Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

De 240 heeft weer wat aandacht gekregen. Vorige week andere velgen met nieuwe banden, deze week remblokken en schijven voor en remblokken achter.

Ook heb ik andere lampjes voor op de bumper gekocht. Wat er zat zag eigenlijk niet uit dus maar gaan zoeken in het assortiment van Hella en een mooi setje Classic verstralers gekocht.

Genoeg gekletst.

Gelijk ook even nieuwe bougies en bougiekabels.

Van de week nieuwe kentekenplaathouder en kentekenplaat kopen. Nadat we laatst de auto op een parkeerplek hadden stil gezet besloot een mevrouw voor ons haar auto in de achteruit te zetten met een beschadigde plaat als gevolg. Omdat ik zo enthousiast reageerde op haar actie trok ze meteen 50 euro uit haar beurs ;D. Het hielp ook niet dat de 2 heren uit haar gezelschap mij de schuld wilden geven.

Leuk was het enthousiasme van Thuur over de kwaliteit van de 240. Alle zuigers in de de remklauwen perfect gangbaar en 0 speling op de cardanas. :D

Vrijdag gaat de V70 weer voor het APK examen en daarna door naar thuur voor enkele werkzaamheden.

Miel850

Blijft een coole bak om te zien. Top!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rogerV701998

Dank!

We zijn er nog steeds erg blij mee.

Toch nog een klein defect gevonden:

Binnenkort een nieuwe pijp. 8)

Vulk

Is dat nog de eerste uitlaat? :o

rogerV701998

)()()sT

Citaat van: Vulk op 06-10-2013 19:31:38

Is toch niet zo bijzonder? Menig 850 heeft dat ook :D
Cool slagschip Roger, we moeten een gaar cruisen. Sigaar in 't hoofd en genieten.

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 06-10-2013 20:22:08
Cool slagschip Roger, we moeten een keer gaan cruisen. Sigaar in 't hoofd en genieten.

Goed idee Joost! ;D

UserID6342

Citaat van: rogerV701998 op 06-10-2013 19:33:31
Citaat van: Vulk op 06-10-2013 19:31:38

Yep, en nu al kapot. :eusa_wall:

;D
Toen waren de uitlaten van Volvo nog gewoon uitzonderlijk goed, net zoals de eerste af-fabriek uitlaat van de 850's.  Zodra de 1e uitlaat moest worden vervangen, of door een imitatie of door eentje die origineel bij Volvo werd gehaald is de kwaliteit beduidend minder. Bij alle Volvo's overigens. De 1e piep was altijd een longlife exemplaar.

rogerV701998

Vandaag was de V70 weer aan de beurt. Vanochtend de APK keuring. Opmerkingen van de keurmeester: banden zijn nieuw, remschijven en blokken zijn nieuw, stuurkogels zijn nieuw, draagarmen zijn nieuw en zo ging dat nog even door. ;D

Kortom, verder geen opmerkingen dus goedgekeurd.

Toen door naar Thuur voor enkele werkzaamheden en een 15.000 km beurt.

De auto heeft inmiddels 250.000 km gereden en onder het mom van "if it ain't broke, don't fix it" een aantal onderdelen preventief vervangen zoals de radiateur, waterslangen, nokkenassensor en krukassensor.

De bevestigingsklemmen van de slangen van de koeling van de automaatolie. Slim om deze te vervangen door nieuwe.

Krukassensor.

Nokkenassensor.

We kwamen ook een enkel defect tegen:

De slang van het luchtfilter naar het gasklephuis.

Dankzij het onderdelenmagazijn deze onderdelen vervangen.

Tot slot de bevestiging van de sigarettenaansteker in de middenconsole fatsoenlijk vastgemaakt met tyrap en lijm.

Was weer een gezellige dag in Maastricht. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. :D

)()()sT

Mooi werk weer...
Nokkenas- en krukassensor staan ook op mijn to-do lijstje :)

Add: hebben jullie een slangklem of tiewrap om de oliekoelerslang-clips gedaan?

StefanCJ

Goed bezig, kun je weer even vooruit.

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 11-10-2013 18:53:29
Mooi werk weer...
Nokkenas- en krukassensor staan ook op mijn to-do lijstje :)

Add: hebben jullie een slangklem of tiewrap om de oliekoelerslang-clips gedaan?

Slangklem.

rogerV701998

Citaat van: StefanCJ op 11-10-2013 19:22:51
Goed bezig, kun je weer even vooruit.

Dat is wel de bedoeling ja. ;D

StefanCJ

Krukas- en nokkenassensor. Kak, die van mij zijn ook nieuw. Misschien eens overwegen om ook eens preventief te vervangen.

:)

rogerV701998