gloeibougies

Gestart door mdl, 26-10-2008 15:33:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mdl

Hallo,

Mijn dieseltje wil voordat het straks vriest nog een setje nieuwe gloeibougies.
De vorige winter bleken ze alle 5 kaduuk (laten testen bij Volvo dealer).

Wie weet er een goed adresje voor (goedkope) goede pluggen?

Michiel.

Robby72

Kan je de gloeibougies ook nameten zonder ze te demonteren? Ik zou ook wel eens willen kijken naar de stand van de mijne.

Ik heb het vorige week nog gedaan voor een oude golf 2 tdi Effen eruit, nameten en aansluiten op de batterij om te kijken of ie in orde was.

Tim Van Hautte

#2
Hallo

Ik heb ze vandaag vervangen en heb bij Bosch center 8.65€ per gloeikaars betaald. Ze waren allemaal !! kapot en toch startte hij nog (soms wel met een enorme roetwolk  ;D).

Groeten, Tim

Gunnar

Citaat van: Robby72 op 26-10-2008 18:52:09
Kan je de gloeibougies ook nameten zonder ze te demonteren? Ik zou ook wel eens willen kijken naar de stand van de mijne.

Ja, een amperetang rond de draad terwijl je gloeit.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

LPGLE

0 250 202 022 BOSCH Gloeibougie DURATERM € 13,00 ex 
Staafgloeibougie; Min.11V; Voor nagloeien geschikt

   
   
   0 250 201 036 BOSCH Gloeibougie DURATERM  € 22,50 ex btw  
Staafgloeibougie; Min.11V; Voor nagloeien geschikt
Uitv.met electr.voorverw

weet niet of er ook al bijv. bij een geopende deur al wordt voorgegloeid bij de volvo's ??
Dan moet je kennelijk de 2e hebben


prijzen zonder korting


Taranis

Citaat van: Tim Van Hautte op 03-12-2008 20:47:51
Ik heb ze vandaag vervangen en heb bij Bosch center 8.65€ per gloeikaars betaald. Ze waren allemaal !! kapot en toch startte hij nog (soms wel met een enorme roetwolk  ;D).

Is dat makkelijk zelf te vervangen zonder het risico de draad rot te draaien?

Robby72

Niemand zin om een "How to te maken?

Mijn beestje slaapt altijd binnen en weet bijgevolg niet eens of de spiralen nog goed zijn of niet. Ik zie nl. nooit het lampje.

Taranis

Citaat van: Robby72 op 10-12-2008 20:04:19
Niemand zin om een "How to te maken?

Als ik er aan denk zal ik wel een paar foto's maken. Vandaag even gekeken maar 't is eigenlijk gewoon simpel. Alleen de gloeibougie die achter de stuurpomp zit zou een probleem kunnen vormen. Weinig zin om de stuurpomp los te halen, is me vorige keer niet zo goed bevallen.

Emiel

Citaat van: Taranis op 10-12-2008 21:09:03
Weinig zin om de stuurpomp los te halen, is me vorige keer niet zo goed bevallen.

Je zal wel moeten... ;)

Taranis

Citaat van: Emiel op 10-12-2008 22:19:18
Citaat van: Taranis op 10-12-2008 21:09:03
Weinig zin om de stuurpomp los te halen, is me vorige keer niet zo goed bevallen.

Je zal wel moeten... ;)

Volgens mij is die ene gloeibougie niet stuk :eusa_whistle:

Alleen die lange bout bovenop de stuurpomp loshalen is niet genoeg zeker? Ook de bouten die in de poulie zitten moeten los? Of niet?

RRRRR_Ramon

Citaat van: Taranis op 10-12-2008 22:37:17
Citaat van: Emiel op 10-12-2008 22:19:18
Citaat van: Taranis op 10-12-2008 21:09:03
Weinig zin om de stuurpomp los te halen, is me vorige keer niet zo goed bevallen.

Je zal wel moeten... ;)

Volgens mij is die ene gloeibougie niet stuk :eusa_whistle:

Alleen die lange bout bovenop de stuurpomp loshalen is niet genoeg zeker? Ook de bouten die in de poulie zitten moeten los? Of niet?

Die moeilijke laat men vaak zitten, een keer gaat die ook stuk.

Je mag trouwens je avatar wel eens aanpassen, beetje stoer doen met een R en dan posten in het dieselforum...  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Mijn wagen start zonder problemen, lampje brandt als het koud is en gaat netjes uit als de gloeiers hun werk (blijkbaar  :eusa_whistle:)  hebben gedaan.

Ik laat ze nog wel even zitten, voordat ik iets sloop  :eusa_shifty:

elianmars


Taranis

Citaat van: RRRRR_Ramon op 10-12-2008 22:41:12
Die moeilijke laat men vaak zitten, een keer gaat die ook stuk.

Tja, dat is half werk leveren. Als ik ze vervang, dan gewoon alle 5.

Citaat van: RRRRR_Ramon op 10-12-2008 22:41:12
Je mag trouwens je avatar wel eens aanpassen, beetje stoer doen met een R en dan posten in het dieselforum...  ::)  ;D

Ik weet het, moet nog een mooie foto maken van de V70. Maar door wat omstandigheden komt dat er momenteel niet echt van en ziet de V70 er uit als een beest :-X De buurman kwam gister even kijken toen ik onder de motorkap stond te loeren waar die gloeibougies eigenlijk zaten en meldde dat het vast een hele mooie auto was onder al het vuil :eusa_whistle:

Citaat van: elianmars op 11-12-2008 00:10:10
Enne: Kan dit wat zijn voor het geld?  :eusa_think:

Ziet er op zich goed uit... misschien maar een setje bestellen :eusa_think:

Tnx voor de tip!

Taranis

Citaat van: elianmars op 11-12-2008 00:10:10
Enne: Kan dit wat zijn voor het geld?  :eusa_think:

Heb ze inmiddels besteld. Voor 33,99 inclusief verzendkosten thuisbezorgd is geen geld. Mooi klusje voor in de kerstvakantie 8)