OBD-2 zelfbouw tool

Gestart door Peter14, 24-05-2009 13:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT


Ries van de Zilverschuit

Dat moet hem inderdaad zijn. Ergens op het forum is er een topic die bij mij op dit spoor zette. Werden verschillende kabels getest, deze was, dacht ik, de enige die het deed. In combinatie met vol-fcr dan. Ik ben langzamerhand ook wel nieuwsgierig naar Brickdiag.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

joebar

ik vind die dingen niet het probleem, maar werkende software  :eusa_wall:

Piet

Citaat van: joebar op 30-08-2010 16:46:55
ik vind die dingen niet het probleem, maar werkende software  :eusa_wall:
.
Waar, maar zonder een goede compatibele kabel gaat de software sowieso niet werken.
Ik zal die van de pagershop es bestellen en uitproberen met brick diag.

StefanCJ

Zojuist ook de kabel via Pagershop besteld.

Ik heb van de week een aantal mailtjes gewisseld met obd4all maar werd hier geen wijs uit. Ze adverteren met een USB kabel, die werkt wel maar is niet leverbaar, ik moest maar die andere kopen (is overigens 3,5 maal zo duur). Apart "bedrijfje".

Zodra `ie binnen is laat ik weten of het werkt.  :)

Piet

#35
Citaat van: StefanCJ op 30-08-2010 17:30:23
Zojuist ook de kabel via Pagershop besteld.

Ik heb van de week een aantal mailtjes gewisseld met obd4all maar werd hier geen wijs uit. Ze adverteren met een USB kabel, die werkt wel maar is niet leverbaar, ik moest maar die andere kopen (is overigens 3,5 maal zo duur). Apart "bedrijfje".

Zodra `ie binnen is laat ik weten of het werkt.  :)

Ha mooi!!!
Ik heb hem ook zojuist besteld!      Ik zal ook laten weten of ie werkt met brickdiag.

Met welke software ga jij hem uitproberen ook met brickdiag of met VOL-FCR?
Wat heb jij voor ECU, een motronic 4.3 of een 4.4?   (Die van mij is een 4.3)

razorx

Die van pagershop werkt met brick-diag.
Alleen, maar dat geeft brick-diag duidelijk aan even pin 7 en 3 omwisselen.

Mijn VAG-KKL kabeltje heeft dus een schakelaartje erbij gekregen.

StefanCJ

Ik heb Motronic 4.4. Moet ik met VOL-FCR ook die pinnetjes omwisselen? Anders moet ik kiezen welk programma ik ga gebruiken, ga niet elke keer die pinnetjes omwisselen.

tackle

ik had laatst een linkje op marktplaats voor 12,50 zo'n obd kabel. Kun je dan met vadis alle codes uitlezen ed?

razorx

Citaat van: StefanCJ op 30-08-2010 20:05:15
Ik heb Motronic 4.4. Moet ik met VOL-FCR ook die pinnetjes omwisselen? Anders moet ik kiezen welk programma ik ga gebruiken, ga niet elke keer die pinnetjes omwisselen.
Bij 4.4 zou je de pennetjes niet hoeven omdraaien.
(Volgens brick-diag)

Bij 4.3 wel.

StefanCJ

Het kabeltje wat je gezien hebt komt waarschijnlijk bij "obd4all" uit Utrecht vandaan. Dit kabeltje schijnt niet te werken en ook het bedrijf roept her en der nogal wat vraagtekens op. Via pagershop kun je een kabeltje bestellen wat wel schijnt te werken. Overigens niet met Vadis, dat is ergens anders voor.

Ik heb vandaag via Pagershop een OBD kabel besteld en laat z.s.m. weten of het werkt.

Grtz.

StefanCJ

Citaat van: razorx op 30-08-2010 20:24:12
Citaat van: StefanCJ op 30-08-2010 20:05:15
Ik heb Motronic 4.4. Moet ik met VOL-FCR ook die pinnetjes omwisselen? Anders moet ik kiezen welk programma ik ga gebruiken, ga niet elke keer die pinnetjes omwisselen.
Bij 4.4 zou je de pennetjes niet hoeven omdraaien.
(Volgens brick-diag)

Bij 4.3 wel.

Dat scheelt weer, ik ben namelijk nog niet zover dat ik mezelf "de Soldeerkoning" mag noemen. :D

tackle

Citaat van: StefanCJ op 30-08-2010 20:24:28
Het kabeltje wat je gezien hebt komt waarschijnlijk bij "obd4all" uit Utrecht vandaan. Dit kabeltje schijnt niet te werken en ook het bedrijf roept her en der nogal wat vraagtekens op. Via pagershop kun je een kabeltje bestellen wat wel schijnt te werken. Overigens niet met Vadis, dat is ergens anders voor.

Ik heb vandaag via Pagershop een OBD kabel besteld en laat z.s.m. weten of het werkt.

Grtz.

bedankt want ik wilde m al bestellen!

thuur

(sorry, kan niet quoten in mobiele modus)

Over het aanmelden op dat forum voor de brickdiag software:
Ik heb me tijdens de start van dit topic aangemeld. Reacties tot nu toe: 0,0.


Gr :(

Piet

Citaat van: thuur op 31-08-2010 11:53:07
(sorry, kan niet quoten in mobiele modus)

Over het aanmelden op dat forum voor de brickdiag software:
Ik heb me tijdens de start van dit topic aangemeld. Reacties tot nu toe: 0,0.




Gr :(

Hmm vreemd, ik had dezelfde dag nog respons. Misschien gaat er iets mis?