850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Oude injectorrail en oude aanvoer en retour leiding gebruiken? Injectoren kan je zo ompluggen.

Johann

Yep gewoon de opzet van de andere motor over zetten en de injectors van de nieuwe motor er in mochten deze anders van kleur zijn.

koenne

Ik ga het morgen proberen. Kijken of ik alles los krijg enzo. De injectoren hebben een andere kleur. Ik wil die van de nieuwe motor gebruiken en de oude rail erop monteren. De oude brandstofleidingen zitten er al op.

Bedankt voor de tip Emiel!

Eugene

Gewoon de brandstoftoevoer / injectie opzet zoals origineel in de auto zat terugbouwen op het nieuwe blok.

If it's not blown, it sucks...

koenne

Ik heb het volledige oude inlaatspruitstuk gemonteerd. De aansluiting van de injectoren op de rail was ook verschillend. Zo is het zeker goed. Kwam ook tot de ontdekking dat de turbo aansturing wat verschilt. Er zit een ander vacuum dingetje tussen. Ook even omzetten.

Had vandaag wat weinig tijd. Volgende week weer proberen tijd vrij te maken om hem verder af te maken.

koenne

UPDATE:

Vanmorgen kon ik weer even verder aan de 850. Het omzetten van de lambda sonde in de nieuwe downpipe zat een beetje tegen, hij zat abnormaal vast. Uiteindelijk maar een oude ringsleutel opgeofferd en het geheel warmgestookt, toen ging hij eindelijk los. De draad van de sonde was gelukkig niet beschadigd. Nu zit dus de nieuwe downpipe eronder en de rest van de uitlaat ook.

Heeft iemand toevallig een aansluitschema van de turbo, met die vacuumslangen enzo?? Ik kom niet helemaal wijs uit de slangetjes. Sommige dingen zijn net iets anders als bij de oude turbo. Als iemand hier meer van weet hoor ik het graag.

Ludo

Citaat van: koenne op 29-11-2008 12:49:19
Heeft iemand toevallig een aansluitschema van de turbo, met die vacuumslangen enzo?? Ik kom niet helemaal wijs uit de slangetjes.

herkenbaar, ik heb had dat ook al vaker gevraagd.  ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18116.0.html

koenne

Heel erg bedankt Ludo, nu kom ik weer een stuk verder. Er zaten nog wat stickers op de slangen, maar na verloop van tijd zijn ze allemaal wit geworden, dat schoot dus niet echt op. Op die TCV klep staan de kleuren wel nog duidelijk vermeld gelukkig.

koenne

UPDATE:
Vandaag heb ik de motor verder aangesloten. Turbobuizen, koelslangen, vacuumslangen, luchtfilterhuis en accu enzo weer teruggemoneerd.  Vloeistoffen weer gevuld en even met z'n 2e nagekeken of er niks vergeten is en of alles vast zat. Bij het starten sloeg hij direct aan, en bleef goed lopen. Even warm laten draaien en bijna alles was goed. De bovenste radiateurslang zat niet 100%, er lekt een beetje koelvloeistof. Morgen even fixen. En ik ben tot de ontdekking gekomen dat bij de automaatbak een klein cartertje aan de voorzijde beschadigd is. Gelijk nieuw besteld en binnekort even monteren als het binnen is.

Hier een filmpje waar de motor de eerste keer loopt, de rook komt van de turbo. Was alleen in het begin, denk wat vuil/olieresten ofzo.
http://nl.youtube.com/watch?v=Tb8Z99e-BSQ

Morgen weer verder afbouwen en binnekort weer de weg op. 27 december moet ie erbij zijn!

BOV

Rene, goed bezig!!

Nu nog even afbouwen en chippen, en je kan weer blazen :eusa_whistle:
I take pictures and build stuff...

Sbv

Hi rene,

Gaat de goede kant uit zo te lezen. De 27e zal toch wel lukken ? Weet je al wat voor chip erin komt ?

Succes nog even met de rest

Sander

koenne

Citaat van: Sbv op 05-12-2008 19:20:31
Hi rene,

Gaat de goede kant uit zo te lezen. De 27e zal toch wel lukken ? Weet je al wat voor chip erin komt ?

Succes nog even met de rest

Sander

Een MTE chip van European tuning. Deze wordt dan aangepast op mijn auto. Volgende week even bellen wanneer ik terecht kan.

BOV

Hey Rene,

Hij reed weer perfect vandaag!
Deuren nog goed uit de auto gekregen met Dr. Dré?

Heb je nog foto's gemaakt van het slepen van de Verso(uwd)?

BOV

Een foto met de BMW van Dre (323 Collection '97)

Sbv

De auto rijdt weer helemaal ?

Super. Nu op naar een MTE chip en dan genieten