Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: elmarconi op 11-06-2009 21:06:21
Citaat van: thuur op 11-06-2009 20:50:37
Vandaag ging het best goed, rond 17u weer flinke dippen in downloadsnelheid en problemen met bereikbaarheid van sommige sites. OpenDNS moet ik me nog in verdiepen.

Ja, dan zetten alle werkende mensen de pc aan... (no offence ;))

Citaat van: thuur op 11-06-2009 20:50:37
Ik ben dus geen netwerkman, ik wil best wat instellingen aanpassen maar ik weet simpelweg niet goed genoeg wat ik nu aan het veranderen ben. Als ik straks echt een probleem binnen mijn netwerk krijg weet ik niet waar ik moet zoeken :(

Maar toch bedankt voor de hulp, met name Dhr. Marconi :eusa_clap:

Ik ook niet, maar je soms moet wat... Als iemand wel veel sjoege heeft van VLANnen/subnetting en wat een fatsoenlijke inrichting van een SMB netwerkje, 25 werkstations, 20 IP-telefoontjes, een 4-tal servers, enkele NASsen en een dual/triple-WAN router dan hou ik me aanbevolen om onder het genot van enkele biertje daar wat PM-metjes aan te wijden...   ;D

Is dat nog steeds ??? Ik kan me dat wel herinneren uit het WorldOnline tijdperk (inbellen op 28k8): op dinsdagavond kreeg je gewoon niets binnen :o Bedankt Nina! :-X

Zijn er bierdrinkende netwerkmannen dan?

Gr ;D

elmarconi

Citaat van: thuur op 11-06-2009 21:08:05
Is dat nog steeds ??? Ik kan me dat wel herinneren uit het WorldOnline tijdperk (inbellen op 28k8): op dinsdagavond kreeg je gewoon niets binnen :o Bedankt Nina! :-X

http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Ze worden steeds zeldzamer ;)
--
Autogas Inside . . .

thuur

Dus nu zou het nog erger moeten zijn. Dat is dan weer niet zo..

Gr ???

elmarconi

Citaat van: thuur op 11-06-2009 21:15:03
Dus nu zou het nog erger moeten zijn. Dat is dan weer niet zo..

Omdat de PC's die dan aangezet worden eerst allemaal massaal DNS-requests gaan doen, maar na een uurtje of 1,2,3 zullen ze de meeste sites wel in de lokale DNS-cache staan.

Doe maar eens in cmd.exe: ipconfig /displaydns

--
Autogas Inside . . .

thuur

Een hele waslijst met mijn websitebezoeken?

Gr ???

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

FGG

Ik weet niet anders dan dat de echte die hard IT-ers leven op een dieet van Mars en Cola en weinig daglicht kunnen verdragen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Daf46

Iemand een idee hoe volgende processors zich tov elkaar vergelijken:

Intel T9400
en
Intel SU9400

De T draait een veel hogere kloksnelheid, maar mag ik daarop afgaan voor de prestatieverschillen ?

elmarconi

Citaat van: FGG op 12-06-2009 08:15:20

Ik weet niet anders dan dat de echte die-hard IT-ers leven op een dieet van Mars en Cola en weinig daglicht kunnen verdragen.

Vergeet de pizza niet! Ref: http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Nerds#The_Nerd_Diet  ;D
--
Autogas Inside . . .

thuur

Alles lijkt weer te werken zoals het hoort......

... ik krijg alleen sinds 3 dagen geen foto's van tinypic.com binnen ???

Gr :eusa_wall:

PS: dit is het moment om expliciete foto's te plaatsen, ik kan ze toch niet zien :eusa_shhh:

edit: in Firefox werkt het ook niet. De site kan ik wel gewoon benaderen, en daar alle foto's op bekijken :eusa_eh:

Misha

Ik heb thuis ADSL met een draadloze modem/router/dingens.
Werkt uit de kunst.

Nu wil ik in mijn kantoorruimte (ligt aan de schuur vastgebouwd) o.a. een printer en een pc neerzetten, maar geen kabels doortrekken.

Wat heb ik nodig om een soort switch/hub aan te sluiten die draadloos communiceert met mijn routerdingens ?

Het gaat dan met name om de printer, die heeft nl geen draadloze interface maar alleen een bedrade netwerkaansluiting.

Alvast bedankt,

MIsha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Ik weet niet waarom het "model specifiek" zou moeten zijn, maar wat voor een printer is het?
Van HP bestaat er bijvoorbeeld: model nr Q6259A#UUS

Draadloos netwerkkaartje in de PC en klaar.

Tenzij je altijd de PC aanhebt als je wilt printen. Dan kan je de printer gewoon vast op de PC aansluiten en alleen de PC met je netwerk laten praten. Printer delen kan ook jij vast wel ;)  Ik zou zelf niet aan een draadloos "netwerk punt" beginnen.

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 18-06-2009 09:35:06
Ik weet niet waarom het "model specifiek" zou moeten zijn, maar wat voor een printer is het?
Van HP bestaat er bijvoorbeeld: model nr Q6259A#UUS

Draadloos netwerkkaartje in de PC en klaar.

Tenzij je altijd de PC aanhebt als je wilt printen. Dan kan je de printer gewoon vast op de PC aansluiten en alleen de PC met je netwerk laten praten. Printer delen kan ook jij vast wel ;)  Ik zou zelf niet aan een draadloos "netwerk punt" beginnen.

En laat ik dat nu precies wél willen ?
Andere opties had ik ook al overwogen.

Wat zou ik daarvoor moeten aanschaffen ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Voor de printers is er ook 1 van d-link:  DP-300U
Of proberen door de muur te "blazen" met deze van D-link: ANT24-0600
En dan aan de andere een DWL-G710, of een DAP-1522

:eusa_think:

Volgens mij snap ik iets niet goed. Ik vind dit alles door alleen even de website van D-link te bekijken. Waar zit 'm voor jou 't probleem?

elmarconi

Citaat van: Misha op 18-06-2009 09:24:46
Het gaat dan met name om de printer, die heeft nl geen draadloze interface maar alleen een bedrade netwerkaansluiting.

Netwerk via stopcontact geen optie?
Geen ervaring mee overigens...
--
Autogas Inside . . .