Moose power EVOLVE: 850 2.5 20V 170PK --> 850 T5 370PK --> C70 T-5 240PK

Gestart door Moosepower, 06-05-2009 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Das echt veelste kort dat filmpje,....we willen de polo in vol ornaat....dat houdt dus in 1 deze dagen weer met camera in het voertuig...........en ;D ;D

Groetjes Markjan.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Moosepower

Gistermiddag een bezoek je gebracht aan de Henk Scholten en de locale onderdelenhandel in Tiel, voor een paar onderdeeltjes  ;D
Lijstje:
-Bougies (orgineel)
-Rotor (bosch)
-Verdeelkap (bosch)
-Oliefilter incl carterplugring (orgineel)
-Luchtfilter (orgineel)
-Interieurfilter (orgineel)
-Motorsteun distributiezijde (orgineel)
-Motorsteun versnellingsbak (orgineel)
-Remschijven voor (brembo)
-Remblokken voor (TRW)
-5L dextron III voor de automaat

Had eerst het idee om proflex en IPD steunen te monteren, maar naar een proefritje in een V70 T-5 aut met die steunen heb ik daar vanaf gezien. Ik vond dat een stuk minder comfortabel en dat past niet echt bij een aut.

Dus binnenkort kan ik weer een dagje sleutelen  :eusa_dance: blijf het gewoon fijn vinden om het zelf te doen weet ik zeker dat het goed is  ;D

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

Moosepower

Aut olie af laten lopen en weer bijvullen, aangezien ik een rekening vond in de grote stapel dat de aut een jaar geleden al geflusht is. Het is dan wel een beetje overkill om dit nog een keer te doen vind ik.

MarkJan

Moosepower

Start net de auto op de zaak om naar huis te gaan, blijft het lampje van het koelvloeistof niveau branden  ???
Motor uitgezet kap open idd geen koelvloeistof meer aanwezig ??? Kijk ik vervolgens onder de auto en wat zie
ik daar een plasje met koelvloeistof wat eigenlijk in mijn koelsysteem behoorde te zitten  :eusa_wall:

Nou even snel de vraag waar koop ik zo snel mogelijk een nieuwe buiten de dealer om? En hoe weet ik dat ik de goeie bestel, heb hier de link van winparts en volgens mij moet ik de onderste hebben iemand een idee? Het mag
natuurlijk ook een andere site zijn.
http://www.winparts.nl/Onderdelen/Koeling/Radiateurs/VOLVO/C70%20Coupe%20%20%5E%20%201997.03-2002.09

Moosepower

Helaas ik heb een automaat dus met 2 oliekoelers ga weer snel verder zoeken. In ieder geval bedankt voor de snelle reacie.

V70geRwin

Citaat van: Moosepower op 09-02-2010 17:59:42
Helaas ik heb een automaat dus met 2 oliekoelers ga weer snel verder zoeken. In ieder geval bedankt voor de snelle reacie.

ja dat zag ik later ook en had mijn post al weer verwijderd waarin ik je tipte voor een post in de onderdelen te koop sectie waar eentje voor een handbak aangeboden wordt.

Moosepower

Heb de auto laten staan op de zaak had de koelvloeistof bijgevuld maar het lekte toch vrij erg rij nu met iemand mee naar huis durf er geen 70 km mee te rijden vanavond maar even goed kijken wat er nodig is qua materiaal het valt trouwens niet mee typen op een telefoon maar het werkt wel :)

peteRRR

Misschien kan je tijdelijk wat met vullende 2 componentenlijm doen,kan je op je gemak even verder zoeken.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Thijssie!

Citaat van: Moosepower op 09-02-2010 18:23:49
het valt trouwens niet mee typen op een telefoon maar het werkt wel :)

Je hebt alleen de leestekens nog niet gevonden ;D

Moosepower

Citaat van: Thijssie! op 09-02-2010 18:48:23
Citaat van: Moosepower op 09-02-2010 18:23:49
het valt trouwens niet mee typen op een telefoon maar het werkt wel :)

Je hebt alleen de leestekens nog niet gevonden ;D
Leestekens had ik wel gevonden, maar koste teveel moeite.  ;D

Zet morgenochtend eerst de auto omhoog om te kijken welke dingen ik nog meer nodig heb behalve de radiateur. Dit is natuurlijk wel een goede gelegenheid om meteen wat andere dingen mee te nemen zoals slangen slangen klemmen enz.

Iemand hier toevallig ervaring met het vervangen van een radiateur, en dan specifiek met het oog op de oliekoeleraansluitingen? Tips zijn meer dan welkom.

V70geRwin

weet je zeker dat het de radiateur is, niet bijv. een slangenklem geknapt oid?

Moosepower

Citaat van: spekkie99 op 09-02-2010 20:17:03
weet je zeker dat het de radiateur is, niet bijv. een slangenklem geknapt oid?
Dat kon ik vanavond niet zo snel meer zien moest ook vervoer naar huis regelen. Daarom zet ik de auto morgenochtend eerst even op de brug om te kijken wat er precies lekt. Heb voor morgen gelukkig een auto kunnen regelen om op het werk te komen. Heb idd gelezen dat die slangenklem door kan roesten. Heb ook liever dat het een slangenklem is dan een radiateur. Maar mocht het de radiateur zijn, ben ik liever goed voorbereid op wat me te wachten staat.

Moosepower

Slecht nieuws het is wel de radiateur. Hij druppelt aan tussen het aluminium blok en de kunststof houder aan de distributiekant.
Iemand een goed adres om er een te kopen en snel in huis te hebben voor een mooie prijs? Dacht aan Winparts, moet alleen
weten of ik een 590mm of een 620mm brede radiateur heb.

Thijssie!

Citaat van: Moosepower op 10-02-2010 09:11:50
Slecht nieuws het is wel de radiateur. Hij druppelt aan tussen het aluminium blok en de kunststof houder aan de distributiekant.
Iemand een goed adres om er een te kopen en snel in huis te hebben voor een mooie prijs? Dacht aan Winparts, moet alleen
weten of ik een 590mm of een 620mm brede radiateur heb.

Zijn er geen bedrijven die radiateurs opknappen? Zal zonde zijn om er een nieuwe radiateur in te gooien terwijl hij nog te reviseren is. Zal niet goedkoop zijn maar een nieuwe zal zeker duurder zijn.... :)