Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

sander2

Citaat van: sander2 op 30-04-2012 07:11:11
Een starter kan geen huis kopen van 240K. Tel daar KK bij op en je zit aan de 255K, daar heb je een inkomen van rond de 50K voor nodig. Zelfs een starters-stelletje redt dat niet.
Dan koop je als starter een goedkoper huis. Voorbeeldje: Den Haag, prijsklasse tot 150K: meer dan 2300 woningen te koop.
[/quote]

Ben het grotendeels met je eens maar 150 k is erg weinig. In jou berekening zou ik er per maand een paar honderd euro op achteruit gaan. Nogmaals, buiten het hoge noorden, diepe zuiden en zeeland koop je niets fatsoenlijks in een normale wijk voor onder de 200K . Laat ik het anders stellen, ik wil er never de nooit niet wonen en weiger mijn kinderen er op te laten groeien!

Turbo-Geek

Let op mijn woorden, over 10 jaar kom je gewoon NIET in aanmerking voor AOW als je pensioen een bepaalde waarde heeft en/of je een eigen koophuis hebt.
Simpel zat !

Vwb het scheefwonen, het is wachten op scheefrijden. Dus mensen met een leuk salaris die een oldtimer of bluemotion auto rijden en daarmee te veel besparen.
Zo komen er minder van die auto's op de 2e hands markt en kan de minima geen auto meer rijden straks.

Moge duidelijk zijn dat ik fel tegenstander ben van die scheefwoon regeling, typisch Nederlands en dus krankzinnig.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

gerardgrobben

Citaat van: Turbo-Geek op 30-04-2012 11:32:26
...!

Vwb het scheefwonen, het is wachten op scheefrijden. Dus mensen met een leuk salaris die een oldtimer of bluemotion auto rijden en daarmee te veel besparen.
Zo komen er minder van die auto's op de 2e hands markt en kan de minima geen auto meer rijden straks.

...

goed gezien!
30 jaar geleden was het oostblok communistisch, en het westen vrij.
De rollen zijn nu precies omgedraaid. DenHaag gaat mij wel ff vertellen waar ik moet gaan wonen.
Nog 10 jaar verder, en ze gaan me vertellen wat ik moet eten, wat ik mag verdienen, en waaraan ik het uit moet geven.
tuba or not tuba, that's the question

Turbo-Geek

Citaat van: gerardgrobben op 30-04-2012 11:47:05
Citaat van: Turbo-Geek op 30-04-2012 11:32:26
...!

...

goed gezien!
30 jaar geleden was het oostblok communistisch, en het westen vrij.
De rollen zijn nu precies omgedraaid. DenHaag gaat mij wel ff vertellen waar ik moet gaan wonen.
Nog 10 jaar verder, en ze gaan me vertellen wat ik moet eten, wat ik mag verdienen, en waaraan ik het uit moet geven.

Waarom denk je dat alles los gelaten wordt ?  OV, Tandarts, Telecom, Energie, Zorgverzekeringen, etc etc ...
Op die manier komt er een negatieve concurentie die gepaard gaan met prijsafspraken (zoals we onlangs met oa de Mobile telecom nog gezien hebben) en de consument er financieel NIET beter van wordt. Wat is er nou echt goedkoper geworden door de open markt en de daaruitvolgende concurentie ?
De staat profiteerd hiervan omdat er ook btw wordt geheven over de diverse zaken dus hoe duurder die tandarts rekening hoe meer de staat opstrijkt.
Hetzelfde geld voor de middeleeuwse gemeente/provincie constructie die ook nog eens zorgt voor extra belastingen voor van alles en nog wat.

Nogmaals, mensen die denken dat ze over pak hem beet 20 jaar WAO gaan krijgen zullen moeten zorgen dat ze geen pensioen hebben en al helemaal geen eigen huis of ander kapitaal.
Je gaat dat namelijk gewoon opeten net zoals dat nu het geval is als je in de bijstand terecht komt. Er komt gewoon een vermogensgrens net zoals dat nu met subsidies, huurprijzen en dergelijke geld.

Ik weet wel wat ik ga stemmen, niet omdat ik geloof in verbetering maar puur om de partijen die nu als huichelaars zijn samen gekomen te dwarsbomen.
Mij zullen ze (welke partij dan ook) toch wel dwarsbomen, want ik werk gewoon, heb geen strafblad, ben geen miljonair, en rijd ook nog auto.
Wat mij steekt is dat er niks bezuinigd wordt maar alleen lasten worden verzwaard, terwijl we weten dat er genoeg bezuinigd kan worden, zeker als er jaarlijks 4 miljard euro (!!!!) aan ontwikkelingshulp op gaat.
Alleen de stad Amsterdam is 60 miljoen euro per jaar kwijt aan spookburgers en ook daar doet men niks aan en ga zo maar door.

Daarom krijgen ze met de verkiezingen van mij de vinger en hoop ik dat hun nachtmerrie Minister President wordt. Nogmaals, mij kunnen ze toch niet meer piepelen  :eusa_whistle:

-D©©©L-

Waarom schaffen ze defensie niet gewoon af, potverterende ambtenaren zijn het.   ::)

Turbo-Geek

Citaat van: -D©©©L- op 30-04-2012 15:40:05
Waarom schaffen ze defensie niet gewoon af, potverterende ambtenaren zijn het.   ::)

Marco, daar zijn ze al jaren druk mee bezig ....  Kijk je het nieuws niet ?

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 30-04-2012 15:45:09
Citaat van: -D©©©L- op 30-04-2012 15:40:05
Waarom schaffen ze defensie niet gewoon af, potverterende ambtenaren zijn het.   ::)

Marco, daar zijn ze al jaren druk mee bezig ....  Kijk je het nieuws niet ?

Het nieuws kijken ? ben je mal. Wat moet ik met een breder inzicht, genuanceerde meningen en de wetenschap dat sommige partijleiers in ons land menen alles wat ze niet belieft te schofferen wanneer het ze uitkomt. Dat dat ons voor vele honderden miljoenen schade opleverd in het internationale bedrijfleven is toch maar bijzaak.
Koppensnellen in de telegraaf is toch voldoende ?

michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Jack v

Citaat van: rogerV701998 op 30-04-2012 17:49:57
Citaat van: Hans Duiven op 30-04-2012 17:22:41
Citaat van: rogerV701998 op 30-04-2012 12:14:50
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK-Dossier-Verkiezingen-van-2012/article/detail/3248555/2012/04/30/Brussel-versoepelt-mogelijk-3-procentseis.dhtml

De Volkskrant: Is dat niet het blad van elitair links Nederland?

Alsjeblieft Hans:

http://www.telegraaf.nl/dft/12031251/___Brussel_versoepelt_tekorteis___.html

Kun jij het ook volgen. ;D
zal best zo zijn dat het versoepelt word, maar de bezuinigings voorstellen zijn gemaakt en die draaien ze echt niet meer terug. Wat ze nu kunnen graaien hoeven ze later niet meeer te doen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Citaat van: Jack v op 30-04-2012 17:56:00
Citaat van: rogerV701998 op 30-04-2012 17:49:57
Citaat van: Hans Duiven op 30-04-2012 17:22:41
Citaat van: rogerV701998 op 30-04-2012 12:14:50
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK-Dossier-Verkiezingen-van-2012/article/detail/3248555/2012/04/30/Brussel-versoepelt-mogelijk-3-procentseis.dhtml

De Volkskrant: Is dat niet het blad van elitair links Nederland?

Alsjeblieft Hans:

http://www.telegraaf.nl/dft/12031251/___Brussel_versoepelt_tekorteis___.html

Kun jij het ook volgen. ;D
zal best zo zijn dat het versoepelt word, maar de bezuinigings voorstellen zijn gemaakt en die draaien ze echt niet meer terug. Wat ze nu kunnen graaien hoeven ze later niet meeer te doen.

Politiek heden ten dagen is eigelijk net als een virus het wil maar 1 ding dat is zich zelf ziekelijk vermenigvuldigen.
Een virus is ook lastig te bestrijden.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

sander2

[
Wat mij steekt is dat er niks bezuinigd wordt maar alleen lasten worden verzwaard, terwijl we weten dat er genoeg bezuinigd kan worden, zeker als er jaarlijks 4 miljard euro (!!!!) aan ontwikkelingshulp op gaat.
Alleen de stad Amsterdam is 60 miljoen euro per jaar kwijt aan spookburgers en ook daar doet men niks aan en ga zo maar door.

Daarom krijgen ze met de verkiezingen van mij de vinger en hoop ik dat hun nachtmerrie Minister President wordt. Nogmaals, mij kunnen ze toch niet meer piepelen  :eusa_whistle:
[/quote]

Los van het feit dat het geld in de verkeerde handen komt, we kunnen mensen die echt helemaal niets hebben toch ook niet laten vallen?