Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

KIM

Citaat van: Ludo op 02-01-2011 12:46:09
Citaat van: Marc O. op 02-01-2011 12:39:25
Vanaf het moment dat het LPG de injector verlaat zal het overgaan in dampvorm. Uiteraard zal het enkele (?) milliseconden duren voordat het volledig in dampvorm is overgegaan.

In die miliseconden zit het gas al in de cilinders.

En daar zit 'm de crux. Die vloeibare fase is uiteraard heel erg kort. maar de timing waarmee een en ander de cilindrruimte ingaat is ook kort.

Even een rekensommetje:
Stationair: de motor draait 850 omw/min: Dat is 850/60 = 14,1 omw/sec
In elke omwentelingen zit een slag op en neer, dus 28,2 slagen/sec. Een slag duurt dus: 0,035 sec = 35 msec

En dat is bij stationair.

Ludo

Citaat van: razorx op 02-01-2011 14:40:31
the liquid LPG only evaporates when close to the heat source.

Dat zeg ik al de hele tijd.

::)

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 02-01-2011 14:47:38

je quote komt wel uit het stukje tekst waar men het heeft over de antistotter pijpjes tegen het vormen van ijs bij koude temperaturen.

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 02-01-2011 14:52:54

je quote komt wel uit het stukje tekst waar men het heeft over de antistotter pijpjes tegen het vormen van ijs bij koude temperaturen.

Die pijpjes zijn een standaard onderdeel, zoals je voorgaande pagina(s) kan lezen.

elmarconi

Dat zeg ik al de hele tijd.  ::)

Wel ff de juiste context quoten, vrind:

CiteerIn order to prevent the problem of freezing at the outlet of the discharge pipe, we can employ a discharge pipe with an interior that is non heat-conducting. The effect of this is that practically no heat can be extracted from the discharge outlet and therefore, the liquid LPG only evaporates when close to the heat source.

Van de Vialle site:

CiteerVoor het verdampen van vloeibaar LPG is warmte benodigd. Bij een verdampersysteem vind dit proces plaats in de verdamper waar warmte wordt onttrokken aan het koelsysteem van de motor. Vialle maakt geen gebruik van een verdamper maar injecteert het vloeibare LPG in het inlaatsysteem van de motor. Daar onttrekt het warmte uit de lucht die door de motor wordt aangezogen. De temperatuur daalt naar -42 graden Celsius waardoor het mengsel dat de motor ingaat wordt gekoeld en er gelijktijdig een hogere vullingsgraad ontstaat wat zorgt voor meer trekkracht en vermogen.

Het lijkt me overigens dat deze fundamentele lpi discussie beter in een andere thread voortgezet kan worden.  :-\

--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: elmarconi op 02-01-2011 14:59:04
Voor het verdampen van vloeibaar LPG is warmte benodigd. Bij een verdampersysteem vind dit proces plaats in de verdamper waar warmte wordt onttrokken aan het koelsysteem van de motor. Vialle maakt geen gebruik van een verdamper maar injecteert het vloeibare LPG in het inlaatsysteem van de motor. Daar onttrekt het warmte uit de lucht die door de motor wordt aangezogen. De temperatuur daalt naar -42 graden Celsius waardoor het mengsel dat de motor ingaat wordt gekoeld en er gelijktijdig een hogere vullingsgraad ontstaat wat zorgt voor meer trekkracht en vermogen.

Je moet wel beter, en die hele tekst lezen Marco, niet enkel wat je wil lezen.
Vooral de laatste zin.

elianmars

Het lijkt het welles/nietes winterbanden topic wel  ;D

elmarconi

Citaat van: elianmars op 02-01-2011 15:12:42

nietes !
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: elianmars op 02-01-2011 15:12:42

Ik roep al jaren, dat men hier nooit wat wil aannemen.  ::)
De feiten, met bijgehaalde teksten spreken nochtans voor zich.

Het lijkt vaak alsof iedereen is blijven plakken, in de jaren 70-80 van de vorige eeuw.  :eusa_doh: ;D

razorx

Ach, horen ze het ook eens van een ander, wat dat het ook zijn mogen. ;)

elmarconi

Ik heb nog wat teruggelezen en ik sluit me bij onderstaande aan.

Citaat van: -D©©©L- op 02-01-2011 00:08:36
Ik tank hier gewoon LPG dat zich gedraagt volgens de natuurwetten, niet van dat rare spul uit het zuiden.  ;D
De drukregelaar van mijn LPi installatie houdt de lijndruk van de injectoren netjes 5 bar boven de tankdruk.

Ik denk dat we een babelonischespraakverhaspeling hebben hier.

Citaat van: Ludo op 02-01-2011 15:19:53
Het lijkt vaak alsof iedereen is blijven plakken, in de jaren 70-80 van de vorige eeuw.  :eusa_doh: ;D

Nee, niet de vorige eeuw, nog een eeuw eerder...
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: elmarconi op 02-01-2011 15:33:56
Ik heb nog wat teruggelezen en ik sluit me bij onderstaande aan.

Wat is er dan mis mee?.

De walen is nog een heel stuk zuidelijker.
Aan het rare spul uit het zuiden hier, kan het ook niet liggen.
Marco komt dat hier vaak genoeg tanken.  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 02-01-2011 12:29:45
Het gas blijft vloeibaar, en gaat zéker niet over in dampvorm vanaf het uit de injector komt, zoals je eerst beweerde.

Ludo

En álweer, word er gelezen, enkel wat je wil lezen.
Deze verdamping gaat over tegen de wand ingespoten lpg.
Gas dat goed ingespoten word, geeft geen bevriezingsverschijnselen omdat het aan het uitstroompijpje verdampt, dat blijft daar niet hangen.
Lees dus ook de zin die er voor staat, en die paar zinnen die erachteraan volgen.

Doe anders de test Marco, laat de injectors een keer spuiten, moet je vervolgens het spruitstuk afhalen, en maak dan ook een foto voor hier.
Als er dan nog iemand niet overtuigd is, mag jij het wiel opnieuw uitvinden...  ;D