En toen was het over!!!!! (een nieuwe start!)

Gestart door J. Hoeksema, 31-03-2009 20:10:03

Vorige topic - Volgende topic

J. Hoeksema

Het was een onrustig nachtje.......

Maar hoe nu verder?

De auto is allrisk verzekerd dus met de afhandeling met de spaanse verzekeraar heb ik geen bemoeienis. :eusa_dance:

Om het geld hoef ik waarschijnlijk niet te bedelen, maar hoeveel geld het gaat worden als de auto totalloss wordt verklaard, dat is meer de vraag?
Of ik kan ik het best voorkomen dat de auto totalloss wordt verklaard en waarschijnlijk het meeste geld beur.

Misschien hebben jullie nog tips hoe ik het meest zou kunnen terugkrijgen als de auto inderdaad totalloss wordt verklaard?

Wel graag legale tips, dus geen tips van kilometerstand terugdraaien enz....

Maar waar ben ik allemaal toegerechtigt indien de auto totalloss wordt verklaard?

* Mag ik bijvoorbeeld mijn velgen eraf halen en ze vervangen voor mijn wintersetje?

* Mag ik andere dingen eruit halen die niet standaard zijn, zoals bijvoorbeeld mijn Xenonkits en de carkit?

* En zo ja,  wanneer kan ik dat dan het beste doen, voor de taxatie of na de taxatie?

Als jullie daar nu even over na willen denken, dan ga ik nu even een afspraak maken bij de huisarts en daarna de verzekering maar eens bellen.

Alvast bedankt he... ::)

mikky

Zonde, en geluk dat jij zelf niks heb,     kwa schade, als de balken niet krom zijn zou je de achterschermen kunnen uitdeuken en plamuren(of is dit achterhaald), en de deuren, spatborden via een sloop of iets dergelijks kunnen regelen, en deze mooie auto geheel over laten spuiten............ :-\

V70 classic

Allereerst sterkte met herstel.

Dan een volgende tip.
Ik weet het kan een lange lijdensweg worden maar het volgende.
Er is een verschil tussen dagwaarde en vervangingswaarde.
Ben je verzekerd voor rechtsbijstand?
Laat de auto taxeren (en dat doet de verzekering) en zoek uit wat een vergelijkbare auto in de zelfde staat ( zonder schade  ;)) kost.
Laat dit vastleggen.
Vervolgens zou ik proberen om dit verschil middels een civiele procedure van de veroorzaker te vorderen.

stel aansprakelijk voor deze schade.
1 de eigenaar v/d auto.
2 de chauffeur.

Laat ook even alles vastleggen ivm latere lichamelijke problemen.
In jou geval de beruchte whiplash.
Je moet dat nu doen later maak je weinig kans.

Spreekt een man die al 10 jaar in staat van oorlog is na te zijn platgereden door ook een vrachtauto.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Reitse

Wat een verhaal joh! Moet zeggen dat voor wat er mee gebeurt is de schade op zich meevalt, bedoel die S70 kan wel een tikje hebben voordat er écht nare dingen mee gebeuren voor de inzittenden...

Hoop voor je dat je er goed vanaf komt (vooral fysiek!)

jan piet

Citaat van: thuur op 31-03-2009 21:16:45

Anyway, ga direct naar de huisarts en zeg dat je bent aangereden/ter controle komt. Mocht je later toch een whiplash oid hebben opgelopen dan staat vast dat je n.a.v. het ongeluk bij de dokter bent geweest en valt dit onder de verzekering van de Spanjaard (of zijn baas). Het is niet te hopen maar je weet maar nooit.

In iedergeval weer goed afgelopen! Als, helaas, whiplash expert: ( 3 in ongeveer 18 jaar) ga bij de huisarts langs en vertel je verhaal. Het is mij ook overkomen dat de schade pas 6 weken later duidelijk werd... Licht je inztittenden verzekering in. Zij zijn in 1e instantie de partij 'waar je zaken mee moet doen'. Zij zullen voor (contra) expertise zorgen enz. En je eventuele kosten middels voorschotten betalen. Ook de 'eindafrekening' komt van die kant. later zullen zij dit evt verhalen op de tegenpartij.
Zorg, als je inderdaad een whiplash zou hebben ( suizende oren, vlekken voor je ogen, duizelingen, geheugenproblemen, concentratieproblemen, spraakproblemen, misselijkheid, stijve armen of geen kracht in de armen en vooral:pijn) dat je niet stil patiënt gaat zijn. Het is werkelijk het beste om door te gaan hoe moeilijk dan ook. het heeft mij er 3 x doorheen geholpen. Mensen die ik ken en thuis gingen zitten zijn e rnu nóg mee bezig. Het ís een schade die onzichtbaar in je lijf zit, maar er zit ook veel tussen oren is mijn ervaring.

In iedergeval sterkte!!
Gr, JP

leon10-e

Ik heb afgelopen vrijdag zoiets gelijks gehad met mijn 850. Ik kreeg ook een vrachtwagen in mijn linkerflank en helaas ook Totalloss verklaard  :'(.

Als je All-risks verzekerd bent, mag je er in principe geen onderdelen uithalen, omdat de verzekeraar in feite je wrak overneemt. De auto moet dan ook naar een garage van hun keuze en eventuele bruikbare delen die eruit kunnen worden gehaald worden vergoed naar de verzekeraar. Maar iets moois wisselen voor iets standaards kan denk ik geen kwaad, al moet dit dan wel voor de taxatie gebeuren. Als dit namelijk op het taxatierapport staat en het zit niet meer op de auto, kan je gedonder krijgen met je verzekeringsmaatschappij.

Ik ben trouwens na het ongeval naar de ostheopaat geweest en zij hebben mijn pijn van de zijwaartste whiplash flink verlicht. Het bleek namelijk dat mijn voornaamste nekpijn voortkwam uit mijn bekken die natuurlijk ook een klap hadden gekregen. Laat wel even weten dat je komt in verband met een ongeval, want ze mogen dan namelijk niet alles doen, maar houden eerst een algemeen onderzoek om te zien waar ze eventueel wel verlichting kunnen bieden. Ostheopathie zit meestal in je zorgverzekering, maar aangezien dit van jou voortkomt uit een ongeval veroorzaakt door een ander zal je verzekeringsmaatschappij dit ook kunnen verhalen op hem.

In elk geval veel succes...

FGG

Jeetje Jafeth, wat een verhaal!
Waanzinnig zonde van die vreselijk mooie S70 maar zoals eerder gezegd: gelukkig ben je zelf ongedeerd.

Citaat van: J. Hoeksema op 01-04-2009 08:23:17
De auto is allrisk verzekerd dus met de afhandeling met de spaanse verzekeraar heb ik geen bemoeienis. :eusa_dance:

Dat lijkt me wel. Jouw verzekeraar zal zeker de schade verhalen bij de Spaanse verzekeraar, daar ligt tenslotte de schuld.

Succes met de afwikkeling!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

Zelf heb ik de S70 vorig jaar weer terug gekocht van de verzekering daar men een dusdanig laag bedrag terug kreeg uit de handel. Ik mocht toen het wrak tegen de kostprijs van hoogste bieder overnemen op voorwaarde dat de auto niet meer op de openbare weg zou verschijnen. Verzekering had auto bij RDW aangemeld als wrak en diende dan weer een volledige herkeuring te krijgen mocht ik deze toch op de weg willen hebben.

Een xenon set zal niet opvallen als je deze eruit haalt en ook niet een carkit. Velgen.....volgens mij wordt de waarde bepaald op moment dat expert komt kijken naar de auto dus mogelijk op winterbanden naar schade bedrijf gaan ?
Doe zelf ook wat onderzoek wat een vergelijkbare auto waard is, reeel gezien.

Mogelijk heb je 2 scenario's. Kaal bij schade bedrijf aankomen en zo een zo laag mogelijke dag waarde zien te krijgen en dan wrak tegen de laagste prijs weer vernemen en indien technisch verantwoord de atuo weer op(laten) knappen. Of zorgen dat je alles bij de auto laat en aantoont dat de auto beter onderhouden is dan vergelijkbare op internet/marktplaats.

Maar nog belangrijker, huisarts !

Freakybaby

Dat is schrikken! Zonde van je auto maar blij dat jij er zo uitgekomen bent.

Succes met de afhandeling met de verzekering.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

J. Hoeksema

Citaat van: Sbv op 01-04-2009 09:28:36
Maar nog belangrijker, huisarts !

Over een uurtje een afspraak!

thuur

Wat ik er van weet:
Mocht de auto total loss verklaard worden dan is het wrak nog steeds jouw eigendom. De verzekering doet een voorstel, dat hoef je niet te accepteren, het is onderhandelbaar.

Gr ;)

Rogers XC 70 2000

jezus man.. dat is balen.

qua schade-afhandeling bij een all-risk verzekerd voertuig dat waarschijnlijk totall loss is heb ik positieve ervaringen.
Ik heb een scenic gehad, en moest uitwijken voor een dame die plots dacht te moeten inhalen terwijl ik er net aankwam. Ik heb een stoeprand genomen met een forse snelheid (en gelukkig op een haar na een paal gemist), waardoor de hele voortrein een centimer of 5 naar achter gedwongen was en waarbij waarschijnlijk ook een scheur in de versnellingsbak is ontstaan. Aan de carrosserie was niets te zien.

Toen op internet zitten kijken naar de prijzen van scenics.
Deze prijzen aan de taxateur gegeven en hij heeft de hoogste prijs overgenomen en die was denk ik een € 2.000,- hoger dan de prijs die ik in werkelijkheid voor de auto had kunnen krijgen (gezien de km-stand).
Wellicht scheelt het of de expertise voor jou (all-risk) of voor een tegenpartij geschiedt (zou niet mogen, maar dat vermoeden heb ik wel).

Qua accesoires zou ik alles dat je makkelijk kunt demonteren (en dat je de moeite waard vindt) er af halen (en indien nodig de eenvoudiger zaken voor terug plaatsen), tenzij het om een uniek uitgevoerd voertuig gaat waardoor de waarde aanzienlijk zou kunnen stijgen. (Voor jou is de roffel waarschijnlijk wel uniek, maar ik schat dat er nog wel meer zeer goede exemplaren rondrijden).

Succes met de afhandeling en hopelijk hou je er geen lichamelijke / financiële narigheid aan over.

Overigens een tip voor de expertise: laat deze zsm uitvoeren, des te sneller keert de maatschappij het schadebedrag uit. Je hebt namelijk maar recht op een beperkt aantal dagen vervangend vervoer en ik kan me indenken dat je niet direct het geld op de kast hebt liggen om een nieuwe auto te kopen.

mevita

Total loss

Er zijn twee soorten total loss:

Technisch total loss
Het is technisch niet meer verantwoord om de auto te repareren. Reparatie zal niet meer plaatsvinden. De eigenaar is verplicht de auto af te dragen. De auto zal bij een geselecteerd demontagebedrijf gedemonteerd worden.

Economisch total loss
Als de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde minus de restantwaarde, is er sprake
van economisch total loss.

Verzekeraar eist wrak op

Het criminele circuit gebruikt de chassisnummers van autowrakken om gestolen auto's te voorzien van een nieuwe 'identiteit' (omkatten). Om deze praktijken tegen te gaan, willen verzekeraars graag grip hebben op de handel in wrakken.
In alle cascoverzekeringen (all-risk) staat daarom de bepaling dat de verzekeraar tegen betaling van de dagwaarde eigenaar wordt van een technisch total loss wrak.

Ook moet u ervoor zorgen dat het complete kentekenbewijs in bezit is van de schade-expert of de verzekeraar. Eerder gaat de verzekeraar niet over tot betaling.

Wrak blijft uw eigendom
Is uw auto economisch total loss dan kan de verzekeraar het wrak niet opeisen. U blijft eigenaar. Ook als u een WA of WA+ verzekering heeft dan kan de verzekeraar het wrak niet opeisen. Niet bij technisch total loss, niet bij economisch total loss. De bepaling die daartoe het recht, geeft staat namelijk niet in uw polis.

'Ik wil toch repareren'

Een auto die economisch total loss is, kan technisch nog best te redden zijn. Wellicht wilt u in zo'n situatie de auto toch laten repareren. Dat kan. Alleen is de verzekeraar niet verplicht de kosten van de reparatie te betalen en zal als schadebedrag de dagwaarde minus restantwaarde uitkeren. Het heeft geen zin om hierover met een onwillige verzekeraar in discussie te gaan.

gr mevita

ed

Tsjeez wat een verhaal man. Voor mij is dit een deja vu. Ik heb 8 jaar geleden exact hetzelfde gehad! Werd ook precies als jij achteraan aangetikt door een vrachtwagen en ging voor hem langs een keer in de rondte. Werd toen van achteren aangereden door een Porsche 911 (dit keer geen strontkar) en kwam vervolgens op de 5e baan tegen de rijrichting tot stilstand. Het engste is inderdaad dat je tegen het verkeer in staat en alles op je af ziet komen. Het bizarre is dat de automobilisten je er niet eens door laten om over te steken met je wrak!

Ik kan je geen wijze raad geven, maar ik heb er zelf niets aan over gehouden. Ik reed toen in een Golf, en die heeft me ook heel goed beschermd.

Eén ding weet ik zeker: Ook jij blijft nooit langer dan een fractie in de dode hoek van een vrachtwagen rijden. Ik ga er nu zo snel mogelijk van weg. Ook bij mij heeft de chauffeur mij niet gezien. Het sneue was dat zijn zoontje van 8 meereed en dacht van: papa ziet het wel. Hij is toch de beste chauffeur!

Sterkte met de afhandeling. Ik zou overigens zeker de mogelijk open houden om het "wrak" op te kopen. Heb je alle mooie onderdelen meteen in eigendom en kun je er afhalen wat je wilt. Uiteraard alleen als de prijs goed is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

marc-850

Citaat van: ed op 01-04-2009 12:12:33
Eén ding weet ik zeker: Ook jij blijft nooit langer dan een fractie in de dode hoek van een vrachtwagen rijden. Ik ga er nu zo snel mogelijk van weg.

Roep dat dus maar niet te hard! Je moest eens weten hoeveel mensen dat verkeerd inschatten. Onze dode hoek is groter dan de meeste mensen verwachten (als ze er al bij nadenken).
Ik zal nooit gelijk terug gaan naar rechts. Geef eerst richting aan, wacht dan, en dan rustig naar rechts. En zelfs dan zijn er bij die daar rustig blijven rijden!