Chiptunen en LPG/LPI

Gestart door TTT242, 21-10-2003 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

Daar komt het idd op neer.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo


mehn

Citaat van: Ludo op 03-09-2008 11:28:27
de andere 5 ook.  ;D

Nou niet helemaal; alleen als die cilinder aan de beurt is ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Wout309t

Pulsen toch alle 5 tegelijk?? Of is het MM van een 850 al moderner?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

de programmatie is gebaseerd op het motormanagement van een 6 cilinder.

M a r c

Citaat van: mehn op 03-09-2008 12:42:47
Citaat van: Ludo op 03-09-2008 11:28:27
de andere 5 ook.  ;D

Nou niet helemaal; alleen als die cilinder aan de beurt is ;)

Da's niet wat je zegt.... uit jouw voorgaande verhaal maak ik op dat de injectortijd van de gas- hetzelfde is als de benzine-injectors. En dat is volgens mij anders dan dat het tot op heden altijd geweest is....  :eusa_think:  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo


-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 03-09-2008 13:01:42
Pulsen toch alle 5 tegelijk?? Of is het MM van een 850 al moderner?

Ligt aan het bouwjaar en type motormanagement. De meeste 850's zijn sequentieel, 20V van voor MY 1996 echter niet

Apox

mmm, leuke uitleg.  Voor zulke programmatie ga ik eens voor kijken.

Aan men ontsteking zal het niet liggen, sinds ik geen problemen heb op benzine.
Maar was wel al aan het denken om een programmeerbare injectie en ontstekingsmodule in elkaar te solderen van megasquirt. 
Dan kan ik een uitgaand signaal sturen om de Lpi over te laten schakelen en een 2de curve in te laten schakelen voor de ontsteking.  Zo kan ik dan nog alles beter afregelen en heb ik dan geen programmatie nodig.

@ ludo; ik knutsel er liever zelf aan.  Maakt me niet echt veel uit.  Een onderhoud is op 5000km en betekent een motordemontage.  Ik giet nog liever zelf een blok, dan ik een afstelling aan iemand anders laat doen.  Soms vallen en opstaan.  punt en gedaan. 


Maar als die programmatie gebaseerd is op dat van een 6cil; wat geeft dat dan voor verschil voor de brandstofinjectoren?
Ik heb er ook eens voor rondgevraagd en je zou dan wel nog ergere problemen hebben bij koudstart.
En dat kan ik me niet echt veroorloven sinds ik 2 gasinjectoren heb die wat lekken.


-D©©©L-

Citaat van: Apox op 03-09-2008 23:10:45
mmm, leuke uitleg.  Voor zulke programmatie ga ik eens voor kijken.

Aan men ontsteking zal het niet liggen, sinds ik geen problemen heb op benzine.
Maar was wel al aan het denken om een programmeerbare injectie en ontstekingsmodule in elkaar te solderen van megasquirt. 
Dan kan ik een uitgaand signaal sturen om de Lpi over te laten schakelen en een 2de curve in te laten schakelen voor de ontsteking.  Zo kan ik dan nog alles beter afregelen en heb ik dan geen programmatie nodig.

@ ludo; ik knutsel er liever zelf aan.  Maakt me niet echt veel uit.  Een onderhoud is op 5000km en betekent een motordemontage.  Ik giet nog liever zelf een blok, dan ik een afstelling aan iemand anders laat doen.  Soms vallen en opstaan.  punt en gedaan. 


Maar als die programmatie gebaseerd is op dat van een 6cil; wat geeft dat dan voor verschil voor de brandstofinjectoren?
Ik heb er ook eens voor rondgevraagd en je zou dan wel nog ergere problemen hebben bij koudstart.
En dat kan ik me niet echt veroorloven sinds ik 2 gasinjectoren heb die wat lekken.



Ik verbaas me even over het gemak waarmee je schijnbaar een MS erin kan schroeven, bij de huidige ECU de turbodruk kan verhogen... en het soort vragen waarmee je hier vervolgens komt.
Komt me allemaal een beetje vreemd over.

TTT242

#70
Mij ook....binnenkort hebben we weer een opgeblazen blok bij.
Kijk toch maar eerst eens naar de ontsteking en steek maar eens goede nieuwe bougies. Na het chippen van de V70N T5 had ik er ook last van op LPG en als je goed oplette op benzine ook. Nieuw setje Volvo bougies erin en het was opgelost. Het vreemde is wel dat ik gisteren bij een smeerbeurt (met nieuwe Volvo bougies) bij de dealer weg reed en dadelijk merkte dat de motor in hield tussen 3 en 4000 toeren bij vollast. Ik reed terug en vroeg of ze de bougies vervangen hadden en dat bleek zo te zijn. Ze hebben er bij de dealer nog een ander setje nieuwe in gedaan.....weer niet goed. Na het eerste setje zei ik al van de oude terug te plaatsen ( hadden nog maar weinig km) hadden ze toch de oude erin gezet en wat dacht je.....draaide perfect. Vreemd he,  maar hieruit blijkt toch dat onsteking zeer belangrijk is bij chippen op LPI.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Apox

werkte 5 jaar volvo vrachtwagens en nu pas een half jaar volvo auto's...  Het meeste moet weer van in het begin. 
Ontsteking is goed.  Alles 1000km geleden nieuw gezet.
en hou eens op over kapotte motoren; als het zo is ga ik er niet om wenen en steek ik er wel iets groter in.
Ik zoek gewoon wat info om mezelf wat te behelpen.

M a r c

Volgens mij weet je alles al...  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

patberk5

Dit is onze Landi seq.LPG G3 installatie



Zo te zien met 5 injectoren, kleur (wit, bruin) van de injectoren is mij onbekend.
Als we de T5 bij Rica laten tunen en we willen het maximale eruit halen hiermee; moet er dan nog een 6e injector geplaatst worden.
Op de foto zie ik nu een rijtje van 3 en een rijtje van 2 injectoren.
Als we de 2 rijen nu door een 3-rijnen vervangen zijn we er dan?
De 6e injector wordt dan aangesloten op....?

Alvast bedankt!

Groeten,

Pat

pwaes

Citaat van: patberk5 op 28-12-2010 11:20:22
Dit is onze Landi seq.LPG G3 installatie

http://i54.tinypic.com/24q1ysp.jpg

Zo te zien met 5 injectoren, kleur (wit, bruin) van de injectoren is mij onbekend.
Als we de T5 bij Rica laten tunen en we willen het maximale eruit halen hiermee; moet er dan nog een 6e injector geplaatst worden.
Op de foto zie ik nu een rijtje van 3 en een rijtje van 2 injectoren.
Als we de 2 rijen nu door een 3-rijnen vervangen zijn we er dan?
De 6e injector wordt dan aangesloten op....?

Alvast bedankt!

Groeten,

Pat

Ik heb gereageerd in je eigen topic over je lpg-installatie. Vermogens boven pakweg 200+ pk worden lastig. Je kan je injectoren op laten boren (het zijn eigenlijk kleine openingen met een plunjer erboven welke opengetrokken wordt door de computer). De computer is niet enorm snel en reageert met een kleine vertraging op de benzine-ecu. Daar kopieert hij ook de gegevens van. Buiten dat is de aansturing nogal matig. Het werkt, het werkt in sommige gevallen soms goed, maar als het mis is...