JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Zodan. De halve dag bezig geweest met de volvo! De nieuwe olie slangen zitten erop, bestwel een klus als je geen brug hebt. Ook kwam ik er achter dat het onderste leiding in het blok voor de carterventilatie verstopt zat! Ben hier ook bestwel een tijd mee bezig geweest! Toen ik de olie aftapte kwam er aardig wat Prut uit!

Volgende project is om hem weer goed te laten lopen op bezine.

jrs2k3

Net weer een paar onderdelen besteld... nieuw rubber ringetje voor onder aan de olie peilstok (daar lekt hij volgens mij nog) en voor de zekerheid ook maar 2x nokkaskeering aan de distributie zeide. Hopelijk is hij dan straks helemaal lekvrij!

Oja heeft iemand nog tips mbt het vervangen van de nokaskeering aan de distributie zeide?

BaRRaCuDa

Ja, ik heb her en der gelezen dat je goed moet letten op de nokkenastiming als je de nokkenastandwielen eraf haalt.
Deze kunnen er op meerdere manieren op. Aan de distributiezijde zitten inkepingen in de nokkenassen en die moeten in een bepaalde stand staan (is speciaal gereedschap voor). Als het goed is moeten de nokkenassen eruit om de keeringen te kunnen vervangen. Kleppendeksel los, houd de nokkenassen op hun plaats....
Ik heb het zelf nog niet eerder gedaan btw.....

Die velgen staan best goed btw  ;)

jrs2k3

Citaat van: BaRRaCuDa op 14-10-2009 18:00:13
Ja, ik heb her en der gelezen dat je goed moet letten op de nokkenastiming als je de nokkenastandwielen eraf haalt.
Deze kunnen er op meerdere manieren op. Aan de distributiezijde zitten inkepingen in de nokkenassen en die moeten in een bepaalde stand staan (is speciaal gereedschap voor). Als het goed is moeten de nokkenassen eruit om de keeringen te kunnen vervangen. Kleppendeksel los, houd de nokkenassen op hun plaats....
Ik heb het zelf nog niet eerder gedaan btw.....

Die velgen staan best goed btw  ;)

thx man! :)

Vandaag hoorde ik de stuurbekrachtiging, die ik normaal gesproken eigenlijk niet hoor. Ik had ook een nieuwe endlink liggen dus kon meteen ff checken hoe het er met de stuurbekrachtiging voor stond.... Niet zo goed dus, slang van stuurbekrachtiging zweet wat en aan de stofhoes zat een druppeltje hydro olie..

Best wel ff de balen van, deze maand al aardig wat uitgegeven aan onderhoud en dacht dat ik nu bijna alles had gehad maar niet dus :(

Ga nu eerst ff een leak stop proberen we kunnen de auto eigenlijk geen dag missen. Hopelijk stopt dat het lekken, en dan maar eens opzoek naar een ander trw stuurhuis.

jrs2k3

Ff een kleine foto update,

De oude endlink:

De velgen:

Moet nog weer ff een busje lak halen, heb nu 1 bus op. Oja de band waar nu ook lak op zit wordt vervangen :)

Thijssie!

Je had het netjes moeten afplakken!!! :eusa_naughty:

Ziet er netjes uit, is dat kleurnummertje 932?

Grtzzz ;D

jrs2k3

Citaat van: Thijssie! op 19-10-2009 12:39:26
Je had het netjes moeten afplakken!!! :eusa_naughty:

Ziet er netjes uit, is dat kleurnummertje 932?

Grtzzz ;D

Die band is kaal :) dus vandaar geen moeite gedaan om af te plakken, liggen al banden voor klaar :)

Geen idee, steel grey metalic van motip.

jrs2k3

De velgen liggen bij de banden boer voor 2 andere winterbanden en om alles te balanceren! Hopelijk vandaag een telefoontje dat ik ze mag ophalen.

Vanochtend de accu vervangen. De oude accu was zelfs zo gaar dat ze hem niet eens meer fatsoenlijk konden testen. Dus een nieuwe accu erin gezet. een 65amp accu inplaats van de 55 die erin zat. Net wat meer sap voor de audio o.a

Deze week weer ff een bestelling doen bij de volvo garage van o.a.

- Nieuwe veerpoot rubbers
- Rubber ring voor de olie dop (deze begint te zweten)

En ik moet opzoek naar een setje nieuwe / gebruikte injectors, de huidige zijn volgens mij echt aan hun einde.

Tot zover weer :)

jrs2k3

Besteld:

2x veerpoot rubber (versie xc90 s80)
1x Rubbertje oliedop
1x Veerpootbrug :D

Morgen ophalen :D

jrs2k3

Ff een quick shot van de Volvo. Hij is wel een beetje vies

elianmars

Citaat van: jrs2k3 op 18-11-2009 08:52:57
Ff een quick shot van de Volvo. Hij is wel een beetje vies

http://img.mobypicture.com/26a1dfe758643794fb88802e754b4e3c_view.jpg

Verander die "K" op de achtergrond even in een "I"  8)

Thijssie!

Nice ;D

Alleen wel even je logo terugplaatsen in je grille ;)

jrs2k3

Citaat van: Thijssie! op 18-11-2009 08:59:24
Nice ;D

Alleen wel even je logo terugplaatsen in je grille ;)

Wou eigenlijk ff een nieuw inzet stukje score, maar zag dat het aardig aan de prijs was. Dus moet toch maar weer de oude erin zetten :(

viking_in_shorts

Zoiets?

Overigens gedaan met Paint.NET -> gratus tooltje dat veel weg heeft van Photoshop.

jrs2k3

Gisteravond lekker lopen klussen aan de Volvo. De veerpoot rubbers vervangen door de XC variant, 1 rubber was ook echt kapot (metalen busje zat er los in) De anders kant was nog wel goed maar die preventief vervangen. En de veepoot brug gemonteerd! Je merkt echt duidelijk het verschil zeg! Stuurt strakker, je hoekt hem beter de bocht in (minder roll) en je krijgt echt het idee dat hij een stuk stijver is aan de voorkant!

Nog ff een paar foto's!

Nieuw rubber

Nieuw en Oud naast elkaar

Braket wat aangepast (stekker verplaatst)

Tadaaa! Veerpoot brug :)

En waar het allemaal in op aan gebeurd is :)

Nu alleen nog de kleine olie lekkage aan de distributie zijde verhelpen..