remschijven

Gestart door timaan, 15-10-2003 22:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

timaan

Ik overweeg andere (sport)remschijven aan te schaffen. Ik heb ervoor gekozen om mijn originele T-5 velgen te behouden, dus de keuze is beperkt. Mij is geadviseerd om geen grotere remschijven aan te schaffen, maar te volstaan met sportremschijven in dezelfde diameter als de originele. de (Italiaanse) schijven kosten (vooras) € 188,-- per stuk. TGD is natuurlijk ook nog een optie. Heeft iemand anders nog een idee? Ik hoor het graag.

Jeroentjuh

OMP remschijven mischien een optie? Ik heb ze ook op de G60, in combinatie met Ferodo remblokken.



Blackstone

Ik heb remschijven (standaard maten) gemonteerd op mijn volvo 850 T5r van de firma ADT international, voor en achter. Complete achterset was € 198,-- (schijven en blokken). Schijven voor weet ik de prijs niet van (coulance) maar de blokken voorzijde waren rond de € 140,-- (Ferrodo). Het zijn Zimmerman remschijven die door ADT zijn geperforeerd. Samen met ferrodo blokken is mijn remvermogen nog steeds prima (3000 km). Ook volbelast.
Maar er zijn legio andere mogelijkheden. Succes

Marc 0101.001

Ik ben geswitched van geperforeerde Zimmerman schijven naar EBC TGD-remschijven, bevalt in alle opzichten veel beter. En dat zijn niet alleen mijn ervaringen maar ook van vele anderen. Vraag maar aan Tom, Mitsupiet, Bart Obbink, Marc Heitzer, etc. etc. De EBC's hebben namelijk ook een hittebehandeling gehad waardoor ze extreme temperaturen kunnen weerstaan zonder krom te trekken. Iets waar een standaard remschijf (waar je dan ook nog eens materiaal weghaalt door ze te doorboren) wel last van (gaat) krijgen.

gelebanaan

Citaat van: Yellow Banana II op 16-10-2003 09:31:21
Ik ben geswitched van geperforeerde Zimmerman schijven naar EBC TGD-remschijven, bevalt in alle opzichten veel beter. En dat zijn niet alleen mijn ervaringen maar ook van vele anderen. Vraag maar aan Tom, Mitsupiet, Bart Obbink, Marc Heitzer, etc. etc. De EBC's hebben namelijk ook een hittebehandeling gehad waardoor ze extreme temperaturen kunnen weerstaan zonder krom te trekken. Iets waar een standaard remschijf (waar je dan ook nog eens materiaal weghaalt door ze te doorboren) wel last van (gaat) krijgen.

Kan dit inderdaad beamen! Na twee setjes schijven van ATD krom geremd te hebben kortstondig overgegeaan op originele schijven welke nergens last van hadden! Daarna goed opgelost met een AP-set. Ik heb alleen nog achter die ATD rommel erop zitten en die trillen ook al. Ik zou dan ook de iets duurdere behandelde schijven adviseren. Ook hier geldt: goedkoop is duurkoop.

Succes, Tom

Blackstone

Ach ja, goed beter best. overal zit een prijskaartje aan, en het zal zeker zo zijn dat EBC's weer beter zijn als Zimmerman (Beter en weer iets duurder), AP's weer beter zijn dan EBC's en Brembo weer beter is dan AP's (in ieder geval de prijzen van de schijven). Het hangt weer af van je rij -en daarmee remgedrag en je portemonaie. Kwaliteit kost geld. Is nou eenmaal zo.
De zimmermans reageren in ieder geval beter dan mijn voormalige standaardset.

gelebanaan

Citaat van: Blackstone op 16-10-2003 18:21:14

De zimmermans reageren in ieder geval beter dan mijn voormalige standaardset.


Dat is het juist. Meerdere mensen hebben ervaringen dat deze slechter zijn dan de standaard remmen. Zeker in combinatie met EBC green stuff. Kromtrekken gegarandeerd!

Jans Duiven

#7
Ik heb de  kromgetrokken ATD schijven voor vervangen door EBC Grooved disks (302.. ipv 280mm) met adaptor en Ferodo 2500 blokken.

Ik moet zeggen dat ik het resultaat bijzonder goed vind.
Zo goed heeft nog geen enkele Volvo van mij geremd.
En ik heb ze op de flikker gegeven, omdat Marc vertelde dat ze een hittebehandeling hebben ondergaan.  Nou, bij mij dus ook  ;D , maar ze geven geen krimp! De zomerbandjes waren toch aan vervanging toe en heb er inmiddels de winterbanden weer onder.

Het is altijd nog goedkoper, dan vaak van schijven moeten wisselen omdat ze wederom zo krom als een hoepel zijn.

In concreto:
Een perfecte upgrade van je remmen als je niet de knip wilt, of kan trekken voor Movit, Brembo, AP of een andere big-brake kit.


Hans

ed

Hans, heb je alleen voor vervangen, of ook achter, en alles bij ET vandaan?
Ik had overigens zelf ook al deze combinatie in gedachten. ik wordt ziek van de remmen. Eén keer flink remmen, en de boel is weer krom. Daarbij ontzie ik mijn remmen echt (altijd rijdend laten afkoelen bijvoorbeeld), maar dat mag niet baten.
Op mijn 850 (280mm) had ik ook Ferodo blokken, en dat remde beter dan mijn R met 302 mm remschijven met standaard blokken. Dit zijn gewoon erg goede remblokken icm de standaard schijven en blijkbaar ook icm de EBC schijven.
Maken deze gegroefde schijven overigens niet meer herrie dan standaard?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jans Duiven

#9
Achter heb ik tegelijkertijd de geperforeerde Zimmermans van ATD int. met Ferrodoblokken laten monteren en voor dus die EBC's, die inderdaad een mooi geluid maken bij stevig afremmen. (het houdt het midden tussen fluiten en aanlopen, maar niet op een irritante manier. Hoewel dat weer persoonlijk is natuurlijk  ;D )

De Zimmermans achter doen het goed maar daar komen de krachten ook niet terecht. De EBC-schijven voor met Ferrodo 2500 blokken doen hun werk fantastisch.

Succes!

Hans

Oele

Ik rijdt nu met EBC 280mm en Redstuff blokken van EBC, geluidje bij afremmen moet ik nog wel aan wennen! Ik heb ze na 600 km nog niet echt van katoen gegeven.

Ik vraag me wel af wat het verschil is met de Ferodo 2500 blokken?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

ed

Zijn diezelfde schijven er niet zonder groeven en gaten?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jans Duiven

Geen idee, maar er zitten geen gaten in. Het zijn kuiltjes.

Hans

PieT111

EBC TDG schijven met red stuff blokken.  Remmen heel goed, alleen een beetje "grommen" en "piepen" af en toe.
Busje komt zo!

Marc 0101.001

#14
TGD....  ;D Track Grooved Disc