De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Turbobiker op 06-08-2009 19:51:14
Citaat van: Taranis op 06-08-2009 19:37:11
Forumsticker is er wel af inmiddels.

Ah, zeeuwen zijn zuinig. Die komt natuurlijk op je XC70.
;D ;D ;D

VolvoDeMio

Citaat van: Taranis op 03-08-2009 21:28:29
De V70 is verkocht :eusa_dance:
Shoot!
Ik was net op zoek naar een automaat.
(het liefst houd ik mijn eigen 855, maar het vervangen van mijn handbak door een automaat schijnt veel gedoe te zijn.)

Afijn, heb inmiddels jouw fraaie X-meeuw gezien; gefeliciteerd daarmee!

Taranis

Dank je!

Ik dacht dat jij juist best happy was met een handbak?

VolvoDeMio

Citaat van: Taranis op 05-01-2010 18:53:01
Klopt.....maar nu al enkele weken last van m'n rug...(en vorige winter ook al)  :'(

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 05-01-2010 16:36:01
Shoot!

We zijn 4 maanden verder............  :eusa_think:

Taranis

Citaat van: VolvoDeMio op 05-01-2010 19:48:32
Citaat van: Taranis op 05-01-2010 18:53:01
Klopt.....maar nu al enkele weken last van m'n rug...(en vorige winter ook al)  :'(

Is er ook iets gevonden? Hernia?

Citaat van: elianmars op 05-01-2010 21:53:41
Shoot!

5 zelfs :D
Maar het is nu geen surfweer dus heeft VolvoDeMio weer tijd voor het forum ;D

Hiker

Hoi Taranis,

Hoe kwam je erachter dat bij de eerste V70 die je ging bekijken de teller 150K was teruggedraaid?

groet,
Haiko
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Taranis

De verkoper belde op op de dag dat ie de auto af zou leveren. Daarbij zou ie een NAP uittreksel leveren. Toen ie dat uittreksel uitdraaide bleek de auto al een 330.000 km beurt gehad te hebben, terwijl de teller toen op iets van 190.000 stond. Hij was er zelf ook niet bepaald gelukkig mee en ging er mee terug naar de Mercedes dealer in Schiedam waar ie dat ding gekocht had, maar diezelfde auto werd diezelfde avond door Sbv gespot en ik heb hem zelf later ook nog een keer gezien :eusa_think:

Achteraf gezien had me een lampje moeten gaan branden: vrijwel alle stickers in de motorruimte ontbraken en links voor de bestuurdersstoel zat een scheur in de bekleding. Aan de andere kant: het ding reed gewoon prima, viel niets op af te dingen.

Hoezo, heb je dezelfde auto soms weer ergens op internet gevonden? :P

VolvoDeMio

Citaat van: Taranis op 05-01-2010 22:01:47
Citaat van: VolvoDeMio op 05-01-2010 19:48:32
Is er ook iets gevonden? Hernia?
Nee, huisarts begrijpt er ook niets van, dus rugfoto's en die bleken positief, dus nu mri-scan...

Citaat van: Taranis op 05-01-2010 22:01:47
Citaat van: elianmars op 05-01-2010 21:53:41
Shoot!
5 zelfs :D
Maar het is nu geen surfweer dus heeft VolvoDeMio weer tijd voor het forum ;D

8)

Taranis

Citaat van: Sbv op 03-08-2009 21:55:40
Citaat van: hathu op 03-08-2009 21:49:30
Ik denk dat je de TDI nog gaat missen. ;)
Er komt wat leuks voor terug uiteindelijk. Beetje missen zal hij de auto wel. Deze zag er gisteren zo mooi gepoetst uit

Hallooooooohoooooooo, daar ben ik weeeeeeeeeeeeer ;D

Na mijn rekensommetje wat de XC me in de komende tijd gaat kosten, zat Sbv een beetje te pushen dat mijn V70 zo gek nog niet was. Toen hebben we al een aantal van die oude diesels op internet zitten zoeken, waarvan eentje wel erg interessant was. Ik was haast blij dat ie verkocht werd, want het ding moest nog 3500 euro opbrengen maar was zo netjes dat ik bijna in de verleiding kwam.

Ik had het onderwerp verder een beetje laten rusten, al viel het me wel op dat geen enkele 2.5D zo dik uitgerust was als de mijne destijds.
Een week of 2 geleden stuurde Sbv een pb-tje met een linkje naar een advertentie voor de 26-FN-BB, naar verluid defect en zonder foto's. Na wat moeizaam contact met de verkoper kregen we vrijdag eindelijk foto's (de foto's hierboven). Sbv hing meteen in de telefoon met het voorstel om de volgende ochtend te gaan kijken, het was niet zo ver weg. Ik kon zelf niet wegens het uitbrakken na mijn verjaardagsfeestje in de kroeg :P

Zondag was Sbv bij mij thuis met de foto's die ie had gemaakt. Het interieur is op wat instapschade na keurig netjes nog steeds, het exterieur heeft wel wat te lijden gehad maar niets wat niet te repareren is. De grootste tegenvaller is een gebroken distributieriem:

Met ArjenT5R had ik al wat contact gehad om dat te verhelpen, maar naast de XC nog zo'n dure diesel in de wegenbelasting + verzekering is me gewoon te gortig. Tot Sbv met het idee kwam om 'm te delen. Die suggestie had ie een paar weken eerder uit de gein al gedaan, maar nu nog een keer. Ik heb nog even getwijfeld, maar eigenlijk vind ik het wel een superleuk project en kan ik niet wachten tot we kunnen beginnen. Vandaag dus de koop gesloten :D

Voorlopig is het plan om het ding op te halen en bij ArjenT5R neer te zetten. Daar wordt de V voorzien van een verse distributieset en cilinderkop+koppakking+bouten, en dan maar eens kijken wat het doet. Precieze plannen hebben we nog niet, maar we zien het wel als het ding eenmaal loopt. Als het niet bevalt dan gaat ie in onderdelen uit elkaar, als het heel goed bevalt dan gaat misschien 1 van de D5's weg en anders gaat ie marktplaats op of ergens de stalling in. We zien het wel, voorlopig loop ik te stuiteren om het ding te repareren, kan niet wachten :D

@ Sander: misschien kun je jouw foto's posten? Die zijn een stuk beter :)

grijzev70tdi

Leuk project! Ben benieuwd
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Claudia

Goede kleur in ieder geval!

Maareh...dat jullie dat gesleutel niet eens he-le-maal beu zijn! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Claudia op 05-02-2013 20:54:25
Goede kleur in ieder geval!

Ik vertelde m'n pa over jouw berichtje met de spuitbus verf in het verjaardagstopic en hij kon er niet om lachen ;D "Zelf rijden ze zeker in zo'n neutrale kleur, lichtgrijs of zwart ofzo... bah!"

Citaat van: Claudia op 05-02-2013 20:54:25
Maareh...dat jullie dat gesleutel niet eens he-le-maal beu zijn! ;D

Je kan maar een hobby hebben ;D Daarom vond ik 't in m'n eentje ook gewoon te duur. Het is een hobby en niet meer...

Claudia

;D ;D ;D

Zit die foto's nog eens te bekijken.
Lelijke deuk rechts he!
Pluspunt is dan weer het zonnedakkie....die mis ik enorm in de 940.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Die deuk is wel lelijk, maar sinds mijn S40-ervaring weet ik dat dat met een ander schermpje zo opgelost is. Als het ding weer rijdt, kunnen we altijd eens kijken voor een ander schermpje.
De voorbumper was volgens Sander ook niet netjes (maar dat kan ik ook gedaan hebben destijds  :eusa_shhh: ) en de voorruit is gebarsten. Het spiegelglas linksbuiten ook en zo zullen er nog wel meer puntjes zijn.

Het schuifdak mis ik ook in de XC. Al mis ik de lekkages niet... benieuwd of dit dakje al vervangen is, bij mij was het toen al redelijk aan het roesten.