De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Sbv op 19-07-2013 20:31:34
Vandaag even de Roetmeeuw aan het bewonderen geweest. Mijn deel van de auto zag er goed uit, al hebben we nog niet bepaald wie de linker of wie de rechter helft heeft.

Ik wil links want daar zit het gaspedaal.

Citaat van: Sbv op 19-07-2013 20:31:34
Op termijn:
spatbord RV
dorpel rechter zijde
achterklep spoiler
portier RA

Gelukkig had ik met uitzondering van het spatbord RV hetzelfde lijstje toen ik de auto in 2008 kocht en toen is het er ook niet van gekomen ;D

In elk geval ben ik blij dat de auto je bevalt nadat ie je in 2008/2009 niet echt kon bekoren ;D (maar toen was 't ook winter dus nagelt het een stuk harder)
Destijds vond ik de auto te traag omdat ik door elke A6 3.0TDI en elke 530d zoek gereden werd. Tegenwoordig zie je dat soort koppelbeulen amper meer en rijden al die bijtellingspaupers met een slowmotion, ecomotion, hybrid, econopower en weetikveel wat voor meuk. Ik kon het dus ook niet laten om vanmorgen een VW slowmotion af te drogen richting de Westerscheldetunnel :eusa_whistle:

Dit weekend nog even genieten van het geronk en genagel, daarna gaat Sander er een tijdje in rijden. 12 augustus gaat ie voor de APK, benieuwd wat er uit komt maar ik verwacht weinig. De staat van onderhoud lijkt bijzonder netjes.

Broabander

Citaat van: Marc O. op 18-07-2013 07:40:18
Citaat van: KIM op 18-07-2013 07:15:08
Wat opvalt is dat veel forumleden weer teruggaan naar de V70 / 850.

Of naar een Seat ;D

En terecht! ;D

Ooit... Komt er nog een C70.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Misha

Citaat van: Marc O. op 18-07-2013 07:40:18
Citaat van: KIM op 18-07-2013 07:15:08
Wat opvalt is dat veel forumleden weer teruggaan naar de V70 / 850.

Of naar een Seat ;D

:eusa_naughty: Dat is geen teruggang maar vooruitgang.

In ieder geval in bouwjaar  ;), de rest vellen we later wel een oordeel over.

Ik ben in de regel prima in staat om mijn eigen aankopen niet de geweldigste van de wereld te vinden en er kritisch over te kunnen zijn, dus de tijd zal het leren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Inmiddels een paar dagen in de roetmeeuw rond gekacheld en afgezien van het gebrek aan vermogen (inhalen werd wat krapjes  :eusa_shifty: ) maar 1 irritatiepunt: mezelf ;D Ik vergeet telkens het schuifdak dicht te zetten. Toch een beetje naar als de auto zo'n 15 minuten wandelen van de werkplek geparkeerd staat.
Ik ken oudere en minder luxe auto's waarbij het dak automatisch dicht gaat als je de auto op slot doet. Hoe werkt zo'n systeem en is dat ook achteraf te realiseren?

Sbv

vergeet je het in je andere auto ook niet dan ?

Chris

Citaat van: Taranis op 24-07-2013 08:52:05
Inmiddels een paar dagen in de roetmeeuw rond gekacheld en afgezien van het gebrek aan vermogen (inhalen werd wat krapjes  :eusa_shifty: ) maar 1 irritatiepunt: mezelf ;D Ik vergeet telkens het schuifdak dicht te zetten. Toch een beetje naar als de auto zo'n 15 minuten wandelen van de werkplek geparkeerd staat.
Ik ken oudere en minder luxe auto's waarbij het dak automatisch dicht gaat als je de auto op slot doet. Hoe werkt zo'n systeem en is dat ook achteraf te realiseren?

In ieder geval fijn dat het een eenvoudig op te lossen irritatiepunt is... je kunt eraan werken zegmaar :evil:.

Taranis

Citaat van: Sbv op 24-07-2013 08:55:08
vergeet je het in je andere auto ook niet dan ?

Ja, maar daar weet ik dat het op te lossen is met een canbus extensie van VolvoTech en die vind ik nog wat duur. Zodra ik me genoeg geërgerd heb, koop ik wel een keer zo'n extensie. Bij dit ouwe ding heb ik geen idee hoe je zoiets voor elkaar moet krijgen.

Citaat van: Chris op 24-07-2013 09:05:44
In ieder geval fijn dat het een eenvoudig op te lossen irritatiepunt is... je kunt eraan werken zegmaar :evil:.

Bedankt voor je zinvolle bijdrage :evil:

Sbv

Taranis

Dat zou zelfs in mijn N kunnen werken en kost geen drol :eusa_think:

Het proberen waard lijkt me :) Tnx voor de tip! :eusa_clap:

Sbv

nadeel is wel dat als je de auto op slot zet dat dak dan ook dichtgaat.
Ik parkeer soms wel eens ergens en dan staat het dak op kantelstand open

elianmars

Gaat het alarm niet af, als je het dakje op kantelstand laat staan?

Bouke

Citaat van: elianmars op 24-07-2013 09:36:14
Bij mij niet iig

Sbv

Citaat van: elianmars op 24-07-2013 09:36:14
Nee

MarcoV

Is het niet zo dat als je de op slot knop ingedrukt houd dat ie dan aut de ramen en dak sluit?
Weet dat dit op andere merken zo werkt.

MarcoV

Sbv

Citaat van: MarcoV op 24-07-2013 14:29:36
Is het niet zo dat als je de op slot knop ingedrukt houd dat ie dan aut de ramen en dak sluit?
Weet dat dit op andere merken zo werkt.

MarcoV
Nope.
Mijn Vw Golf III tdi uit 1996 had dit overigens al wel. Daar gingen dak en ramen dicht als ik deuren slot op de ab of sleutel in slot tijdje vast hield