Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:33:40
Citaat van: reneetje op 23-04-2012 22:31:43
Kan het wezen dat ik onze turbo fiets man met een Duits kenteken rond zag rijden ?

Daar is alles beter! ;D

Dubbel paspoort ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbobiker

Citaat van: Jack v op 23-04-2012 22:29:46
Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:21:41
Citaat van: Misha op 23-04-2012 21:00:18
Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 19:35:35

Ondertussen hebben we het beter dan ooit, dus zo slecht zal het allemaal niet zijn.
Spreek lekker voor jezelf met je populistisch gewauwel.

We hebben het helemaal niet beter dan ooit, en het ergste moet nog komen.

Ik denk dat je blik wat vertroebeld is. Geeft niets verder, maar beter dan ooit slaat nergens op.

Maar dat wist je zelf ook wel.

Goed, jaren 50 was inderdaad beter. Je had een baan, stoepje was schoon en je prakje gekookt. Je werkte 6 dagen in de week en op zondag ging je eerst naar de kerk, dan naar het voetbalveld en dan naar de kroeg voor 2 biertjes. Met een heel klein beetje mazzel kon je in de zomer 1 weekje op vakantie met het hele gezin: met de trein naar de camping, 50km verderop. Ja, duidelijk veel beter.

Nu moeten je kinderen op hun 6e al een laatste generatie iPhone hebben, naar de iPad. Heb je een grote auto nodig om ze naar voetbaltraining te brengen. Heb je een groot hoekhuis met minstens 2 flatscreens. Ga je in de winter sporten in Oostenrijk en 's zomers vlieg je naar Thailand. Zelf koken is er niet bij, je hebt geld genoeg om minstens 1x per week uit eten te gaan en de rest van de week eten te laten bezorgen of een kant-en-klaar maaltijd in de oven te schuiven (in je net 2 jaar oude keuken omdat je op de kleur van de vorige was uitgekeken). O ja, volgende week nog effe met vrienden naar Londen. Vliegen. En altijd weer die geldzorgen of je die nieuwe 3D TV over een half jaar kunt kopen. Dat haalt al je geluk onderuit.
hm volgens mij heb jij het idd beter dan ik
-ipad =x
-flatscreen=x
wintersport=x
zomervakantie= 1 weekje kan nog net
zelf koken= op1 x per week na dan
keuken = 6 jaar oud
volgende week London= in mn dromen misschien
geldzorgen= als alle maandelijkse rekeningen weer geweest zijn
3dtv=x

Dan doe ik toch iets verkeerd denkik als werkend jan modaal

En ten opzichte van de jaren 50?
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: reneetje op 23-04-2012 22:34:30
Kan het wezen dat ik onze turbo fiets man met een Duits kenteken rond zag rijden ?

Daar is alles beter! ;D

Dubbel paspoort ?

Nee, gewoon een paar jaar daar geprobeerd wel rijk te worden. Maar helaas is het daar precies hetzelfde.
De Tussenpaus

R o b

Misha

Nee, je komt echt van een andere planeet.
En met Afrika aankomen: ach ja.
Je hebt gelijk zeg ik dan maar vast.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: Misha op 23-04-2012 22:37:39

Ik voel een verkiezingsprogramma aankomen...
De Tussenpaus

R o b

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:39:46

;D

In NL kan qua werken gemiddeld nog best een tandje erbij. Wat? Een paar zelfs.

BBS

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:32:58
Citaat van: BBS op 23-04-2012 22:28:33
Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:21:41

<<KNIP>>

Nu moeten je kinderen op hun 6e al een laatste generatie iPhone hebben, naar de iPad. Heb je een grote auto nodig om ze naar voetbaltraining te brengen. Heb je een groot hoekhuis met minstens 2 flatscreens. Ga je in de winter sporten in Oostenrijk en 's zomers vlieg je naar Thailand. Zelf koken is er niet bij, je hebt geld genoeg om minstens 1x per week uit eten te gaan en de rest van de week eten te laten bezorgen of een kant-en-klaar maaltijd in de oven te schuiven (in je net 2 jaar oude keuken omdat je op de kleur van de vorige was uitgekeken). O ja, volgende week nog effe met vrienden naar Londen. Vliegen. En altijd weer die geldzorgen of je die nieuwe 3D TV over een half jaar kunt kopen. Dat haalt al je geluk onderuit.
<<KNIP>>

Ik weet niet hoe het met de meesten onder ons gaat, maar zo gaat het hier zeker niet.

Wij werken allbeide knetterhard voor de centen.
En ja wij doen ook wel het een en ander aan extra's maar wat hier geschetst wordt herken ik echt helemaal niks aan.

Ja, lekker Misha napraten...

Het is ook kort door de bocht, geef ik helemaal toe. Maar ondanks enige overdrijving wel geheel de waarheid.

Je rijdt een dikke Volvo. Je hebt zeer waarschijnlijk een smartphone en een nieuwe TV. Woont in een mooi huis met niet te oude keuken en het bankstel is ook recentelijk vervangen. En iedere dag staat er overvloedig eten op tafel en 's avonds voor de TV is er nog een snack.

Waarschijnlijk erg hetkenbaar.

In Griekenland hebben ze die TV en het overvloedige eten en naar de rest kunnen ze fluiten.

En in Afrika (zo globaal ergens in het midden) hebben ze vooral honger...

Ja klopt, ik rij een dikke Volvo -15 jaar oud- en ons bankstel is reeds lang geleden door gezakt.
De teevee is een koelkast model en de keuken van ons huis is reeds 20 jaar oud. Gaan we renoveren ipv vervangen omdat het de kosten drukt.
's avonds snacken doen we niet meer om gezondsheidsredenen en het eten is simpel en gezond.
We staan wel op een camping met een 22 jaar oude sleurhut. En ik heb een motorbootje. Van een oud barrel is iets moois gemaakt.

Maar om dit allemaal te kunnen doen moeten ik 60-65 uur per week en mijn vrouw 40 uur exc reizen  voor werken.
En dan nog een huurverhoging door de strot duwen omdat we "zogenaamd" teveel verdienen voor de woning.
Volvoloos....

Turbobiker

Misha 'Wilders'. Goeie tactiek. Ik merk waar de andere partijen het zo moeilijk mee hadden. Tegen dat soort antwoorden/stellingen kun je gewoon niet 'verdedigen'. Je doet gewoon of de ander gek is.

Ik geef het inderdaad op voor vanavond. Slaap allemaal lekker in jullie warme bed, met je maag vol in je veilige huis met je dierbaren in de buurt  :-*
De Tussenpaus

reneetje

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:36:13
Citaat van: reneetje op 23-04-2012 22:34:30

Daar is alles beter! ;D

Dubbel paspoort ?

Nee, gewoon een paar jaar daar geprobeerd wel rijk te worden. Maar helaas is het daar precies hetzelfde.

Aha, poging om ook toe te treden tot de club van "snelle jongens" ..... ;)

Nou die zijn er hier in Nl al zat , werken ho maar , en maar proberen om in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld bij elkaar zien te schrapen , vaak over de rug van een ander.

Mensen zien blijkbaar niet dat je met gewoon hard werken een leuk leven kunt leiden , niet meer en niet minder.

Hier geldt het mooie gezegde :

"Wie niet steelt of erft ,zal moeten werken tot ie sterft"
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Misha

Citaat van: Turbobiker op 23-04-2012 22:43:20
Misha 'Wilders'. Goeie tactiek. Ik merk waar de andere partijen het zo moeilijk mee hadden. Tegen dat soort antwoorden/stellingen kun je gewoon niet 'verdedigen'. Je doet gewoon of de ander gek is.

Ik geef het inderdaad op voor vanavond. Slaap allemaal lekker in jullie warme bed, met je maag vol in je veilige huis met je dierbaren in de buurt  :-*
Ah, je dwaze argumenten zakken al weg en je sluitaf met een dooddoener om weer terug te komen morgen.

Lars Verhagen, slaap lekker en weet dat als je in Duitsland faalt je hier altijd wachtgeld kunt krijgen.

Misha

Citaat van: R o b op 23-04-2012 22:41:42

;D

Waarom zou ik ? Dat levert amper iets meer op.
Ik zit eigenlijk aan minder uren te denken, dat scheelt vooral belasting en levert meer subsidies en tegemoetkomingen op.

rogerV701998

http://www.nu.nl/economie/2794374/moodys-waarschuwt-nederland.html

Ik denk dat bij menig financiële instelling gisteren de Champagne is ontkurkt na het bericht van de val van het kabinet. Rentes gaan omhoog dus rendement op investering stijgt.

Waren er in de jaren 50 al kredietbeoordelaars?

Zoals ik al eerder schreef: het zijn gouden tijden voor de banken.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3137041/2012/01/25/Banken-storten-485-8-miljard-euro-op-ECB.dhtml

Ze kunnen tenslotte ook de startend ondernemer een krediet verstrekken of een hypotheek verzorgen voor de starter op de huizenmarkt...

CarolineB

Citaat van: Misha op 23-04-2012 23:08:27
Citaat van: R o b op 23-04-2012 22:41:42

;D

Waarom zou ik ? Dat levert amper iets meer op.
Ik zit eigenlijk aan minder uren te denken, dat scheelt vooral belasting en levert meer subsidies en tegemoetkomingen op.
De toeslagen gaan omlaag en de inkomens tot waar je er rechtop hebt ook, met minder werken schiet je denk ik minder op dan je denkt.

Taranis

Citaat van: Marc O. op 23-04-2012 21:00:08
Ondertussen is Wilders waarschijnlijk een van weinige politici die de belofte aan zijn kiezers belangrijker vindt dan 'aan de macht blijven'. Want laten we eerlijk zijn, als Wilders bakzeil had gehaald dan had iedereen gezegd dat ie een onbetrouwbare politicus is en dat zijn woord niks waard is.

Tuurlijk en de peilingen zijn belangrijker dan daadwerkelijk een beleid neer zetten waar de komende jaren op verder geborduurd kan worden. Ga dan lekker in de oppositie zitten, beledigende dingen roepen en onthou je van beleidszaken.
Met dank aan die angsthaas kunnen ze straks nog miljarden extra bezuinigen bovenop de eerder genoemde 15 miljard. Maar dat is dan volgens jou vast nog de schuld van Paars ofzo ::)
Ik ben geen fan van alles wat linkser is dan D66 (de PvdA doet ons meer kwaad dan goed), maar ben wel van mening dat mensen afgerekend moeten kunnen worden op hun daden. En je maakt mij niet wijs dat jij links er nu de schuld van kunt geven dat Nederland z'n AAA rating kwijt gaat raken (wat overigens nog maar de vraag is wat eerder genoemde Jan Modaal met z'n dikke Volvo (of 3) daarvan gaat merken).

Citaat van: Marc O. op 23-04-2012 21:00:08
Los daarvan: Ik ben geen aanhanger van Wilders maar hoop op wederom een rechts kabinet, met of zonder Wilders. Want laten we dan nogmaals eerlijk zijn: Als NL zijn AAA status verliest dan is dat niet dankzij Wilders maar dankzij het falende linkse beleid uit het recente verleden.

Tuurlijk, heeft niets met Wilders te maken :eusa_doh: :eusa_wall:
Ik ben het met je eens als je zegt dat Wilders lang niet de enige en misschien ook niet de meest schuldige is, maar wel degene die op het moment suprème geen beslissing durft te nemen.

Citaat van: rogerV701998 op 24-04-2012 05:24:12
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3137041/2012/01/25/Banken-storten-485-8-miljard-euro-op-ECB.dhtml

Ze kunnen tenslotte ook de startend ondernemer een krediet verstrekken of een hypotheek verzorgen voor de starter op de huizenmarkt...

En daar mag wat mij betreft een stokje voor gestoken worden. Zonder in detail te willen treden is het op dit moment niet alleen als startende ondernemer maar ook als gerenomeerd bedrijf moeilijk, zo niet onmogelijk om geld bij de bank los te krijgen als er geen geweldige jaarrekeningen tegenover staan (en als dat zo is heb je die lening niet nodig) en ben je genoodzaakt je heil te zoeken bij andere kapitaalkrachtigen die een stuk minder zuivere bedoelingen kunnen hebben dan banken. Lijkt me niet dat de economie daar op de lange termijn mee gebaat is.