remschijven

Gestart door timaan, 15-10-2003 22:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hpetak

Is het normaal dat je voorschijven mooi glimmen en je achterschijven er dof en zwartblauwig uitzien na een halfjaar oud?Ze lijken mij helemaal niet mee te doen alsof er niets gebeurt kan dat??

Entuscan

vanachter is dat indd raar.
Mijne zijn nu wel oude vanachter (ze zijn nog goed) maar die glimmen toch ook mooi.

Zie je geen remsporen op de schijf? Als je nu nog steeds de gebogen lijnen uit het centrum vd schijf ziet komen scheelt er toch iets.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Scooby

Wees wel zeker van je zaak aangaande de kosten, heb zelf remmen van AP Racing
mocht je hier ies mee hebben dan wordt je er niet vrolijk van, maar het remt wel als een gek.

Jans Duiven

#63
Citaat van: Hans Duiven op 16-10-2003 21:06:11
Ik heb de  kromgetrokken ATD schijven voor vervangen door EBC Grooved disks (302.. ipv 280mm) met adaptor en Ferodo 2500 blokken.

Ik moet zeggen dat ik het resultaat bijzonder goed vind.
Zo goed heeft nog geen enkele Volvo van mij geremd.
En ik heb ze op de flikker gegeven, omdat Marc vertelde dat ze een hittebehandeling hebben ondergaan.  Nou, bij mij dus ook  ;D , maar ze geven geen krimp! De zomerbandjes waren toch aan vervanging toe en heb er inmiddels de winterbanden weer onder.

Het is altijd nog goedkoper, dan vaak van schijven moeten wisselen omdat ze wederom zo krom als een hoepel zijn.

In concreto:
Een perfecte upgrade van je remmen als je niet de knip wilt, of kan trekken voor Movit, Brembo, AP of een andere big-brake kit.


Hans

En dat klopt als een biet. Ik heb er nu 14000 km opzitten en de EBC GROOVED BRAKEDISCS hebben flink op hun sodemieter gehad, maarrrr ze blijven het bijzonder goed doen zonder fading of trillen.

Geen kromtrekken of barsten meer zoals met de orginele volvoschijven! Een relatief goedkope upgrade.

Groeten,

Hans

Boom

Citaat van: Hans Duiven op 17-07-2004 22:49:13
En dat klopt als een biet. Ik heb er nu 14000 km opzitten en de EBC GROOVED BRAKEDISCS hebben flink op hun sodemieter gehad, maarrrr ze blijven het bijzonder goed doen zonder fading of trillen.

Geen kromtrekken of barsten meer zoals met de orginele volvoschijven! Een relatief goedkope upgrade.

Groeten,

Hans

En hoe zit het met het geluid? Maken ze meer geluid dan normaal?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Jans Duiven

Dat geluid valt allezins mee  ;D

Groeten,

Hans