Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Vandaag zijn de gasdempers van de achterklep vervangen. De klep ging zwaar omhoog en bleef met moeite openstaan. Ik heb bij de Volvo dealer nieuwe dempers gekocht en Thuur heeft ze gemonteerd.

Nu werkt het allemaal weer als nieuw. Vanaf halverwege gaat de klep op eigen kracht helemaal open, top.

Vervolgens hebben we de remmen opnieuw ontlucht. Er kunnen bij het verversen van de remolie kleine luchtbelletjes blijven zitten die zich na verloop van tijd ophopen. Ook weer opgelost.

Daarnaast 4 originele wieldoppen voor de "winterbanden" gescoord :eusa_dance: Hier was ik al een tijdje naar op zoek. Dit ziet er toch beter uit dan die zwarte stalen velgen. Thuur had ook nog een origineel accupoolafdekkapje liggen, dit ook maar meteen geplaatst.

Kortom, weer een gezellige dag in Maastricht.

Gr. roger

elianmars

Als we Thuur toch niet hadden.............  :eusa_clap: ;D

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 25-06-2009 20:00:27

Het werkt haast therapeutisch ;D

rogerV701998

Citaat van: Derks op 04-05-2005 21:17:33
Dat uitvallen heb ik ook gehad met mijn 92 glt-er. Is een paar keer voorgekomen (3a4*)in zijn laatse jaar.
De dealer heeft er met een beurt wel eens naar gekeken maar kon niets vinden.

Vond het verder wel goed, had er niet veel last van, was namelijk nooit met gewoon rijden. Pas bij een snelheid van +/- 5 km/h trad het op.

Je merkt dan wel goed in wat voor en tank je rijdt.

gr derks

In de catacomben van het forum trof ik dit topic aan. De laatste weken heb ik dit ook 2 a 3 keer gehad. Bij lage snelheid sturen ging dan zwaar alsof de bekrachtiging niet werkte. Olieniveau is goed en ook de multiriem is in prima conditie. De pomp doet zijn werk geruisloos. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Gr. roger

thuur

Is het alleen bij het wegrijden na een aantal uren stilstand?
Heb laatst iets soortgelijks bij een 240 aan de hand gehad. De olie was niet meer van voldoende kwaliteit. Het trad niet op als je eerst helemaal van L naar R (of andersom) deed sturen. Nieuwe olie bracht de oplossing.

Gr ;)

ief

Citaat van: rogerV701998 op 25-06-2009 20:28:29

nee nee :eusa_naughty:.....Thuurapeutisch!! :eusa_shhh: ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

rogerV701998

Citaat van: thuur op 03-07-2009 20:34:38
Heb laatst iets soortgelijks bij een 240 aan de hand gehad. De olie was niet meer van voldoende kwaliteit. Het trad niet op als je eerst helemaal van L naar R (of andersom) deed sturen. Nieuwe olie bracht de oplossing.

Gr ;)

Nee, ik heb het een paar keer gehad dat ik na een rit wilde keren of inparkeren en dan alleen het laatste stuk insturen. Dit is overigens de enige vloeistof die we nog niet vervangen hebben. Maar doen binnenkort Arthur? ;D

rogerV701998

Citaat van: ief op 03-07-2009 21:39:44
Citaat van: rogerV701998 op 25-06-2009 20:28:29

nee nee :eusa_naughty:.....Thuurapeutisch!! :eusa_shhh: ;D

Jij zegt het! ;D

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 03-07-2009 22:07:34

Nee, ik heb het een paar keer gehad dat ik na een rit wilde keren of inparkeren en dan alleen het laatste stuk insturen. Dit is overigens de enige vloeistof die we nog niet vervangen hebben. Maar doen binnenkort Arthur? ;D

"Good practice" is om remolie, koelvloeistof en stuurolie iedere 2 jaar te verversen. Waarom niet? ;D

Voor de vorm kunnen we ook je ruitenwisservloeistof doen :eusa_think:

Gr ;)

rogerV701998

Citaat van: thuur op 03-07-2009 22:21:12
Citaat van: rogerV701998 op 03-07-2009 22:07:34

"Good practice" is om remolie, koelvloeistof en stuurolie iedere 2 jaar te verversen. Waarom niet? ;D

Voor de vorm kunnen we ook je ruitenwisservloeistof doen :eusa_think:

Gr ;)

Dat mag ik hier natuurlijk niet zeggen :eusa_shhh: maar eehhh, dat is mij zelf gelukt :eusa_dance: ;D

rogerV701998

Gisteren niet echt handig bezig geweest. Ik had wat haast en reed (op de verkeerde plek) de stoep af. Waar het rechterwiel op de straat kwam zit een put die wat dieper ligt. Een luide klap was het gevolg. Toch maar doorgereden naar mijn bestemming in Maastricht en onderweg Thuur gebeld. Hij heeft de voorwielophanging gecontroleerd en er was gelukkig geen schade (stevig zo'n Volvo). De klap werd veroorzaakt door de spatlap die nu los zit.

Thuur heeft deze vastgezet met een tyrap. Bij de grote beurt wordt ie weer fatsoenlijk bevestigd.

Gisterenavond ging het Service lampje branden. Kan kloppen want na de laatste beurt (bij aankoop auto) ongeveer 16.000 km gereden. Zoals jullie kunnen lezen in dit Blog is er al veel gesleuteld aan de auto de laatste maanden, het is dus een kwestie van het lampje weer uitzetten en doorroffelen.

Gr. roger

)()()sT

Weer een reden om bij Thuur langs te gaan dus ;D
Ik ben er vanmiddag ook even.

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 11-07-2009 10:02:50
Weer een reden om bij Thuur langs te gaan dus ;D
Ik ben er vanmiddag ook even.

Klopt! Nooit vervelend om daar te stoppen ;D

rogerV701998

Vandaag was het dan zover! De Volvo kreeg zijn poetsbeurt. Zelf heb ik niets met poetsen, koop het foute spul en gebruik het vervolgens verkeerd. Ik heb hier het geduld niet voor maar kan wel enorm genieten van het eindresultaat.

Via Thuur (wie anders? ;D) een deskundige ingeschakeld die zich heeft uitgeleefd op mijn auto. Sfeer foto's:

Onlangs heb ik injectorreiniger toegevoegd aan de brandstof. Het had effect op de rijeigenschappen van de auto en dat was voor Thuur aanleiding de injectoren ultrasoon te reinigen. Oordeel zelf:

Weer een gezellige dag in Maastricht,  mehn die langs kwam om te sleutelen, voldoende koffie en gespreksstof. Thuur, bedankt!

Gr. roger

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: