT?

Afgelopen weekend bij de Elandrun even in het echt mogen aanschouwen en niets dan lovende woorden!
Wat mooi om te zien dat zoveel energie/tijd/geld tot een supermooi eindproduct kan leiden!

Auk

Pff... even alle pagina's doorgelezen vandaag en moet zeggen; Chapeau voor je werk en inzet in deze pracht wagen!

:eusa_clap:
Auke
Volvo. for life

-D©©©L-

Citaat van: Auk op 09-04-2009 16:27:47
Pff... even alle pagina's doorgelezen vandaag en moet zeggen; Chapeau voor je werk en inzet in deze pracht wagen!

:eusa_clap:

ik heb bewondering dat je dat allemaal gelezen hebt. Tis een hele zit.

Auk

Citaat van: -D©©©L- op 09-04-2009 22:34:43
ik heb bewondering dat je dat allemaal gelezen hebt. Tis een hele zit.

Ben er ook wel eventjes mee bezig geweest, maar je hebt het allemaal netjes omschreven dus het heeft me niet verveeld  ;)

Prachtige kleur trouwens, mijn 480 heeft kleurnummer 314. Kleur die je weinig ziet, zeker op zo'n R.
Auke
Volvo. for life

-D©©©L-

Vandaag maar eens een leuk klusje bij de kop gepakt. Ik schreef er al eerder iets over:

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2009 19:20:26
Tja, inderdaad. Waarom een dure nemen als het ook goedkoper kan.  :)
Inmiddels is ie binnen:
(klik voor hi-res)

Het was nogal een smeerzooi aan de achterkant van het subframe. Ook de anti-steenslag coating (bodyschutz) was helemaal zacht en week door de inwerking van de ATF.

(klik voor hi-res)

Ja, en toen... In vogelvlucht; Motor ophangen, Subframe bouten aan de voorzijde lossen, Prise-as van het stuurhuis losnemen, Stuurkogels losnemen, Oliekoeler van de stuurbekrachtiging losnemen, Versnellingsbak steun losnemen, Achterste subframe bouten & platen losnemen, aansluitingen van de stuurbekrachting op het stuurhuis losnemen (en die zitten goed vast...  :o), en diverse andere kleine frutsels losmaken (hitteschild enzo). :

(klik voor hi-res)

En hop... stuurhuis via de linkerkant er tussenuit:
(klik voor hi-res)

Een doorkijkje vanaf de rechterkant:
(klik voor hi-res)

En toen... Schoonmaken, niet te weinig. Een vieze koek van olie met zand had zich gevormd op het subframe in alle mogelijke hoeken en gaten. Ook de restanten van de opgeloste bodyschutz moesten eraf. Ook de montage platen van het subframe kregen een schoonmaakt beurt, en zijn weer vakkundig recht gemaakt.
De rest is eigenlijk gewoon werken in omgekeerde volgorde. En na een tijdje sleutelen en een spuitbus verse bodyschutz ziet het er dan zo uit:
(klik voor hi-res)

ook weer klaar.  :eusa_clap:

axelvr

is dat nou een katloze dp?

bevalt het? hoe doe je dat dan mat apk?

-D©©©L-

Citaat van: axelvr op 12-04-2009 22:29:53
is dat nou een katloze dp?

bevalt het? hoe doe je dat dan mat apk?

Kat is aanwezig.  ;)

BOV

Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 22:37:57
[Kat is aanwezig.  ;)

Ligt achterin kofferbak? :)

Maar was die bodyschutz echt zo week geworden?
Kwam dat door het lekkende stuurhuis?
I take pictures and build stuff...

-D©©©L-

Citaat van: BOV op 13-04-2009 10:10:51
Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 22:37:57
[Kat is aanwezig.  ;)

Ligt achterin kofferbak? :)

Maar was die bodyschutz echt zo week geworden?
Kwam dat door het lekkende stuurhuis?

Ja inderdaad, het was een soort weke pasta die je er met weinig moeite vanaf kon schrapen. De laatste restanten zitten natuurlijk wel vast...  :eusa_wall:

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2009 19:20:26
De ATF uit het stuurhuis heeft zijn sporen nagelaten op de stukje bodem van de wagen. De af fabriek anti-steenslag coating lost op en blijft week. Deze drab moet ik mechanisch verwijderen en vervangen door verse coating.  :-X

-D©©©L-

Voorbereidingen voor het vervangen van de achteras door het opnieuw opgebouwde exemplaar;

Aanlegvlakken van achteras (waar de wiellagers op komen) schoonschuren:
(klik voor hi-res)

Middenconsole eruit en handremkabels losgemaakt:
(klik voor hi-res)

Een technisch lego dejavu, wat heb ik daar veel mee gespeeld vroegah  ;D:
(klik voor hi-res)

Dit is de aanleiding:
(klik voor hi-res)

word vervolgd... :)

Wout309t

Ding is nieuw straks man...
Heb je ook een kostenplaatje bijgehouden?
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 15-04-2009 07:06:16
Ding is nieuw straks man...
Heb je ook een kostenplaatje bijgehouden?

Ik heb niet echt een totaal kosten verhaal bijgehouden, rond de 10.000 euro materiaal etc (incl. aanschaf auto) zal het al met al wel zijn. Een paar kabels, schijven, blokken en een handvol nieuwe bouten zijn dan ook de kosten niet meer. Poedercoaten valt ook heel erg mee qua kosten (zeker als het een "geen haast" verhaal is). De rest is vooral hobby uren (tel je die ?) en (bruikbare) foto's maken.

Tja, en dan erin rijden he. Wat kost dat ? Het plezier is in elk geval onbetaalbaar.  :eusa_dance:

Teddy81

Met wat voor folie heb je de achterramen eigenlijk beplakt? Je ziet wel eens van dat folie dat blauw is maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Welke "lichtdoorlaatbaarheid" heeft het folie?

-D©©©L-

Citaat van: Teddy81 op 15-04-2009 08:43:05
Met wat voor folie heb je de achterramen eigenlijk beplakt? Je ziet wel eens van dat folie dat blauw is maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Welke "lichtdoorlaatbaarheid" heeft het folie?

Ik zou het je niet kunnen vertellen, 't is puur op het zicht uitgekozen. Als ik in de buurt ben van de plakker dan zal ik het navragen.
Deze folie gebruikt met ook om ramen van gebouwen te tinten, het is danook een materiaal met een solide lijmlaag erachter.

Teddy81

Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 09:03:22
Citaat van: Teddy81 op 15-04-2009 08:43:05

Ik zou het je niet kunnen vertellen, 't is puur op het zicht uitgekozen. Als ik in de buurt ben van de plakker dan zal ik het navragen.
Deze folie gebruikt met ook om ramen van gebouwen te tinten, het is danook een materiaal met een solide lijmlaag erachter.

Ah... Ik wil namelijk ook mijn ramen tinten uiteindelijk maar zie het plakken met zeepsop niet zo zitten. Heb daar gewoon niet zo'n goed gevoel bij. Een goede lijmlaag lijkt me een betere oplossing, maar dat is niet zomaar te krijgen bij de automaterialenzaak.
Als je het eens wilt navragen hou ik me aanbevolen.. ;)