De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BenC70ES

Ik denk dan eerder dat toen die V70N R aut. niet in orde was...  ::)  ;)

Zit daar wel een pakking tussen? Bij een classic toch niet...


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Er is in de tussentijd niets aan die R gebeurd....

En ja, daar zit een pakking tussen. Sbv heeft 'm laatst ook vervangen, daar had de pakking het na wat harder rijden ook begeven. Enige verschil was dat hij geen last had van vermogensverlies.

Snellebaksteen

Maakt ie ook meer herrie als voorheen? Die van mij begint een beetje rumoerig te worden na de laatste blaassessie van op en neer stuttgart op een dag. Ook sneller trouwens...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Taranis op 02-07-2011 01:07:55
Er is in de tussentijd niets aan die R gebeurd....

En ja, daar zit een pakking tussen. Sbv heeft 'm laatst ook vervangen, daar had de pakking het na wat harder rijden ook begeven. Enige verschil was dat hij geen last had van vermogensverlies.

Bij de wagen van Sander hebben we de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk vervangen. Die lekte.



Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 02-07-2011 02:32:46
Maakt ie ook meer herrie als voorheen? Die van mij begint een beetje rumoerig te worden na de laatste blaassessie van op en neer stuttgart op een dag. Ook sneller trouwens...
Bij mij was het erg mooi en stevig fluiten. Ben er onlangs gewoon mee naar Zweden getoerd daar ik niet helemaal wist wat het was en geen tijd meer had om alles goed na te kijken. Onder het motto als er iets het begeeft weten we gelijk wat het was.
Bij mij hebben we de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk vervangen en het gefluit was weg. Aan de oude pakking was niets te zien ?

Sbv

Citaat van: Taranis op 02-07-2011 00:40:21
Aaaaaaaaargh! Ik ben ergens een behoorlijk stuk vermogen kwijt! >:(
Ik had al half en half het vermoeden, maar dacht eigenlijk dat ik gewoon verwend was geraakt en mezelf aanstelde.

We gaan straks eens kijken en wat foutcodes uitlezen etc, misschien dat er dan meer duidelijkheid is

arjenT5R

in principe zou je toch geen vermogen mogen verliezen als er na de turbo ergens een pakkinkje zou lekken?
Aan de extra rook ontwikkeling te zien denk ik meer aan een lekje in ic pijp/buis/slang
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Bij mij was er niets aan rookontwikkeling te zien. Door roetfilter en katalysator wil mijn D5 echt niet roken wat ik ook doe

arjenT5R

ronald heeft toch ook kat en roetfilter?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 02-07-2011 10:24:41
ronald heeft toch ook kat en roetfilter?
Aftermarktet roetfilter. Ik heb zo een mooi geintegreerd ding met regeneratie mogelijkheden lekker gestuurd etc met druksensoren

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 02-07-2011 10:26:31
Citaat van: arjenT5R op 02-07-2011 10:24:41
ronald heeft toch ook kat en roetfilter?
Aftermarktet roetfilter. Ik heb zo een mooi geintegreerd ding met regeneratie mogelijkheden lekker gestuurd etc met druksensoren

** kuch **

;D

KIM

Maar de stuurhoeksensor heeft je andere probleem opgelost?

Sbv

#1512
Citaat van: KIM op 02-07-2011 15:48:13
Maar de stuurhoeksensor heeft je andere probleem opgelost?
Onderdeel is binnen echter nog niet gemonteerd.

Ronald is net weg na wat klussen.
Kachelventilator hebben we gesmeerd en voorlopig lijkt het stil. Verder even het hitteschild boven de turbo los gehaald, en mogelijk dat de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk iets doorlaat.

Wat iets minder is is de lekkage van olie aan de onderzijde van de auto. Vermoedelijk iets nabij haakseoverbrenging. Ronald heeft een aantal foto's gemaakt

Volgens Vida gaf cilinder 5 een behoorlijk hogere compensatie voor brandstof hoeveelheid 36 mm3 tov de overige 4 cylinders die zaten rond de 3-6 mm3. Mogelijk toch een wat rotte injector van cylinder 5

KIM

Welja, die auto is toch al zo voordelig in onderhoud  :eusa_wall:

Wel frappant dat voor alle auto's geldt dat vaak de 1e of de laatste injector eraan gaan...

Taranis

Klopt, wat ook opvallend was dat de injector van cilinder 4 de goede waarde nog haalde: 0,0 correctie. Moet toch eens in de historie kijken of die al eens vervangen is (garantie?). De foto's zet ik online als ik thuis ben, maar de olielekkage ben ik niet echt mee in m'n nopjes.