gloeibougies

Gestart door mdl, 26-10-2008 15:33:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Vlokken is niet het probleem, diesel vlokt als je zomerdiesel bij lage temperaturen gebruikt. Winterdiesel wordt stroperig (en daarom start ie slecht en hebben de meeste nieuwe diesels brandstoffilterverwarming) maar tot circa -30 moet je diesel gewoon starten mits je gloeibougies in orde zijn ;)

Een setje gloeibougies kost je circa 50-60 euro bij een Bosch service punt en dan zijn het exact dezelfde als degene die de dealer verkoopt in een Volvo doosje. Scheelt best wel een berg ergernis bij het starten 's ochtends ;)

rpakuypers

Citaat van: Taranis op 02-12-2010 22:28:30
en daarom start ie slecht en hebben de meeste nieuwe diesels brandstoffilterverwarming

Ik heb enkele jaren in een Renault 21 GTD  gereden uit 1994 en die had al een verwarmd brandstoffilter. Zal morgen even informeren bij mijn garagist of hij een setje Bosch kan regelen, dan gaan die er begin volgende week in.

Groet,
Roger

jgvdv

voor de liefhebbers onder ons heb ik nog een setje gloeibougies liggen voor de v70 of 850 diesel , mogen als setje van 5 voor 50 euro weg. zijn nieuw , maar heb geen v70 of 850 meer.

gr jangeert
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

FGG

Hoe lang gaat een setje gloeibougies ongeveer mee?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

2x de helft.

Wisselt heel erg, ik ben na 370.000 km nog aan de eerste set bezig. In de V70 waren ze na 280.000 km alle 5 kapot.

darius

Startproblemen hebben bij een diesel vaak andere oorzaken dan defecte gloeibougies.
No show, only go.

Taranis

Hoeft niet per se. Mijn 2.5D startte ook ronduit beroerd (5x starten tijdens vorst was normaal), setje nieuwe gloeibougies (Bosch, geen Ebay-imitatie-rommel meer voor mij ;D ) en het ding startte altijd keurig in 1x.

Volgens mij heeft Florian al best wat tijd in de pomptiming en dergelijke gestoken ;D

darius

Heelemaal mee eens, ik ontdekte pas dat mijn gloeiers ral waren in zweden met minus 26. Uto met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen
Maar nu met het verse kopje en al wat lichte nachtvorst hoef ik nixie te gloeien .
No show, only go.

darius

Oja vergeet niet de driegloeiers die je koelwater opwarmen.
No show, only go.

FGG

Op dit moment gloei ik 2x voor, i.e. op contact, voorgloeien, nogmaals op contact en voorgloeien en dan start ie normaal. Maar gisteren aan het eind van de dag had ie toch ff problemen na 1x voorgloeien. De gloeipitjes zitten er nu 2 jaar in en da's zo'n 90.000km.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

darius

Citaat van: FGG op 15-12-2011 09:55:45
Op dit moment gloei ik 2x voor, i.e. op contact, voorgloeien, nogmaals op contact en voorgloeien en dan start ie normaal. Maar gisteren aan het eind van de dag had ie toch ff problemen na 1x voorgloeien. De gloeipitjes zitten er nu 2 jaar in en da's zo'n 90.000km.

Florian ik gloei helemaal nix en hij start direct, dat is. Sinds ik mn koppakking heb vervangen en het kopje heblaten opfrissen. Heb hier 3 diesels en de gene met de minste kms 180000 de rooiemazouterati start het slechtst. Die heeft dezelfde kuren zoals jij beschrijft.
Mijn ervaring is ook dat de koppakking ook niet het eeuwige leven heeft. Je merkt daar nix van ,maar bij demontage bij revisie bedrijf wordt veel duidelijk. Koppakking wordt daar gewoon als slijtage onderdeel beschouwd.
No show, only go.

Taranis

Om nu meteen de koppakking te verdenken? :eusa_think:

Arjen (antraciet) beschreef laatst in mijn blog een prima methode om de gloeibougies te testen met behulp van startkabels. Wie weet kun je dat eerst eens doen. Na 90.000 km zullen ze waarschijnlijk nog niet echt vast zitten dus prima zelf te doen.

darius

Nee nee, niet de koppakking verdenken. Neeeee maar alle kleine beetjes bij elkaar.

Ik mag wel zeggen dat ik al redelijkwat ervaring heb opgedaan. Ik rijd erg vlug je zou denken dat dan alles mmoi schoon is vanbinnen. Nee dus. Roet en sjimmie gaan allemaal op je zitting kleven en overal op. Dat komt ook je compressie niet ten goede.
No show, only go.

darius

Doe anders navraag bij motreco in sint niklaas. Maar pas op ,als je begint "kan niet klopt niet " dan helpt hij je niet. Dit is de enige tot nu toe waar ik geweest ben die niet uit zijn nek lult..
No show, only go.

Taranis

Citaat van: darius op 15-12-2011 10:12:13
Ik rijd erg vlug je zou denken dat dan alles mmoi schoon is vanbinnen. Nee dus. Roet en sjimmie gaan allemaal op je zitting kleven en overal op. Dat komt ook je compressie niet ten goede.

Dat ben ik helemaal met je eens :) Al helpen lange stukken stevig planken wel heb ik gemerkt.