Stotteren motor van de R

Gestart door Eric, 29-01-2009 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Heren, uiteraard heb ik reeds gezocht op stotteren en dergelijke maar het is allemaal net ff anders.

Heel af en toe hikt/stottert de motor bij stationair bij stoplicht of bij filerijden. Toerental is dan laag en dan valt de teller ineens terug tegen het afslaan aan. Dan herstelt hij zichzelf en gaat weer netjes stationair. Ik heb geen duidelijke omstandigheid dus het gebeurt echt willekeurig.
Vanochtend echter op de A10 weer file. Stapvoets rijden en nu voor de eerste keer sloeg hij af!  :'(
Heeft me nog nooit in de steek gelaten maar goed.
Dus alarm lichten aan en automaat in de N en tijdens het rollen weer gestart. Eerste keer pakte hij niet maar 2e keer gewoon en ik kon weer mijn weg vervolgen.
Wie kent zo iets en waar zou het aan kunnen liggen? Het gaat dus om een V70R automaat FWD van mei 1998

-codes al eens om deze reden laten uitlezen maar zonder resultaat
-LMM is begin 2008 vervangen
-Brandstof filter eind vorig jaar
-ontsteking in mei 2006 vervangen
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

KUKO (Rob)

Eric

Citaat van: KUKO (Rob) op 29-01-2009 10:18:23
Stationair regelaar ?

En die zit waar? Er achter komen of dat het is is waarschijnlijk nieuwe plaatsen?
Wat kost zoiets?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Rogers XC 70 2000

klinkt toch als de LMM.
ik heb datzelfde gehad met een leen-LMM waarvan bekend was dat die storingen gaf. Bij mij nagenoeg dezelfde verschijnselen.

Eric

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 29-01-2009 10:20:01
klinkt toch als de LMM.
ik heb datzelfde gehad met een leen-LMM waarvan bekend was dat die storingen gaf. Bij mij nagenoeg dezelfde verschijnselen.

Mmm.. ja hij gaf begin 2008 eens problemen en toen liep hij in noodprogramma. Ik was toen op visite in Hengelo en ben langs gegaan bij Thom de Jong. Na uitlezen codes werd dus gezegd dat het de LMM was. Ze hadden 1 op voorraad dus toen vervangen. Eigenlijk is het heel af en toe hikken nooit weg geweest. Nooit zoveel aandacht aan besteed omdat ie verder perfect loopt eigenlijk

thuur

Originele/Bosch LMM?

Stat.reg. reinigen kost je zo goed als niets, zie topic stationair toerental.

Gr 8)

V70R-obert

Toevallig had ik precies hetzelfde vorige week. Bij uitlezen bleek de bobine van de 2e cilinder niet goed te werken. Nieuwe bobine erin en klaar.

Eric

Citaat van: thuur op 29-01-2009 14:34:56
Originele/Bosch LMM?

Stat.reg. reinigen kost je zo goed als niets, zie topic stationair toerental.

Gr 8)

Ja originele bij TdJ. Mocht ook wel voor dat geld..
Maar stat. reg kun je dus reinigen? Waar zit dat ding..
Eerst maar eens ff zoeken, wie weet dat het ergens staat  ;D

razorx

Even een heel andere blik:
Gebeurt het als je fan aanslaat?

)()()sT

Da's toevallig, want ik heb iets soortgelijks.... zie:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30469.0.html

Door de recente ontwikkelingen stond mijn hoofd er niet naar, maar ik heb dus vrijwel hetzelfde; heel kort ff een schokje/terugval in toeren en erna herstel.
Ook wij gaan eens LMM, lambdasonde checken en de stationair-regelaar reinigen.
Afslaan doet ie nooit, ik heb ook geen foutcode's.

Succes ;)

innocenti

Mijn R doet hetzelfde. Maar is na het oplossen van een vacuumlek veel minder geworden (van elke dag naar 1x per week). Maar dus nog niet opgelost. Ook bij mij geen foutmeldingen. Start daarna onmiddelijk weer.

Benieuwd of iemand iets vindt.

Jeroentjuh

Zijn het niet op de momenten dat de aircopomp inslaat?

)()()sT

Citaat van: Jeroentjuh op 29-01-2009 20:22:54

Bij mij in ieder geval niet. Het lijkt er wel een beetje op... alhoewel, bij airco merk ik stationair er weinig van.
Mijn pa heeft een deltamil en die loopt vrij zwaar en daar schiet het toerental ook even flink omlaag.

Het is bij mij dus echt een bokje in het stationair toerental wat een seconde duurt.

innocenti

Citaat van: Jeroentjuh op 29-01-2009 20:22:54
Bij mij ook niet. Airco uit doet ie het ook.

En het komt idd ook voor met stilstaan voor het stoplicht, file rijden. Heeft tot nu toe echter pas één keer geleid tot afslaan.

Elsje

Ik had het laatst ook. Toen ook nog de accu leeg :eusa_wall: De anwb man adviseerde mij de verdeler te vervangen.