Gevallen met scooter van iemand anders , wie aansprakelijk

Gestart door axelvr, 12-11-2008 18:17:32

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Citaat van: matRRR op 16-11-2008 17:16:52
..........wat een discussie..........
Axel: Betalen!

Meer wil ik er niet over kwijt!

mee eens
855R & C70 T5 cabrio automaat

elianmars

Citaat van: axelvr op 16-11-2008 17:52:55
Citaat van: Ludo op 16-11-2008 17:49:20
Citaat van: axelvr op 16-11-2008 17:44:11
ik reed trouwens (maar)+/- 35km/u

blijkbaar toch nog te snel, óf te weinig rijvaardigheid.  ;)
inzicht noemt men zoiets...

ach man , stap zelf eens op een scooter en kijk zelf eens wat er gebeurt als je over een paar bladeren rijdt , dan praten we weer.

't Is achteraf gelul, maar op het moment dat jij voelde dat er met die scooter niet te rijden was op die bladeren, had je moeten stoppen en je brommer terug moeten vragen.

Ik denk dat je er nu niet onderuit komt om voor de schade op te draaien, hoe klote dat ook is.....

kyro

Citaat van: axelvr op 12-11-2008 18:17:32

Ik ga ook proberen de gemeente wassenaar schuldig te verklaren , omdat er een dermate gevaarlijke situatie was ontstaan die ik niet kon ontkomen.

tja, dat kun je proberen, alleen denk ik dat daar niks te halen valt !
't is nu eenmaal de tijd van 't jaar, dat de blaadjes in de "gemeente Wassenaar"
van de bomen vallen :-\
en ze kunnen en zullen ook niet dagelijks 200 man erop uit sturen, om
alle wegen - fietspaden - voetpaden - vrij te houden van bladeren! 

maar......... wat vind je er gevoelsmatig zelf van, wie er voor de schade op
moet komen dan ?

axelvr

Citaat van: kyro op 16-11-2008 18:44:47
Citaat van: axelvr op 12-11-2008 18:17:32

Ik ga ook proberen de gemeente wassenaar schuldig te verklaren , omdat er een dermate gevaarlijke situatie was ontstaan die ik niet kon ontkomen.

tja, dat kun je proberen, alleen denk ik dat daar niks te halen valt !
't is nu eenmaal de tijd van 't jaar, dat de blaadjes in de "gemeente Wassenaar"
van de bomen vallen :-\
en ze kunnen en zullen ook niet dagelijks 200 man erop uit sturen, om
alle wegen - fietspaden - voetpaden - vrij te houden van bladeren! 

maar......... wat vind je er gevoelsmatig zelf van, wie er voor de schade op
moet komen dan ?

jha , gemeente wassenaar is een optie , maar of het gaat werken is #2.

Ik vind zelf dat ik natuurlijk tot op zekere hoogte aansprakelijk ben ,
maar ik voel me niet 100% aansprakelijk , aangezien hij op mijn scooter wilde rijden , en ik aan de val niet echt vol kon doen om het te voorkomen.

fijn dat er iemand ook vraagt wat ik er nou echt van vindt ;D

kyro

en wat vind je vriend (of is 't inmiddels 'n bekende  :eusa_think: ;))
ervan ?

M a r c

Citaat van: axelvr op 16-11-2008 17:34:44
Citaat van: Ludo op 16-11-2008 17:31:46
Citaat van: axelvr op 16-11-2008 17:13:47
ik heb namelijk gewoon een echte brommer ;D

das heel mooi.
nu nog een paar rijvaardigheidslessen....  :D

probeer jij maar eens 2 wielen te balanseren op spek gladde balderen , ik garandeer je dat je met zulke kleine scooterwieltjes op je bek zukt gaan.

;D

dan had je er dus niet overheen moeten rijden maar moeten stoppen....  als je al wist dat je zou gaan vallen is de hele actie nóg dommer  :eusa_wall:

edit:  zijn we hier nu met z'n allen eigenlijk bezig om een eigenwijs kereltje van 16/17 proberen iets te laten begrijpen wat ie helemaal niet wil begrijpen  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

kyro

Citaat van: M a r c op 16-11-2008 19:27:37

edit:  zijn we hier nu met z'n allen eigenlijk bezig om een eigenwijs kereltje van 16/17 proberen iets te laten begrijpen wat ie helemaal niet wil begrijpen  :eusa_doh:

ja, maar hoe Alex denk ik redeneert !

de vriend wilde graag op zijn brommer !  (okee)
hij moest dan op de scooter ! (geen punt)
Axel met scooter op z,n plaat, (da's minder)
dus gewoon vette pech ! (toch)
is dus voor beide eigenlijk, eigen risico geweest ! (nie zo moeilijk)

:eusa_angel:

UserID6342

Citaat van: axelvr op 16-11-2008 16:49:44
jha , maar als die vriend van mij niet zo nodig op mijn brommer moest rijden , en ik was met mijn eigen brommer op mijn bek gegaan , dan was er nu niks aan de hand! duss
Zo iets heet keuze; je had ook nee kunnen zeggen en dan was het al helemaal niet gebeurt !  Eigen keuze geweest, zelf schuld, heel makkelijk !

axelvr

Citaat van: kyro op 16-11-2008 19:06:48
en wat vind je vriend (of is 't inmiddels 'n bekende  :eusa_think: ;))
ervan ?
Citaat van: kyro op 16-11-2008 20:01:39

ja, maar hoe Axel denk ik redeneert !

de vriend wilde graag op zijn brommer !  (okee)
hij moest dan op de scooter ! (geen punt)
Axel met scooter op z,n plaat, (da's minder)
dus gewoon vette pech ! (toch)
is dus voor beide eigenlijk, eigen risico geweest ! (nie zo moeilijk)

:eusa_angel:

dankje , ik wil alleen maar duidellijk maken dat het gewoon niet geheel bij mij ligt.

Citaat van: axelvr op 16-11-2008 17:34:44
Citaat van: Ludo op 16-11-2008 17:31:46
Citaat van: axelvr op 16-11-2008 17:13:47
ik heb namelijk gewoon een echte brommer ;D

das heel mooi.
nu nog een paar rijvaardigheidslessen....  :D

probeer jij maar eens 2 wielen te balanseren op spek gladde balderen , ik garandeer je dat je met zulke kleine scooterwieltjes op je bek zukt gaan.

;D

dan had je er dus niet overheen moeten rijden maar moeten stoppen....  als je al wist dat je zou gaan vallen is de hele actie nóg dommer  :eusa_wall:

haha , grappig , kun je tegen iedereen zeggen die een ongeluk heeft gehad volgens mij (helaas hebben we nog steeds een reactiesnelheid van +/-1sec)

en alsjebloeft ga mijn niet behandelen als een "bijdehand" tienertje dat zomaar op een scootertje rijd , ik ben namelijk niet zomaar een tiener , en al helemaal niet bijdehand.

ik denk dat dat ook een onderliggend probleem is...

Lampje

Verklaar je nader: ben je een aanstormend motorcrosstalent, een endurist of een triallist?

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

axelvr

dat bedoel ik natuurlijk ook niet.

ik ben (voor zover ik en andere in mijn omgeving verklaren) een bewuste bestuurder , en niet zo'n asociaal scooterrijdertje dat constant op het fietspad loopt in te halen , en dat constant loopt te bumperkleven. Ook doe ik geen domme dingen om "stoer" over te komen voor mijn vriendjes.

ik heb het gevoel dat sommige mensen dit beeld wel van mij hebben.

gr

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lampje

Nee hoor, ík denk dat bijv. niet.

Heb nu nog steeds regelmatig dat ik aanbied dat iemand even op mijn motor mag rijden om het verschil in performance ten opzichte van een niet opgevoerde te proeven.

Maar als iemand op zijn/haar beurt aanbiedt om mij even op een dure wedstrijdmotor een blokje om te rijden dan weiger ik dat pertinent; ik weet dat als ik 'm total loss rijdt dat ik dat gewoon niet kan betalen.

In het zand is het iets heel anders; dan breekt er bij een val misschien een handeltje af maar niet meer dan dat.

Verder duurt het tot een jaar of 23, voordat alle verbindingen in je hersenen gestabiliseerd zijn zodat je écht alle risico's reëel in kan schatten. Hier is wetenschappelijk bewijs voor; niets om je voor te schamen, heb zelf ook de gekste dingen uitgehaald zonder ook maar een seconde te twijfelen. Denk dat velen zich in dit beeld kunnen herkennen ::) De ene jongere heeft hier iets minder last van dan de ander, maar in basis heeft elke jonge vent hier last van.

Het niet zo wetenschappelijke bewijs tref je aan in de krant als er op zaterdagnacht weer eens een boom voor een auto sprong met 4 jonge inzittenden...

Ludo

Citaat van: axelvr op 16-11-2008 22:49:44
ik ben (voor zover ik en andere in mijn omgeving verklaren) een bewuste bestuurder ,

het gaat niet om het beeld dat iemand van je heeft.
een (bewuste) bestuurder van eender welk voertuig, heeft verantwoordelijkheden.
daar wil je nu onderuit komen, al dan niet via verzekering, daar gaat dit topic toch over?.

men wil je hier dus duidelijk maken dat je nu, na dit voorval, je verantwoordelijkheid moet opnemen.
je hebt immers schade toegebracht aan andermans eigendom.