remschijven

Gestart door timaan, 15-10-2003 22:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Citaat van: Zippo op 06-12-2003 19:21:28


Iemand ervaring met stop-tech??

Zippo

Je legt de klemtoon verkeerd: Stopt ech!  ;D

hpetak

#46
Volvofreaks ;D,
Ik moet zeggen dat ik altijd gedacht heb dat het allemaal onzin is. Onzin dat er Remmen zijn met gaten of sleuven of grotere diameter met hittebehandeling etc.
Nu ik voor het eerst -niet volvo- remschijven heb laten monteren kan ik u allen zeggen dat volvoremmen standaard niet zo goed zijn als de EBC met red stuf.
Ze remmen slechter als ze koud zijn(opletten dus)maar eenmaal op temp. toppietop remmen.Daarnaast maken ze een lekker slslsl geluidje.Totaal niet storend.Meer lekker sportief.Ze ruiken wel zeg als je ze goed gebruikt hebt ;D.
Een goeie keuze EBC red stuf bij 16 inch velgen
Hans

hpetak

#47
even vraagje over mijn EBC remblokken en schijven.

Is het normaal dat deze remmen bij zachtjes remmen een slishhhhh geluid maken(wel een lekker geluid  :D)en bij hard remmen de schijven heel errug gaan brommen tot je stuur zelfs er van gaat trillen(behoorlijk zelfs) >:(??
Graag een reaktie hierover.

ed

#48
Het sissen is normaal, dat komt door de groeven. Het trillen natuurlijk niet. Het kan best dat er een schijf krom is.
Er zijn echter zoveel zaken die mis kunnen zijn die trillingen kunnen veroorzaken. Het hoeft niet per sé aan de schijven te liggen. Er lopen en paar threads over trillingen, en daaraan kun je zien dat er veel zaken trillingen kunnen veroorzaken.

Succes.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Spim

Citeerbij hard remmen de schijven heel errug gaan brommen tot je stuur zelfs er van gaat trillen(behoorlijk zelfs) ??

Is dat niet de ABS die ingrijpt. ?!!

hpetak

#50
Nee abs is het niet dat voel je ook op het rempedaal.
Krom zou natuurlijk kunnen .maar ze zijn eigenlijk nog maar net echt ingereden.Ik moet wel zeggen dat ik met mn achter- remscrijven  die wel krom bleken te zijn ook dat brommen had.
Het stuur trilt echt enorm!!echt geluid van brrrrr bij hard remmen.
krom lijkt me toch wel raar mede omdat juist deze schijven een zgn hitte behandeling hebben gehad.ik heb ze ook keurig 500km ingeremd(geen noodstops etc)
er zijn toch vast wel meer leden die deze schijven via Marc hebben gekocht?ik heb het ook alleen wanneer ik op hoge snelheid ineens moet vaart  ga minderen door flink de rem in te trappen.
Als dit niet hoort zijn ze krom.Hoe zie je dat?

george

Hans,

Jij rijdt toch een R-AWD MY 2000?
Heb jij dan ook nog wat aan de schijven achter gedaan?

Ik heb namelijk ongeveer 10000 km geleden Brembos voor gemonteerd, maar het lijkt nu alweer hommeles. Ik twijfel echter of het de schijven voor wel zijn omdat ik het voel rammelen in de stoel.
Wat ik alleen niet snap waarom nu ineens de schijven achter krom zouden zijn.
Ik was eigenlijk van plan om voor EBC bij Marc vandaan  voor te monteren maar na jouw verhaal wacht nog even.

Heeft er iemand een goed alternatief voor de geventileerd schijven achter van de R-AWD van 2000 buiten origineel Volvo?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Rudi

Citaat van: george op 06-03-2004 21:12:31

Heeft er iemand een goed alternatief voor de geventileerd schijven achter van de R-AWD van 2000 buiten origineel Volvo?

dat is er niet volgens mij.Doen het redelijk.Anders had ik daar ook al AP,s geplaatst.Ik snap ook niet waarom dat niet pas te maken is maar goed...

Enige alternatief voor zijn de gegroefde AP schijven,rest schijnt allemaal krom te trekken.

AP had een tijdje terug een andere disc met een andere groef maar die trokken ook krom nu hebben ze weer dezelfde als die ik ook heb en nog geen problemen gehad.
Dr.Go-Fast...

Johann

Citaat van: george op 06-03-2004 21:12:31
Hans,

Jij rijdt toch een R-AWD MY 2000?
Heb jij dan ook nog wat aan de schijven achter gedaan?

Ik heb namelijk ongeveer 10000 km geleden Brembos voor gemonteerd, maar het lijkt nu alweer hommeles. Ik twijfel echter of het de schijven voor wel zijn omdat ik het voel rammelen in de stoel.
Wat ik alleen niet snap waarom nu ineens de schijven achter krom zouden zijn.
Ik was eigenlijk van plan om voor EBC bij Marc vandaan  voor te monteren maar na jouw verhaal wacht nog even.

Heeft er iemand een goed alternatief voor de geventileerd schijven achter van de R-AWD van 2000 buiten origineel Volvo?

Moet je even naar je blokken kijken.
Als je voor dikker spul op zet met relatief zachte blokken en achter de zogenaamde longlife blokken hebt dan kan achter snel gaan trillen.
Je zou dan achter de normale blokken moeten nemen of hetzelfde type als voor.

Wat het EBC stuff aan gaat, voor de stevige remmer is het baggen naar mijn mening. Voor de iets steviger dan gemiddelde remmer zou het wel een oplossing kunnen zijn. Ook in dat geval alleen met EBC redstuff blokken of Ferrodo 2500 of eventueel PAGID. Dit zijn allemaal zachtere blokken maar het spaart de schijven.
Bij harde blokken gaat er veel te veel warmte in de schijven zitten als je stevig op 't pedaal staat.

george

Weet iemand de afkeur maat voor de  schijven achter van een R-AWD van model 2000, dit zijn geventileerde schijven.
Als ik er nog wat mee kan zet ik ze van de week ff in de draaibank.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

hpetak


George ik zou het echt niet weten.

Wat ik wel kwijt wil is dat die ebc remmen altijd beter remmen dan de orginele volvo remmen!!

Dat brrr geluid met het trillen aan het stuur,is niet altijd aanwezig.Nu dacht ik zojuist aan iets HEEL ERRUG ACHTELIJKS: STEL:de schijven zijn niet krom kan het dan zo zijn dat wanneer je bij hoge snelheid gaat remmen.en je niet terugschakeld (je blijft in de 5) en je trapt niet de koppeling in.Tgv de hoge versnelling het stuur gaan trillen??OF PRAAT IK NU WARTAAL?

george

Heb ik (nog) nooit problemen mee gehad.  Wel rammelt het nu in de stoel bij hard remmen op hogere snelheid(120+), iets waar ik eigenlijk een beetje flauw van  word.  :-\
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

hpetak

OF PRAAT IK NU WARTAAL?
Citeer

Ja hans, je praat onzin!

george

Citaat van: hpetak op 09-03-2004 10:50:32
OF PRAAT IK NU WARTAAL?
Citeer

Ja hans, je praat onzin!

Ik was van de veronderstelling uit gegaan dat jij een R-AWD met 5 traps automaat stuurde. ???
Deze heeft achterop andere schijven dan de voorgaande jaren, ik heb nog niemand gevonden die dat leveren kan buiten de Volvo dealer.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

george

Heb dus vandaag nieuwe schijven achter gemonteerd.
Origineel Volvo bij de dealer vandaan (Vos Uden).
Schijven (geventileerde) + blokken : €282.63 :-\ Niemand kon me helpen aan Brembos oid, dus dan maar origineel.
Het was ook nodig ook, de oude schijven waren 17.6 mm, 2.4 mm dunner dan de nieuwe.
Het gerammel in de stoel is over. ;)
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T