Roffel avontuur van 855 T5 '94 tot V70RN '04

Gestart door BoudewijnB, 25-04-2009 13:58:43

Vorige topic - Volgende topic

BoudewijnB

Zo! Even een Update ;D

Ik heb vanmiddag tot mijn grootste vreugd mijn (nieuwe) motor in mn roffel gehangen! :) Tevens heb ik voor een leuk prijsje een 18T over kunnen nemen, en die erop gebouwd :eusa_dance:
Verder moet ik nu nog alles aansluiten, wát een gedoe met de stuurstang zeg! hoop gekloot mee gehad! :(
Ook had ik een ander spruitstuk gekregen, en volens mij is dit een R etje, maar dat weet ik niet zeker. herken iemand het type nr.: 1270537-003 uit '97?

Ook heb ik een 2e hands samco setje over kunnen nemen, alleen die is voor na MY'95 :-[ Heb ik dus niks aan.
Iemand intresse?

Verder nog wat foto's van gisteren en vandaag:

18T ;)

Vooraad kastje :P

Motor terug op sub-frame, om vervolgens van onder de auto in te takelen:

Hij hangt!!! :eusa_dance:

;D boven JP-Balkenende die stilletjes toekijkt:police:

Vandaag ff doorbouwen en dan hoop ik dit weekend weer een beetje te rijden.
Ik heb alleen nog niet zo'n rekening gehouden met het her-chippen :eusa_doh: Dat kost zomaar 700'hele euro's :'( en de bodem ban mijn spaarpot is in zicht :-\
Hoop onvoorziene kosten gehad :(

Taranis

700 euro voor chippen? Waar laat je 'm dan chippen? Dat kan veeeeel goedkoper. Rica doet 't voor 435 ex btw volgens de site, maar daar kan nog clubkorting af. Fasttech vraagt 350 euro.

walter leever

Die kan straks weer een effe mee,mooi "projektje". :eusa_clap:

Ik heb destijds m'n motor laten reviseren(dus nieuw)kon er ook geen afscheid van nemen. ;)

En wat betreft 't chippen,ET is toch ook goedkoper?

*JL*

Citaat van: Taranis op 09-05-2009 17:14:51
700 euro voor chippen? Waar laat je 'm dan chippen? Dat kan veeeeel goedkoper. Rica doet 't voor 435 ex btw volgens de site, maar daar kan nog clubkorting af. Fasttech vraagt 350 euro.

Nou Taranis toen ik ik naar fasttech belden vroegen ze er ook 700 euro voor.

Standaard chipje is idd 350 euro maar om nu voor een t5 met 3inch dp en een R turbo(16t) 350 euro meer te vragen vond ik echt rond uit belachelijk.

Toen even met rica gebeld en kwam er idd een veel nettere prijs uitrollen.

BoudewijnB

ik praat over European-tuning (MTE Software) Naar mijn mening de beste!
Kost iets van 550 voor de standaard software, maar dan moeten er nog mannetjes een aantal uur aan verstellen wat nog eens paar honderd kost :(

animalT5R

Citaat van: BoudewijnB op 09-05-2009 18:14:45
Kost iets van 550 voor de standaard software, maar dan moeten er nog mannetjes een aantal uur aan vetellen wat nog eens paar honderd kost :(
dus zit je nog zo op de 700  ???
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

BoudewijnB

Citaat van: animalT5R op 09-05-2009 18:20:24
Citaat van: BoudewijnB op 09-05-2009 18:14:45
Kost iets van 550 voor de standaard software, maar dan moeten er nog mannetjes een aantal uur aan vetellen wat nog eens paar honderd kost :(
dus zit je nog zo op de 700  ???
inderdaad!

Ik heb woensdag Marc van e.t. persoonlijk life gesproken, en kwamen rond deze prijs uit!

Ludo

uiteindelijk betaal je toch overal hetzelfde...

Taranis

Citaat van: Ludo op 09-05-2009 19:15:01
uiteindelijk betaal je toch overal hetzelfde...

Dat ben ik niet met je eens. Zonder een chiptunersdiscussie aan te willen slingeren of iemand z'n broodwinning te ontnemen, is het opnieuw chippen of aanpassen van een chip bij de ene tuner gratis terwijl je er bij de andere tuner voor moet betalen.

BoudewijnB

Vanmiddag verder gegaan met aansluiten van bekabeling en de ''koelinstallatie'', ;) Mét 50mm alu intercooler :eusa_dance:

Ik stuitte alleen op een vraagje: wtf is dit soort van trommeltje? waar diend dat voor? lopen enkel 2 dunne slappe soor vacuum slangetjes heen ???
Ben benieuwd:

daytonawim

volgens mij is dat van je brandstofsysteem. en heet iets van een evaporatiefilter  (o.i.d.)

BoudewijnB

ok thnks, ik vind het écht een raar ding..... 1 slang loopt naar achteren(denk brandstoftank, en het ander uiteinde zit op mn inlaatspruitstuk. Terwijl ik ook gewoon metalen aanvoer en retour-leiding heb... ???

Jelmar

wat gaat er met het oude blokje gebeuren ??
850R

thuur

Citaat van: BoudewijnB op 11-05-2009 00:44:04
ok thnks, ik vind het écht een raar ding..... 1 slang loopt naar achteren(denk brandstoftank, en het ander uiteinde zit op mn inlaatspruitstuk. Terwijl ik ook gewoon metalen aanvoer en retour-leiding heb... ???

Dat zorgt er voor dat benzinedampen netjes worden afgevoerd.

Gr 8)

nickk.

Ehm, normaal monteer je toch die intercooler voor alles, dus ook voor je radiateur enzo?