Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Wij hebben misschien hetzelfde met SCEP. Ik verdenk echter de intel drivers. Zit er een intel HD Grafix kaart in?

daanium

Citaat van: Sbv op 30-06-2016 21:10:22
Toch norton verwijderen al is het maar om uit te sluiten
Uitsluiten gaan we morgen proberen.
Vanavond gaat Norton er af en Ms Security Essentials er op.
Kunnen ze morgen gaan test draaien en kijken we in 't weekend weer even verder.

Citaat van: razorx op 30-06-2016 21:20:36
Hey komt me bekend voor. Bij mijn klant hielp een herinstallatie.
Na verwijderen van Norton gedroeg de machine zich. Nog wat updates en Norton er weer op.
Herinstallatie van Norton? Of van de complete Windows?

Citaat van: viking_in_shorts op 30-06-2016 21:22:21
Wij hebben misschien hetzelfde met SCEP. Ik verdenk echter de intel drivers. Zit er een intel HD Grafix kaart in?
Ze hebben drie pc's, eentje met 'n losse AMD Radeon kaart, eentje met Intel HD Graphics en de laatste met 'n Nvidia Geforce kaart.
Van alles wat dus, maar allemaal BSOD.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

De herinstall van Norton hielp. Wel na deinstall van Norton Windows updates gedraaid en toen Norton er weer op.

Hans Duiven

Norton is troep en moet dood!  ;D

daanium

Citaat van: Hans Duiven op 01-07-2016 12:35:19
Norton is troep en moet dood!  ;D
;D Ja mensen met die visie op Norton heb je altijd ;D ;D

Maar voor nu is Norton er dus af, en twee dagen zonder BSOD's.
Het vervelende is, dat we eigenlijk vanuit Norton geen bericht of tips meer krijgen.
We weten dus niet wanneer zij een update hebben uitgebracht wat dit zou kunnen verhelpen.
Enige manier lijkt me om Norton weer op één van de pc's te installeren, en 'n dagje test draaien :-\

razorx

Ik begrijp je dilemma. Je wilt de klant niet tergen, maar je moet wel verder en je wilt het weten.

daanium

Precies.
Het vervelende is dat ze natuurlijk ook niet graag met een onvoorspelbare computer hun werk gaan doen.
Ik heb geprobeerd om een situatie na te bouwen/installeren, maar dan werkt natuurlijk alles prima zonder fouten/BSODs

razorx

Rot beroep hebben we toch eigenlijk. ;D

Woger

Daan,
Is het Norton Antivirus, want die wordt al 2 jaar niet meer gemaakt. Misschien overstappen op Norton Internet Security?

StefanCJ

Mijn laatste ervaring met Norton was Commander in DOS  ;D

daanium

Citaat van: razorx op 02-07-2016 20:08:48
Rot beroep hebben we toch eigenlijk. ;D
Klopt, maar ik zou nooit meer anders willen :angel:

Citaat van: Woger op 02-07-2016 20:22:44
Daan,
Is het Norton Antivirus, want die wordt al 2 jaar niet meer gemaakt. Misschien overstappen op Norton Internet Security?
Klopt deels, als je Norton Antivirus had en online blijft verlengen, heb je nu gewoon Norton Antivirus 2016.
Maar je hebt gelijk, tegenwoordig is alles Norton Security (dan in 3 varianten, standaard/deluxe/premium. resp. 1/5/10 users)
Om het helemaal compleet te maken; vroeger had je Norton Antivirus, Internet Security en 360.
Op twee van de drie pc's hadden ze nog Antivirus, op de derde stond de nieuwere Norton Security.
Maar op allemaal dus BSODs.

Citaat van: StefanCJ op 02-07-2016 20:54:35
Mijn laatste ervaring met Norton was Commander in DOS  ;D
DOS is te gek 8) leuk om te laten zien aan jongens die stage lopen bij ons.
Daar kunnen ze echt geen touw aan vast knopen.
Mijn collega trouwens ook niet, die is met Windows ME begonnen, heeft nooit wat in DOS gedaan.
Ondanks dat het oud en wellicht achterhaald is, is DOS kennis nog wel handig om te hebben.
Een paar klanten hebben destijds een programma op maat laten maken in DOS.
Werkt voor geen meter meer in alles wat nieuwer is dan XP ;D old-skool allemaal
Zo nu en dan hebben ze problemen en zijn ze blij met iemand die de DOS kennis tenminste nog een beetje weet op te graven uit een oud verleden ;)
Het zijn allemaal mannen/vrouwen op leeftijd, die gaan geen fortuin meer investeren in nieuwe software.
Hebben trouwens ook helemaal geen zin om dat dan weer te gaan leren.

Woger

Citaat van: daanium op 02-07-2016 22:40:16

Mijn collega trouwens ook niet, die is met Windows ME begonnen, heeft nooit wat in DOS gedaan.
Ondanks dat het oud en wellicht achterhaald is, is DOS kennis nog wel handig om te hebben.
Zo nu en dan hebben ze problemen en zijn ze blij met iemand die de DOS kennis tenminste nog een beetje weet op te graven uit een oud verleden ;)
Het zijn allemaal mannen/vrouwen op leeftijd, die gaan geen fortuin meer investeren in nieuwe software.

Al mijn servers draaien op FreeBSD. Heb al diverse stagiaires van het Windows pad afgehaald  ;D

FGG

Citaat van: daanium op 02-07-2016 22:40:16

Mijn programmeercarriere is begonnen onder Unix en DOS. Zeldzaam stabiel. :)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elmarconi

De cmd-line is sowieso weer erg fijn, PowerShell is een genot voor een beheerder.
--
Autogas Inside . . .

haasje

Citaat van: haasje op 20-06-2016 00:03:11
Vorderingen:
ik heb de veroorzaker gevonden, het is een laptop van 1 van de huisgenoten. Heb even vlug gekeken, maar zag zo snel even geen problemen in zijn instellingen. Alles staat op automatisch, heeft het ip adres dat ik heb toegewezen heb en gateway etc staat op adres van de router.

En de problemen beginnen weer. Hij heeft zijn laptop niet meer gebruikt en gebruikt nu een pc. Het is al die tijd goed gegaan tot een aantal dagen geleden. Ik heb hem nog niet gesproken, maar heb graag nog wat ideeën nodig wat dit kan veroorzaken