De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

@Marcel alle steunen eigenlijk.

Te beginnen met die aan de distributie zijde. Deze is het makkelijkste te doen. De overige durf ik niet te zeggen icm een diesel. Bij een benzine is het lastig, maar niet onmogelijk.

Binnenkort maar een knutseldag van maken tezamen met de remmen van onze bolides  ;D

Taranis

Alle steunen behalve de hydraulische exemplaren :)  Die gaan naar verluid nooit stuk.

elianmars

Citaat van: Taranis op 25-05-2009 17:13:37
Alle steunen behalve de hydraulische exemplaren :)  Die gaan naar verluid nooit stuk.

Ja, nou weet ik nog niks  ::) ;D

Taranis

Ik wijs ze volgend weekend wel even aan :P

elianmars

Citaat van: Taranis op 25-05-2009 21:08:39
Ik wijs ze volgend weekend wel even aan :P

Van de week nog een paar van die opmerkingen geven, a.u.b. Anders vergeet ik 't nog mee te nemen....  :eusa_shhh:

Taranis

Citaat van: elianmars op 25-05-2009 21:22:09
Van de week nog een paar van die opmerkingen geven, a.u.b. Anders vergeet ik 't nog mee te nemen....  :eusa_shhh:

;D ;D ;D

Stalken via sms werkt meestal ook goed :eusa_whistle:

Sbv

Citaat van: Taranis op 25-05-2009 21:24:01
Citaat van: elianmars op 25-05-2009 21:22:09

;D ;D ;D

Stalken via sms werkt meestal ook goed :eusa_whistle:
net gedaan  :eusa_whistle:

elianmars

Ja hoor. SMS is binnen  ;D

Doe het vrijdag nog eens. Dan vertrek ik richting Zeeland  :P

Taranis

;D ;D ;D

Met dank voor de hulp uit Barendrecht :P

elianmars

Oh oh.......

CiteerWAARSCHUWING: Het verkeer in Zeeland moet rekening houden met verkeersoverlast door zware regenval. Later op de avond begin van de nacht trekt het gebied over heel Nedeland heen.

Als m'n caravan wegdrijft hoef ik er a.s. weekend ook niet heen....  :eusa_shifty:

;D ;D

Sbv

Het is hier alweer droog, na 23 druppen regen en 5 flitsen

Taranis

Een paar weken geleden viel het me bij toeval op dat er wat bruine aanslag op de binnenkant van het schuifdakje zat. Bij de 850R kwam ik er te laat achter en was het dak al rot waardoor het me ruim 900 euro kostte. Ik heb geen zin om daar bij de V70 op te wachten.

Sbv gaf de tip dat elianmars waarschijnlijk het dakje van de Engelse R nog had liggen. Dat klopte, dus die vanmiddag opgehaald op de camping 8) Dat dakje kan er dan mooi in, terwijl ik mijn eigen dak opknap.

Het dak verwijderen is eigenlijk heel simpel. Je zet het dak in de kiepstand:

Je trekt de plastic strips naar achter weg:

Je haalt aan weerszijden de 2 voorste boutjes los (de achterste laten zitten!!):

En je trekt het dak er naar achter zo uit:

Daarna het dakje van de Engelse R gemonteerd. Ik had geen zin om met de fijnafstelling te gaan spelen, met wat druk vanaf buiten zit het ook dicht. Ik gebruik het gewoon niet tot m'n eigen dak er over een paar dagen weer in gaat.
Waar je wel even op moet letten is dat je de spoiler even naar beneden drukt als je het raam terug probeert te monteren. Anders past het niet, kwam ik achter :eusa_whistle:

En zo ziet een dakraam in een 9 jaar oude auto er uit:

Volgens mij had Volvo deze constructie ook wel mee mogen nemen in de 1800 verbeterpunten van de x70 tov de 850's, want dit dakraam roest dus op precies dezelfde punten als het dakraam van de R :eusa_doh:

Inmiddels geheel tegen het advies van Sbv in toch het rubber maar los gehaald, om alle roest netjes weg te kunnen werken. Waarschijnlijk krijg ik hier spijt van als ik het rubber weer terug ga monteren ;D
Het ergste staat inmiddels in de Noverox. Natuurlijk bleek de zwarte Hammerite op, dus die moet ik vd week even halen en de boel netjes in de verf zetten en kan het weer terug gemonteerd worden.

Sbv

Ziet er bekend uit die roest.
Rubber eraf en dan met een staalborsteltje alles verwijderen en Hamerite erop in een paar lagen. En dan succes met het rubber !

Taranis

Citaat van: Sbv op 01-06-2009 19:27:07
En dan succes met het rubber !

;D ;D

Alvast doe ik er 3 dagen over, ik zal altijd beweren dat het er met een vloek en een zucht weer terug op zat :eusa_whistle:

elianmars

Ik vond het dakje van de R al flink verroest, maar het jouwe is nog een tikkie erger, zo te zien  :o

Succes met het opknappen.

En het rubber terugfröbelen  ;D ;D