Volvo V70R 500pk

Gestart door extremedutch240, 04-04-2009 21:08:57

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: V70R op 04-01-2010 14:54:11
Zeker een mooie auto met passend vermogen  ;) Ik zou er nog wel wat dingetjes aan wijzigen als je toch de technische mogelijkheden hebt.

Allereerst zou ik er een bak inzetten van een Focus ST (RS kan misschien ook) met 6 versnellingen en een sper. Daarna is het misschien leuk om eens met wat nitro te gaan experimenteren, dan heb je geen 2.2 Bar nodig om je vermogen te halen.

Nog een kleine opmerking, zoals jij die burnout doet op de rollerbank en daarna gelijk afremt naar nul, ik denk niet dat het echt goed voor de bank is (understatement) ...........

Suc6 met je project

Wat heeft lachgas in dit soort applicaties nou voor zin, enig idee hoeveel meer koppel dat maakt ? Niet een aanrader met FWD, zeker niet als je het al niet op de weg kan zetten.
Om maar te zwijgen van een hoop praktische redenen die het praktisch nut aardig beperken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

V70 classic

Citaat van: Turbo-Geek op 04-01-2010 16:57:09
Citaat van: V70R op 04-01-2010 14:54:11
Zeker een mooie auto met passend vermogen  ;) Ik zou er nog wel wat dingetjes aan wijzigen als je toch de technische mogelijkheden hebt.

Allereerst zou ik er een bak inzetten van een Focus ST (RS kan misschien ook) met 6 versnellingen en een sper. Daarna is het misschien leuk om eens met wat nitro te gaan experimenteren, dan heb je geen 2.2 Bar nodig om je vermogen te halen.

Nog een kleine opmerking, zoals jij die burnout doet op de rollerbank en daarna gelijk afremt naar nul, ik denk niet dat het echt goed voor de bank is (understatement) ...........

Suc6 met je project

Wat heeft lachgas in dit soort applicaties nou voor zin, enig idee hoeveel meer koppel dat maakt ? Niet een aanrader met FWD, zeker niet als je het al niet op de weg kan zetten.
Om maar te zwijgen van een hoop praktische redenen die het praktisch nut aardig beperken.

Indeed turbo .
De auto is terug getuned naar 500 PK.
Dus waarom zou je investeren in een lachgas of nitro gebeuren.
Extreme heeft al iets anders in de pen.
een audi AWD met een DSG bak onder een roffel.
Kijk dan kan ie zijn roffeltje gewoon richting 750/800 PK brengen.
Zit hij nog niet aan de 1200 PK die hij zou moeten kunnen geven in deze set up.

dus gas of nitro  :eusa_naughty: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

M a r c

volgens moet dat Audi-spul onder de 240...   ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70 classic

Citaat van: M a r c op 04-01-2010 19:01:45
volgens moet dat Audi-spul onder de 240...   ;)

Nog leuker  ;D

Dus zelfs ik lees over details heen  :eusa_think:

;D   ;D  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70R

Ik heb nooit gezegd meer pk, maar misschien kun je hetzelfde aantal pk halen als je wat nitro gebruikt zonder 2.2 bar te hoeven draaien, als hij de technische kennis daarvoor heeft.
Ik weet niet of de auto is teruggetuned naar 500 pk, volgens mij is het al moeilijk genoeg om dat te halen als daar 2.2 bar al voor nodig is. (Ik heb zelf ongeveer 380pk met een 2871 en aquamist)

Een 6-bak met sper zal in ieder geval helpen om het vermogen op de weg te krijgen.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Turbo-Geek

Citaat van: V70R op 04-01-2010 19:47:33
Ik heb nooit gezegd meer pk, maar misschien kun je hetzelfde aantal pk halen als je wat nitro gebruikt zonder 2.2 bar te hoeven draaien, als hij de technische kennis daarvoor heeft.
Ik weet niet of de auto is teruggetuned naar 500 pk, volgens mij is het al moeilijk genoeg om dat te halen als daar 2.2 bar al voor nodig is. (Ik heb zelf ongeveer 380pk met een 2871 en aquamist)

Een 6-bak met sper zal in ieder geval helpen om het vermogen op de weg te krijgen.

Nitrous is altijd tijdelijk en niks meer dan een powershot, heb je geen ruk aan tenzij je voor korte tijd een powerboost nodig zou hebben zoals bij een dragrace oid.
Het op de wegzetten blijft het probleem, ook een 6bak en sper doet daar weinig aan omdat je te weinig grip voor gaat hebben, ook met sper immers je hebt geen 265 bandjes of breder voor hebt liggen en het gehele onderstel en de gewichts verdeling is daar gewoon niet ideaal voor.
Natuurlijk zijn er de voorbeelden van Civic's die 9 secs rijden op de 1/4 mile maar die zijn niet streetable.

Zelf weleens met Nitrous gestoeid overigens ?  Ik wel en d'r zitten een hoop haken en ogen aan en het is absoluut GEEN alternatief voor altijd beschikbaar motor vermogen middels geforceerde beademing.

Maar eh, heb je het project wel gevolgt ? Denk je nou echt dat Johan niet de technische kennis zou hebben voor nitrous ?

Dave

Ik zou niet weten hoe de 6bak kan helpen om't vermogen op de weg te krijgen. De eindoverbrenging is net dezelfde als standaard dus je hebt enkel tussenin een extra versnellingkje. Het rijdt wel fijn en de sper helpt wel met het vermogen maar zelfs met maar een 16T krijg ik de boel aan't spinnen.

Turbo-Geek

Citaat van: Dave op 04-01-2010 20:33:58
Ik zou niet weten hoe de 6bak kan helpen om't vermogen op de weg te krijgen. De eindoverbrenging is net dezelfde als standaard dus je hebt enkel tussenin een extra versnellingkje. Het rijdt wel fijn en de sper helpt wel met het vermogen maar zelfs met maar een 16T krijg ik de boel aan't spinnen.

Presies, contact vlak met de weg is maar beperkt door de band, en die keuze is echt niet eindeloos en zelfs zeer beperkt te noemen bij deze wagen en FWD.

reneetje

Citaat van: Dave op 04-01-2010 20:33:58

Ook daar heb je geen 16t voor nodig.......... :-\

Je snijdt hier het zwakste punt aan..........tractie.... :'(

Mooi snel spul die tuinhuisjes van ons , maar het had achterwiel aandrijving moeten hebben of een (goed  ;) )awd systeem ala Sub of Audi....

Heb er nu Kumho's onder zitten , maar die grip valt mij zwaar tegen na alle jubel verhalen hier..... :'(
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Hans Duiven

Tja, ik ben er ook ingetrapt. 452's hebben nachtsloffen en de 912's schijnen na 10000 km grip te verliezen. Daar moet ik nog achter komen  daar ze nu ongeveer 6000 km achter de rug hebben.

WTF was hier zo enthousiast over eigenlijk?

Hans

Turbo-Geek

Iedereen doet heel braaf over de Subs en hun AWD systeem maar wat velen niet weten is dat de aandrijving ook niet vlekkeloos is bij een sub want met wat tuning is de 5 bak al heel snel naar de klote en dan kan je wel een ander monteren maar blijf je het probleem houden.  :eusa_naughty:
De oplossing is dan een versterkte 5 bak of zelfs STI 6 bak monteren maar de prijzen bij merken als Subaru zijn niet bepaald grappig en loopt het ook opeens in de papieren.
De meesten weten dit niet en zien alleen snelle Scoobies die allemaal 'minstens' 350 pk hebben maar vrijwel iedereen met dat vermogen of meer is al bezig aan zijn zoveelste bak, heeft een dure bak eronder.  :eusa_whistle:
Kortom het AWD systeem ansich is wel prima maar het is een onderdeel van de aandrijving en als je bak ermee kapt ben je nog nergens.
Vergeet ook niet dat het AWD systeem van Subaru altijd 50/50 is en er geen sprake is van variabele aandrijving en een visco systeem alleen achter echt mee doet als voor slipt voor zover ik me kan herinneren, dat heeft zo ook zijn voordelen.
Om over motorschade maar te zwijgen want ook lager schade is ze niet vreemd....  :eusa_silenced:

Johann, heeft ook jaren op de diverse sites rond gehangen en weet geloof ik wel waarover ik het heb.

Feit blijft wel dat het Volvo systeem in standaard trim al naar de klote gaat bij de meesten (dus niks tuning) en het nog duur is ook ... Diep triest.  :eusa_wall:

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 04-01-2010 22:45:51
Iedereen doet heel braaf over de Subs en hun AWD systeem maar wat velen niet weten is dat de aandrijving ook niet vlekkeloos is bij een sub want met wat tuning is de 5 bak al heel snel naar de klote en dan kan je wel een ander monteren maar blijf je het probleem houden.  :eusa_naughty:
De oplossing is dan een versterkte 5 bak of zelfs STI 6 bak monteren maar de prijzen bij merken als Subaru zijn niet bepaald grappig en loopt het ook opeens in de papieren.
De meesten weten dit niet en zien alleen snelle Scoobies die allemaal 'minstens' 350 pk hebben maar vrijwel iedereen met dat vermogen of meer is al bezig aan zijn zoveelste bak, heeft een dure bak eronder.  :eusa_whistle:
Kortom het AWD systeem ansich is wel prima maar het is een onderdeel van de aandrijving en als je bak ermee kapt ben je nog nergens.
Vergeet ook niet dat het AWD systeem van Subaru altijd 50/50 is en er geen sprake is van variabele aandrijving en een visco systeem alleen achter echt mee doet als voor slipt voor zover ik me kan herinneren, dat heeft zo ook zijn voordelen.
Om over motorschade maar te zwijgen want ook lager schade is ze niet vreemd....  :eusa_silenced:

Johann, heeft ook jaren op de diverse sites rond gehangen en weet geloof ik wel waarover ik het heb.

Feit blijft wel dat het Volvo systeem in standaard trim al naar de klote gaat bij de meesten (dus niks tuning) en het nog duur is ook ... Diep triest.  :eusa_wall:

Rijden die hokken dan ook 4 a 5 ton met de eerste kop, koppakking, bak en assen (al dan niet opgevoerd)?

AWD van Volvo is niet inherent slecht. Ze houden het doorgaans zeker 2 ton uit, als ze het eerder begeven is dat meestal te wijten aan lomp rijgedrag of geen aandacht voor de banden.

Gr ;)

Turbo-Geek

Citaat van: thuur op 04-01-2010 23:33:48
Citaat van: Turbo-Geek op 04-01-2010 22:45:51
Iedereen doet heel braaf over de Subs en hun AWD systeem maar wat velen niet weten is dat de aandrijving ook niet vlekkeloos is bij een sub want met wat tuning is de 5 bak al heel snel naar de klote en dan kan je wel een ander monteren maar blijf je het probleem houden.  :eusa_naughty:
De meesten weten dit niet en zien alleen snelle Scoobies die allemaal 'minstens' 350 pk hebben maar vrijwel iedereen met dat vermogen of meer is al bezig aan zijn zoveelste bak, heeft een dure bak eronder.  :eusa_whistle:
Om over motorschade maar te zwijgen want ook lager schade is ze niet vreemd....  :eusa_silenced:

Feit blijft wel dat het Volvo systeem in standaard trim al naar de klote gaat bij de meesten (dus niks tuning) en het nog duur is ook ... Diep triest.  :eusa_wall:

Rijden die hokken dan ook 4 a 5 ton met de eerste kop, koppakking, bak en assen (al dan niet opgevoerd)?

AWD van Volvo is niet inherent slecht. Ze houden het doorgaans zeker 2 ton uit, als ze het eerder begeven is dat meestal te wijten aan lomp rijgedrag of geen aandacht voor de banden.

Gr ;)

Nee, doorgaans houden die scooby motoren het niet 4 ton uit maar de meesten hebben nog niet zoveel km's dus het is afwachten, de echt getunede sowieso niet want die hebben meestal al iets kapot gehad en vaak een shortblock verder. De bak was reeds besproken.
Over de rest van de aandrijving nooit iets raars gezien.

Maar eh Thuur, onze Volvo's halen ook niet allemaal 4 ton zonder hele dure reparaties door de jaren heen hoor, geef ze eens de kost die inmiddels een ander blok erin hebben.

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 04-01-2010 23:40:40
Maar eh Thuur, onze Volvo's halen ook niet allemaal 4 ton zonder hele dure reparaties door de jaren heen hoor, geef ze eens de kost die inmiddels een ander blok erin hebben.

Ik vind dat reuze meevallen hoor. De vroegtijdig overleden blokken hebben vaak een oorzaak in de onderhoudshistorie of onkundig gedrag (500Nm warmrijden vergt meer beleid dan 300Nm, de turbo duwt net zo hard ongeacht de olietemp.) en zeker zijn er een paar pure pechgevallen bij. Maar als je het aantal zonder/weinig problemen tegenover veel/grote problemen uitzet dan zal het enorm meevallen. Forumgebruikers zijn vaak mensen die via het internet een oplossing zoeken voor hun probleem. Je gaat niet op zoek naar motorellende als je autootje prima dienst doet toch?

Gr ;)

Turbo-Geek

Citaat van: thuur op 04-01-2010 23:52:52
Citaat van: Turbo-Geek op 04-01-2010 23:40:40

Ik vind dat reuze meevallen hoor. De vroegtijdig overleden blokken hebben vaak een oorzaak in de onderhoudshistorie of onkundig gedrag (500Nm warmrijden vergt meer beleid dan 300Nm, de turbo duwt net zo hard ongeacht de olietemp.) en zeker zijn er een paar pure pechgevallen bij. Maar als je het aantal zonder/weinig problemen tegenover veel/grote problemen uitzet dan zal het enorm meevallen. Forumgebruikers zijn vaak mensen die via het internet een oplossing zoeken voor hun probleem. Je gaat niet op zoek naar motorellende als je autootje prima dienst doet toch?

Gr ;)

Daar moet ik je wel gelijk in geven !