De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ief

Zijn die dakrubbers eigenlijk nog verkrijgbaar? Heb namelijk precies hetzelfde. :evil:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

)()()sT

Citaat van: Taranis op 01-06-2009 19:30:24
Alvast doe ik er 3 dagen over, ik zal altijd beweren dat het er met een vloek en een zucht weer terug op zat :eusa_whistle:

Hahaha, zelfkennis  ;D
Ben ik blij dat ik geen schuifdak heb  :eusa_liar:

elianmars

Citaat van: ief op 02-06-2009 00:07:41
Zijn die dakrubbers eigenlijk nog verkrijgbaar? Heb namelijk precies hetzelfde. :evil:

Zijn nog verkrijgbaar. Ik geloof dat zo'n rubbertje rondom het glas zo'n 120 euro kost  :o :o

Sander weet het precies. Die heeft er recent eentje aangeschaft.

Sbv

Yep,

ZIjn nog gewoon verkrijgbaar:
1390349   Afdichtstrip   
Prijs was iets van 126 euro incl wat korting in de BTW.



Taranis

Vandaag de rubberen motor- en baksteunen laten vervangen bij de dealer. Wat een verschil :o :eusa_dance:
Rekening viel ook alleszins mee, net geen 400 euro. Achteraf spijt dat ik het niet eerder heb laten doen :eusa_doh:

Dakje zit er inmiddels ook weer terug in, moet het alleen nog een keer nastellen. Sbv merkte zondag op dat ie linksvoor te hoog ligt, maar gezien het momenteel goed weer is en de auto 75% vd tijd binnen gestald staat, heb ik nog niet echt haast met de fijnafstelling ;D

Elianmars nog bedankt voor het gebruik van het dakje van de Engelse R! :eusa_clap:

elianmars

You're welcome  ;)


Wat merk je dan, nu de motorsteunen en baksteun vernieuwd zijn?

De steun rechtsonder en de baksteun zijn makkelijk zelf te vervangen, maar de ander twee........

Zijn ze allemaal vervangen?

Chris

Klinkt goed Ronald.. prijs valt me mee inderdaad!

Taranis

Citaat van: elianmars op 17-06-2009 22:28:31
Wat merk je dan, nu de motorsteunen en baksteun vernieuwd zijn?

De steun rechtsonder en de baksteun zijn makkelijk zelf te vervangen, maar de ander twee........

Zijn ze allemaal vervangen?

Alle rubberen motor- en baksteunen zijn vervangen, de hydraulische exemplaren zijn blijven zitten. Je merkt dat 't veeeeel rustiger is in de auto. De irritante siddering als je het gas volledig los laat is weg, op constante snelheid voel je 'm niet meer en het lijkt ook wel stiller :eusa_think:
Alleen bij voet op de rem in D voel je 'm nog licht trillen maar ja, het blijft een diesel ;)

Taranis

De handrem van de V70 presteerde al een tijdlang ronduit matig. Op een gegeven moment ben je het zat en besluit je om er iets aan te doen ;D
Gelukkig met hulp, want er bleek wat meer aan de hand.

Sbv en Chris zijn vandaag deze kant uit geroffeld om in de loods van Sander100xniX aan de auto's te sleutelen. Sander (kleine Sander :P ) heeft zelf ook de handen uit de mouwen gestoken, waarvoor dank :eusa_clap:

Als eerste ging de V70 de brug op. Die besloot meteen dwars te gaan liggen door te weigeren de remschijf linksachter af te staan:



Grote Sander druk bezig:



Nadat Chris en ik 2 man sterk de schijf bewerkt hadden met een hamer en er de nodige krachttermen op los hadden gelaten, gaf het onding zich uiteindelijk gewonnen en kwam van de naaf af. Toen bleek ook de reden dat de schijf niet los kwam:



De voering van de handrem pleurde er meteen uit. De auto heeft recent nog een onderhoudsbeurt gehad, waarbij ik er melding van had gemaakt dat de handrem slecht functioneerde. Volgens de factuur is er aandacht aan de handrem besteed, maar zowel LA als RA was hier niets van te vinden. Liever de dealer my ass >:(
Alle onderdelen in een doosje gemikt om volgende week even bij de dealer te tonen. Ik ben er op z'n zachtst gezegd niet blij mee ::)

Aan beide zijden de remklauwen met een tie-wrap opgehangen om te voorkomen dat de remleiding breekt:



Sbv heeft aan beide zijden de handrem gereviseerd, waarna ik 'm samen met Chris onder supervisie van Sbv afgesteld heb 8)
Tijdens deze actie werd ik benoemd tot gynaecoloog, alhoewel ik het verband nog steeds niet direct zie ;D
Zowel LA als RA meteen maar de remblokjes vervangen en de kromme schijf rechtsachter vervangen. Gelukkig was Sbv ter plaatse om wat hulp te bieden bij de montage van de nieuwe remblokjes. Dat ging iets minder voorspoedig dan gedacht en ik was onderhand in het stadium 'waar is die grote hamer?' aangeland :eusa_whistle:

Inmiddels was ook de XC70 afgeleverd waarvan de bakolie nogmaals vervangen moest worden:



Pa naar huis in mijn V70 die inmiddels rammelvrij was (iets met een remklauw die niet precies terug vast gezet was door iemand en door een ander iemand (ik dus ::) ) niet goed gecontroleerd was :eusa_whistle: ), terwijl de 850 van Chris op de brug stond om de reversed intercooler set te monteren:





Sander100xniX druk bezig:



Wat overbodig geworden rommel:



En terwijl Chris een proefritje ging doen, ging de XC70 de brug op om de bakolie te vervangen. De plug was goed en wel uit de bak toen Chris belde dat ie stilstond. Met ondergetekende achter het stuur van de C30 (Sander bedankt, rijdt best grappig :eusa_dance: ) de T-5 gerepatrouilleerd (losgeschoten slangklem) en de XC70 afgevuld met olie.

Daar sta je dan:



Al met al een gezellige en productieve dag 8) Heren bedankt en tot de volgende keer! :eusa_dance:

wepster

fijn he turbo rijden met losse slangen ;D
ik herken hier ook iets in heb zo ooit gedacht dat mijn auto helemaal dood was maar hetg bleek een gescheurde turbo slang .
na vervanging weer het gevoel van damn wat is het toch een geweldige auto ;D






maar zeker een leuk verslag hoop dat er verder niet veel werk meer is aan de auto's


keep up the good work  :eusa_clap:

Sbv

We gaan rustig door met klussen.

Heren dan voor de gezellige dag

Chris

#341
Leuk verslag Ronald ;D!

Kan je mij nog van de foto's voorzien in het normaleoriginele formaat?


Taranis

Citaat van: Chris op 21-06-2009 00:50:11
Kan je mij nog van de foto's voorzien in het normaleoriginele formaat?

Je hebt zojuist een e-mail bom ontvangen :P

elianmars

Hebben jullie de handrem wel helemaal vrij gemaakt voordat de schijf er af moest?

Bij Sanders wagen wilde de schijf eerst ook niet los. Toen hebben we de bout achter de hendel van de handrem losgedraaid.
Daarna kwam de schijf wel los.

De voering kan ook zijn los gekomen door al het geweld dat gebruikt is ;)

Toch wel handig, zo'n brug!
Ik was redelijk in de buurt, maar had even geen zin in geklus :eusa_shhh: :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: elianmars op 21-06-2009 09:35:45
Hebben jullie de handrem wel helemaal vrij gemaakt voordat de schijf er af moest?

Bij Sanders wagen wilde de schijf eerst ook niet los. Toen hebben we de bout achter de hendel van de handrem losgedraaid.
Daarna kwam de schijf wel los.

De voering kan ook zijn los gekomen door al het geweld dat gebruikt is ;)

Toch wel handig, zo'n brug!
Ik was redelijk in de buurt, maar had even geen zin in geklus :eusa_shhh: :eusa_shifty:

Yep die bout was helemaal los, echter de voering had losgelaten van de handremschoen en daarom wou het niet los.
Het is allemaal weer gelukt. Weer een fijne roetmobiel geworden