Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: sander2 op 30-04-2012 18:45:18

Los van het feit dat het geld in de verkeerde handen komt, we kunnen mensen die echt helemaal niets hebben toch ook niet laten vallen?

Sander, bezuinigen is minderen, en niet afschaffen .... Afgezien van ontwikkelingshulp doen we ook leuk mee met allerlei zaken langs de zijkant (postcode loterij, collectes, etc etc. ) die uiteindelijk (deels) hulp blijven bieden.

Even voor jou informatie, het budget aan ontwikkelingshulp is circa 4 miljard per jaar, enig idee wat het gehele politie budget is ? 
Juist ja, minder en 3.6 miljard.
Kortom, we besteden meer aan allerlei corrupte landen en instanties dan aan ons justitie apparaat. Beetje krom of niet ?  :police:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

sander2

Citaat van: Turbo-Geek op 30-04-2012 18:55:07
Citaat van: sander2 op 30-04-2012 18:45:18

Los van het feit dat het geld in de verkeerde handen komt, we kunnen mensen die echt helemaal niets hebben toch ook niet laten vallen?

Sander, bezuinigen is minderen, en niet afschaffen .... Afgezien van ontwikkelingshulp doen we ook leuk mee met allerlei zaken langs de zijkant (postcode loterij, collectes, etc etc. ) die uiteindelijk (deels) hulp blijven bieden.

Even voor jou informatie, het budget aan ontwikkelingshulp is circa 4 miljard per jaar, enig idee wat het gehele politie budget is ? 
Juist ja, minder en 3.6 miljard.
Kortom, we besteden meer aan allerlei corrupte landen en instanties dan aan ons justitie apparaat. Beetje krom of niet ?  :police:

Helemaal met je eens, ik begrijp ook echt niet waarom ze die centen op deze manier blijven uitgeven en zolang dat het geval is mag van mij de kraan ook dicht. Ik bedoel meer dat er miljoenen mensen letterlijk dood gaan van de honger, kinderen in dat soort landen nauwelijks kans hebben om volwassen te worden laat staan een normaal leven te leiden. Van mij mag die 4 miljard gewoon in tact blijven als het maar echt bij die mensen terecht komt die het nodig hebben. Vanuit die optiek vind ik dat belangrijker dan het feit dat we hier meer aan zouden besteden dan aan ons justitie apparaat.

coyote1980

Citaat van: sander2 op 01-05-2012 07:05:55
Helemaal met je eens, ik begrijp ook echt niet waarom ze die centen op deze manier blijven uitgeven en zolang dat het geval is mag van mij de kraan ook dicht. Ik bedoel meer dat er miljoenen mensen letterlijk dood gaan van de honger, kinderen in dat soort landen nauwelijks kans hebben om volwassen te worden laat staan een normaal leven te leiden. Van mij mag die 4 miljard gewoon in tact blijven als het maar echt bij die mensen terecht komt die het nodig hebben. Vanuit die optiek vind ik dat belangrijker dan het feit dat we hier meer aan zouden besteden dan aan ons justitie apparaat.

Pas je op dat het niet de kant opgaat dat we die mensen een spreekwoordelijke vis in plaats van een hengel gaan geven?
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

gerardgrobben

Thema van bovenstaand is meer dat de geachte afgevaardigden na hun kamerlidmaatschap in allerlei ontwikkelingshulp-comités duiken, en daar hun boterhammetje mee beleggen, ipv dat het geld daadwerkelijk in de arme landen ( hetzij als vis, dan wel als hengel) terecht komt.
tuba or not tuba, that's the question

Turbo-Geek

Die 4 miljard komt niet tot nauwelijks bij de mensen omdat er tientallen lagen tussen zitten met daarin ook duur betaalde managers, kantoren, dure reclames, t-shirts en sleutelhangers die er ook van moeten eten en uiteindelijk gaat een overgroot deel op voordat het uberhaupt in het land van bestemming is. Aldaar vreet corruptie en oplichting ook wat mee en wat houd je dan over ?

Daarbij, armoede wordt ook bewust in stant gehouden, het vervult immers een functie.
Ja je leest het goed, maar de waarheid is hard.
Door armoede en ellende elders zijn wij eigenlijk altijd in staat geweest een luxe leven te leiden.
We hebben gezien wat de impact was/is van meer welvaart in met name Azie en bedenk dan wat er gebeurt met bepaalde prijzen als heel Afrika ook auto gaat rijden, het buikje wilt rond eten en ook gewoon een consumptie maatschappij wordt.

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 01-05-2012 18:12:10
Die 4 miljard komt niet tot nauwelijks bij de mensen omdat er tientallen lagen tussen zitten met daarin ook duur betaalde managers, kantoren, dure reclames, t-shirts en sleutelhangers die er ook van moeten eten en uiteindelijk gaat een overgroot deel op voordat het uberhaupt in het land van bestemming is. Aldaar vreet corruptie en oplichting ook wat mee en wat houd je dan over ?

Daarbij, armoede wordt ook bewust in stant gehouden, het vervult immers een functie.
Door armoede en ellende elders zijn wij eigenlijk altijd in staat geweest een luxe leven te leiden.
We hebben gezien wat de impact was/is van meer welvaart in met name Azie en bedenk dan wat er gebeurt met bepaalde prijzen als heel Afrika ook auto gaat rijden, het buikje wilt rond eten en ook gewoon een consumptie maatschappij wordt.

OK, en wat doet het leger voor ons?
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Daar kan ik je kort en bondig antwoord op geven, Belasting betalen !
Zelfs als we in het buitenland bezig zijn en niet zelden in de 52% categorie.

Goed genoeg ?

sander2

Citaat van: Turbo-Geek op 01-05-2012 18:12:10

Dat een te groot deel blijft hangen in lagen waar het niet hoort staat als een paal boven water. Dat er nauwelijks iets bij de hulpbehoevende terecht komt is natuurlijk onzin. Miljoenen mensen krijgen per jaar voedselhulp etc etc. Nogmaals ben het volledig met je eens dat het nu niet goed besteed word maar jij trekt het wel heel ver door. Feit is idd dat een individu of een land niet rijk kan worden/zijn zonder anderen arm te houden maar om onschuldigen kinderen van de honger te laten sterven is weer het andere uiterste.

Ik zou zeggen, kappen met: die onzinnige JSF, bijdrage aan de ruimtevaart, waterschappen en overige bestuurslagen afschaffen etc etc . Levert een stuk meer op dan 700 mio en gaat niet ten kosten van.....

sander2

Citaat van: Turbo-Geek op 01-05-2012 20:18:45

Goed genoeg ?

Als ik een vriend van me mag geloven die oa Afghanistan heeft gezeten zijn er maar weinig die in de 52% schijf vielen. Toen hij me vertelde wat ie zelfs op uitzending verdiende, dacht ik dat ie een geintje maakt. Zoveel verantwoordelijkheid voor een bescheiden salaris. Pak me niet op de exacte aantallen maar hij zat daar met een mannetje of 1500 op een kamp waarvan er 400 "buiten de poort" kwamen en iedereen toch evenveel verdiende en wat hij nog erger vond, bij terugkomst evenveel "eer" kregen.

Turbobiker

Goed genoeg ?

Nee, dat is gewoon het terugstorten van belastinggeld.

Maar is 'Afghanistan' niet ook gewoon ontwikkelingshulp en in dit geval gewoon weggegooid geld? JSF? Alsof 3 vliegtuigjes ons gaan helpen in één of andere oorlog...

Gaat om iets meer dan 4 miljard.
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Wie zegt dat ik Afghanistan zinvol vind ? Wie zegt dat ik de JSF wil hebben ?
Goedkoop Hoor Lars, het persoonlijk op de man spelen.

Maar eh waar woon jij ook alweer Lars ?

Turbo-Geek

Citaat van: sander2 op 01-05-2012 20:43:27

Goed genoeg ?

Als ik een vriend van me mag geloven die oa Afghanistan heeft gezeten zijn er maar weinig die in de 52% schijf vielen. Toen hij me vertelde wat ie zelfs op uitzending verdiende, dacht ik dat ie een geintje maakt. Zoveel verantwoordelijkheid voor een bescheiden salaris. Pak me niet op de exacte aantallen maar hij zat daar met een mannetje of 1500 op een kamp waarvan er 400 "buiten de poort" kwamen en iedereen toch evenveel verdiende en wat hij nog erger vond, bij terugkomst evenveel "eer" kregen.

De waardering is idd ruk. Er mag best verschil zijn tussen hen die het gevaar lopen en zij die in de airco op kantoor zitten.
Het is waar dat je voor wat je doet geen ruk krijgt, maar als je dat een flink deel van een jaar doet en al wat jaren mee loopt dan zit je voor je het weet in die schaal.

Misha

Ik ben wel blij om te zien dat de beurzen weer aantrekken na de aangekondigde maatregelen, gaat de goede kant op inderdaad !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: Misha op 16-05-2012 21:46:04
Het lenteakkoord.

Is nog maar het begin .... Wordt nog veel erger.
Grappig om te zien dat er nog redelijk wat mensen liepen te juichen toen het akkoord een maand geleden er kwam en nu men een beetje door begint te krijgen wat het inhoud is het een stuk stiller geworden.

Kingfisher

Citaat van: Turbo-Geek op 19-05-2012 15:35:44
Citaat van: Misha op 16-05-2012 21:46:04
Het lenteakkoord.

Is nog maar het begin .... Wordt nog veel erger.
Grappig om te zien dat er nog redelijk wat mensen liepen te juichen toen het akkoord een maand geleden er kwam en nu men een beetje door begint te krijgen wat het inhoud is het een stuk stiller geworden.

Idd, gewoon hard werken je bek houden. Dat is zo ongeveer de bottomline.
Al is het nu wel kristalhelder dat je zowel door links, rechts als het midden vreselijk genaaid wordt. Maakt het een stuk makkelijker stemmen straks.