Roffel avontuur van 855 T5 '94 tot V70RN '04

Gestart door BoudewijnB, 25-04-2009 13:58:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Goed gedaan, jochie!  :eusa_clap: :eusa_clap: ;D

Je kunt toch ff met een strijkbout over dat scherm gaan? Zijn de kreukels er zó uit, hoor  :eusa_dance:

Toch nog een front kunnen scoren, zo te zien?

V70geRwin

Mooi hoor, knap werk  :eusa_clap:

En straks helemaal genieten met de goede software

fbm

Zo, rijd die "banger" weer? Goed bezig geweest! Sta er echt van te kijken, dat je al je onderdelen terug hebt kunnen vinden in die tuin van je!  ;D ;D ;D ;D ;)

Ann.

Geweldig zeg respect voor jouw werk,
super.
Zag dat je in de buurt woont dus houd ogen open,
misschien zie ik je dan in het echt voorbij sjeezen!

BoudewijnB

Dankjulliewel allemaal :) Ik ben stiekem ook wel een beetje trots dat het allemaal gelukt is :eusa_angel:Aangezien het voor mij best wel een uitdaging was! Voorheen hield ik het bij fietsen, later brommers, en nu auto's ;D Ik merk dat ik gaande weg zoooveel geleerd heb! écht leuk om zo je auto door en dooor te leren kennen.

Citaat van: elianmars op 16-05-2009 10:30:10
Goed gedaan, jochie!  :eusa_clap: :eusa_clap: ;D

Je kunt toch ff met een strijkbout over dat scherm gaan? Zijn de kreukels er zó uit, hoor  :eusa_dance:

Toch nog een front kunnen scoren, zo te zien?
Haha, ik ben nog druk aan het speuren naar een scherm in de goede kleur ::) Maar moeilijk te vinden!! (606-21)
Front heb ik bij Boy Geenacker gehaald á €35.

Citaat van: spekkie99 op 16-05-2009 18:58:31
Mooi hoor, knap werk  :eusa_clap:

En straks helemaal genieten met de goede software
Ik ga morgen meteen E.T. bellen op welke termijn ze tijd hebben!! Ik moet alleen ook nog die JT bestellen :eusa_wall:Vóór het chippen uiteraard!!

Citaat van: fbm op 16-05-2009 19:05:04
Zo, rijd die "banger" weer? Goed bezig geweest! Sta er echt van te kijken, dat je al je onderdelen terug hebt kunnen vinden in die tuin van je!  ;D ;D ;D ;D ;)
haha, ja een zooitje was het hea!? :eusa_whistle: Hij rijd goed, en je bumper hangt lkkr :D

Citaat van: Ann. op 17-05-2009 19:16:27
Geweldig zeg respect voor jouw werk,
super.
Zag dat je in de buurt woont dus houd ogen open,
misschien zie ik je dan in het echt voorbij sjeezen!
Zou goed kunnen, kom nog best regelmatig in Amfrt ;) En anders moeten we weer eens een meeting voor omgeving utrecht organiseren !:eusa_clap:

Nog een vraagje: Wat heeft deze stand van de turbodruk meter te beteken?? is het normaal dat hij bij stationair toerental zo in het vacuüm zit? voorheen stond hij namelijk altijd in het midden :eusa_shifty:


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Misha

Dan staat je turbodrukmeter nu eindelijk goed. hoort in zwart te staan bij stationair en lage toeren onbelast.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Wout309t

Dan heeft je slangetje nooit aangesloten gezeten....
2011 V70 2.0T R-Design MT

BoudewijnB

ok bedankt! :) Wat vreemd, want in de + (wit) deed ie het wél altijd...

Tot nu toe bijna alleen nog maar in het witte gelaten, omdat ik bang ben motorschade op te lopen, dus rij extreem rustig. Hoe schadelijk kan het zijn om zo eventjes rond te rijden (heeel rustig) om bijv. naar E.T. te rijden e.d. denken jullie? Is dit nog een beetje ''safe''? Ik hoop dat et snel tijd voor me heeft met hun MTE :eusa_dance:

BoudewijnB

Ik heb geen leuk nieuws :'( Mijn stoute droom om ca. 330Pk en 480Nm te sturen valt in duigen :-[
Mijn LPi installatie kan namelijk maar voldoen aan max. 280Pk. volgens die ''behulpzame''(ahum) messman :-\
Ik dacht namelijk dat mij bij inbouw verteld was dat deze installatie geschikt was tot 350Pk, dan zou er enkel iets in de pomp moeten worden aangepast. Maar dat schijnt tóch niet mogelijk...

Dus MOET ik me nu wel aan de limiet van 280Pk houden, en dat terwijl ik alles aanboord heb voor circa 330Pk :eusa_wall::

  • 18T
  • 3'' DP+Uitlaat
  • Alu IC
  • 465cc Injectoren
Ik hoop dat mn karretje gechipt kan worden naar 280Pk, maar ik ben bang dat ze hem dan wel érg af moeten knijpen, en de 18T mss erg traag zal gaan opspoelen :'( Ofniet?
Kan ik mischien beter een 16T nemen en weer iets kleinere injectoren oid??

Ik baal er wel van... en erg jammer dat het ook niet mogelijk is om 330 op benz. te hebben en 280, of gewoon minder:250 op gas. Dat ik gewoon een sport en eco stand kan hebben: benz&gas :P

Maarjaaaa, ík wil en moet nou eenmaal gas hebben voor mijn 60.000Km/pj, dus HELAAS!



Vulk

Valt het niet af te stellen dat er een heel grote powerband aanwezig is, maar dat er minder "top" pk's zijn? Lijkt me sowieso fijner rijden.
Geen idee of een 16T hier zich beter voor leent dan een 18T.

En die nummertjes zeggen niet zoveel, hoe het rijdt is wat telt. :)

Taranis

Citaat van: BoudewijnB op 21-05-2009 00:19:29
Ik heb geen leuk nieuws :'( Mijn stoute droom om ca. 330Pk en 480Nm te sturen valt in duigen :-[
Mijn LPi installatie kan namelijk maar voldoen aan max. 280Pk. volgens die ''behulpzame''(ahum) messman :-\
Ik dacht namelijk dat mij bij inbouw verteld was dat deze installatie geschikt was tot 350Pk, dan zou er enkel iets in de pomp moeten worden aangepast. Maar dat schijnt tóch niet mogelijk...

Dus MOET ik me nu wel aan de limiet van 280Pk houden, en dat terwijl ik alles aanboord heb voor circa 330Pk :eusa_wall::

  • 18T
  • 3'' DP+Uitlaat
  • Alu IC
  • 465cc Injectoren
Ik hoop dat mn karretje gechipt kan worden naar 280Pk, maar ik ben bang dat ze hem dan wel érg af moeten knijpen, en de 18T mss erg traag zal gaan opspoelen :'( Ofniet?
Kan ik mischien beter een 16T nemen en weer iets kleinere injectoren oid??

Ik baal er wel van... en erg jammer dat het ook niet mogelijk is om 330 op benz. te hebben en 280, of gewoon minder:250 op gas. Dat ik gewoon een sport en eco stand kan hebben: benz&gas :P

Maarjaaaa, ík wil en moet nou eenmaal gas hebben voor mijn 60.000Km/pj, dus HELAAS!

Het is wel mogelijk om meer pk's op benzine te hebben dan op gas. Het is niet simpel, maar het kan wel. Ik heb het toen voor mijn R ook uitgezocht omdat ik er gas in wilde leggen en tegelijk de boel verder tunen. Rica heeft apparatuur om 2 versies software naast elkaar te draaien. Simpele druk op de knop en je schakelt naar de andere versie.

Je zou Turbobiker eens een PB kunnen sturen, die heeft mij ook geholpen met het uitzoeken ervan. Het kan dus wel, maar kost wel wat pecunia's ;)

V70geRwin

Laat je setup eerst maar eens afregelen binnen de grenzen van de lpi installatie, kon je best wel eens heel erg goed gaan bevallen namelijk..

reneetje

Is er ook een limiet kwa koppel op LPI ?

Anders zou je met wat minder pk's maar met  een hoog koppel uit kunnen, dat is software matig te realiseren.
Voor het dagelijkse werk heb veel je meer aan een hoog koppel , dan aan een berg pk's.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

)()()sT

Citaat van: BoudewijnB op 21-05-2009 00:19:29
Ik heb geen leuk nieuws :'( Mijn stoute droom om ca. 330Pk en 480Nm te sturen valt in duigen :-[
Mijn LPi installatie kan namelijk maar voldoen aan max. 280Pk. volgens die ''behulpzame''(ahum) messman :-\
Ik dacht namelijk dat mij bij inbouw verteld was dat deze installatie geschikt was tot 350Pk, dan zou er enkel iets in de pomp moeten worden aangepast. Maar dat schijnt tóch niet mogelijk...

Ik vind het heel "vervelend" voor je, maar om nou gelijk Mesman te betichten van niet behulpzaam zijn ben ik niet helemaal met je eens. Toen ik voor de inbouw ging dacht ik in eerste instantie nog dat ik 6 injectoren kreeg. Mij is duidelijk verteld dat er nu 5 injectoren voor elk 70 pk in kwamen, maar dat de pomp te beperkende factor was. Eenieder die na mij voor de inbouw is geweest heeft dit ook gehoord.
Mesman levert een product en wilt niet het risico lopen dat iemand zijn installatie in laat bouwen, vervolgens naar die 330 pk gaat en zijn blok in puin draait. Vandaar dat zij niet gaan experimenteren met allerlei dingen.

Ludo's ervaringen zijn goed, heb je al eens contact met de Belgen gehad?