Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Tsja, met de Gulden LIJKT het duur, met de Euro IS het duur (en WORDT het alleen maar duurder) ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbobiker

In de tijd voor de euro hebben we (en vooral de 'gewone man') enorme stappen vooruit gemaakt wat loon betreft. Bezit volgde automatisch. Tot een belachelijk niveau in mijn ogen. Geld lenen was nooit zo eenvoudig en daar werd (en zelfs wordt) massaal gebruik van gemaakt.

Ook de overheid maakte zich daar schuldig aan, wederom als afspiegeling van de maatschappij, want WIJ wilden dat allemaal. Het leek niet op te kunnen.

En nu al even duidelijk is dat het zo niet langer kan, moet niet alleen de gewone man terug, maar ook de overheid. Onze eigen schuld, we waren er met zijn allen bij.

En nee Marc, de manier waarop jij het brengt is net als bij Dirk: de overheid is per definitie fout. Waarschijnlijk is een groot deel van de mensen het met de stelling eens, maar de punten waarop verschillen waarschijnlijk dag en nacht. Zie SP, zie VVD. Wie heeft gelijk?

En minder overheid? Minder ambtenaren? Minder politie? Minder belastingdienst? Minder planners? Minder vuilnisdienst? Minder politici? Waar moet je beginnen? Wat zijn de gevolgen? Tjemig, Geert Wilders zou het niet populistischer kunnen brengen.

Vanochtend nog een 'gesprek' met de glazenwasser gehad. "Overheid zijn dieven met die 2% extra btw." Uitgelegd dat de overheid geld nodig heeft om alles te kunnen laten draaien en dat dat linkom of rechtsom door de inwoners van dit land opgebracht moet worden. BTW is dan nog het eerlijkst, want wie het meeste koopt, die betaalt dan ook het meeste! Goed, "dan moesten alle buitenlanders maar het land uit".  Dat zou namelijk broodroof zijn. Dat hij zelf mannetjes inhuurt voor zijn tuin en badkamer "is iets heel anders".

Ik weet het niet hoor. Iedereen heeft een mening (dat hete fout zit), maar niemand een oplossing. Tot die tijd ben ik van mening dat je misschien wat minder moet klagen. (Sbv geeft het ook al aan: euro omwisselen maakt helemaal niets uit, krijg je daarna precies hetzelfde gezeur. En dat geldt ook voor de rest. Kijk naar Spanje, andere club aan de macht, die doen nu precies hetzelfde als de polititci daarvoor. Gewoon omdat het gedaan moet worden.)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 02-10-2012 21:08:07
Tsja, met de Gulden LIJKT het duur, met de Euro IS het duur (en WORDT het alleen maar duurder) ;)

Kap nou eens met dat geijl. Geld is geld, maakt niet uit wat er op staat. Prijs is gelijk.
De Tussenpaus

BBS

En met die nozems in het Haagse wordt het alleen nog véél duurder. :o
Want waarom moet ik via de verzekering gaan meebetalen dat de forenzentax van tafel gaat ::)
Ik woon en werk in de zelfde woonplaats en ga meestal met de fiets/scooter naar mijn werk.

Ik krijg geen reiskostenvergoeding/heb er ook geen recht en toch kan ik er diep voor in de buidel tasten. :eusa_wall: :eusa_wall:

Hoezo (a)socialer ???
Volvoloos....

Turbobiker

Citaat van: BBS op 02-10-2012 21:18:05
Ik krijg geen reiskostenvergoeding/heb er ook geen recht en toch kan ik er diep voor in de buidel tasten. :eusa_wall: :eusa_wall:

Hoezo (a)socialer ???

Ja, behoorlijk aso dat jij daar niet aan mee wilt betalen!
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 02-10-2012 21:15:10

Kap nou eens met dat geijl. Geld is geld, maakt niet uit wat er op staat. Prijs is gelijk.

Kortzichtige reactie Lars, dat kun je beter :D

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

peteRRR

Denk dat als de Gulden zou terug keren dat menig een verzakking krijgt van de werkelijke hoge prijzen.
Want een hoop mensen hebben het Gulden bewustzijn aan de kant gezet met een rede.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mehn

Citaat van: peteRRR op 02-10-2012 22:39:01
Denk dat als de Gulden zou terug keren dat menig een verzakking krijgt van de werkelijke hoge prijzen.

Waarschijnlik niet. Als we de Gulden terug zouden krijgen blijven de prijzen waarschijnlik hetzelfde en wordt de wisselkoers met de Euro 1 op 1.
Dat zou tenminste het slimst zijn, anders moet je weer alle prijzen en software aanpassen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 02-10-2012 21:13:58
En nee Marc, de manier waarop jij het brengt is net als bij Dirk: de overheid is per definitie fout.
Nee Lars, de overheid zijn per definitie tillers, heb ik lang geleden gezegd.  Niet dat ze per definitie fout zijn want dat is onzin.  Maar......Als jij of ik dezelfde streken zouden uithalen die onze overheid doet, worden we gearresteerd en komen nooit meer vrij.  In Den Haag mag dat gewoon onder de noemer 'politiek'.

Edit vandaag: even het woordje 'Maar....' toegevoegd.

Marc O.

Citaat van: BBS op 02-10-2012 21:18:05
En met die nozems in het Haagse wordt het alleen nog véél duurder. :o
Want waarom moet ik via de verzekering gaan meebetalen dat de forenzentax van tafel gaat ::)
Ik woon en werk in de zelfde woonplaats en ga meestal met de fiets/scooter naar mijn werk.

Hoezo (a)socialer ???

Dat kun je natuurlijk ook omdraaien. Waarom moet ik via forenzentax het overheidstekort aanvullen. Of waarom moet ik via forenzentax ervoor zorgen dat er geen hogere verzekeringentax nodig is?

Marc O.

In de tijd voor de euro hebben we (en vooral de 'gewone man') enorme stappen vooruit gemaakt wat loon betreft. Bezit volgde automatisch. Tot een belachelijk niveau in mijn ogen. Geld lenen was nooit zo eenvoudig en daar werd (en zelfs wordt) massaal gebruik van gemaakt.

Correct, maar dat heeft hélemaal niks met wel of geen Euro te maken.

Ook de overheid maakte zich daar schuldig aan, wederom als afspiegeling van de maatschappij, want WIJ wilden dat allemaal. Het leek niet op te kunnen.

En nu al even duidelijk is dat het zo niet langer kan, moet niet alleen de gewone man terug, maar ook de overheid. Onze eigen schuld, we waren er met zijn allen bij.

Te kort door de bocht. We hebben weliswaar zelf die politieke partijen aan de macht geholpen, maar in 95% van de gevallen kies je voor die partij omdat er geen alternatief is. Kom nou niet met "dan moet je zelf in de politiek gaan" want daar heb ik geen behoefte aan. Net zoiets als met eieren: Ik kan wel zeggen wanneer een ei rot is maar ik hoef er zelf niet eentje te kunnen leggen.

En nee Marc, de manier waarop jij het brengt is net als bij Dirk: de overheid is per definitie fout. Waarschijnlijk is een groot deel van de mensen het met de stelling eens, maar de punten waarop verschillen waarschijnlijk dag en nacht. Zie SP, zie VVD. Wie heeft gelijk?

En minder overheid? Minder ambtenaren? Minder politie? Minder belastingdienst? Minder planners? Minder vuilnisdienst? Minder politici? Waar moet je beginnen? Wat zijn de gevolgen? Tjemig, Geert Wilders zou het niet populistischer kunnen brengen.

Wederom erg kort door de bocht Lars, dat begint je handelsmerk te worden. Uiteraard is er een overheid nodig, maar wat mij betreft moet die zo klein mogelijk zijn. Er zijn genoeg bewijzen om ons heen dat een grote overheid verlammend werkt. Dat geldt wat mij betreft in de overtreffende trap voor de EU.

Vanochtend nog een 'gesprek' met de glazenwasser gehad. "Overheid zijn dieven met die 2% extra btw." Uitgelegd dat de overheid geld nodig heeft om alles te kunnen laten draaien en dat dat linkom of rechtsom door de inwoners van dit land opgebracht moet worden. BTW is dan nog het eerlijkst, want wie het meeste koopt, die betaalt dan ook het meeste! Goed, "dan moesten alle buitenlanders maar het land uit".  Dat zou namelijk broodroof zijn. Dat hij zelf mannetjes inhuurt voor zijn tuin en badkamer "is iets heel anders".

Daar gaan we weer: Het hele punt is nu juist dat de overheid niet zoveel moet uitgeven. Juist doordat meer wordt uitgegeven dan ze hebben ontstaan deze problemen. Je zegt het zelf in de eerste regels van je bericht.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 03-10-2012 07:41:23
Vanochtend nog een 'gesprek' met de glazenwasser gehad. "Overheid zijn dieven met die 2% extra btw." Uitgelegd dat de overheid geld nodig heeft om alles te kunnen laten draaien en dat dat linkom of rechtsom door de inwoners van dit land opgebracht moet worden. BTW is dan nog het eerlijkst, want wie het meeste koopt, die betaalt dan ook het meeste! Goed, "dan moesten alle buitenlanders maar het land uit".  Dat zou namelijk broodroof zijn. Dat hij zelf mannetjes inhuurt voor zijn tuin en badkamer "is iets heel anders".

Daar gaan we weer: Het hele punt is nu juist dat de overheid niet zoveel moet uitgeven. Juist doordat meer wordt uitgegeven dan ze hebben ontstaan deze problemen. Je zegt het zelf in de eerste regels van je bericht.

Blijft mijn vraag: waarop gaan 'we' korten?

Ik ben het helemaal met je eens dat er gewoon teveel wordt uitgegeven. Maar op het moment dat er dus gekort wordt schreeuwt iedereen hier en in NL moord en brand... .
De Tussenpaus

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 04-10-2012 20:18:22

Zie geërgerd topic, laat ze maar een stel van die meevreters van de Unit Mulder uit Utrecht naar huis trappen.  Scheelt weer een paar ton per jaar aan salarissen.

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 04-10-2012 20:18:22
Citaat van: Marc O. op 03-10-2012 07:41:23
Vanochtend nog een 'gesprek' met de glazenwasser gehad. "Overheid zijn dieven met die 2% extra btw." Uitgelegd dat de overheid geld nodig heeft om alles te kunnen laten draaien en dat dat linkom of rechtsom door de inwoners van dit land opgebracht moet worden. BTW is dan nog het eerlijkst, want wie het meeste koopt, die betaalt dan ook het meeste! Goed, "dan moesten alle buitenlanders maar het land uit".  Dat zou namelijk broodroof zijn. Dat hij zelf mannetjes inhuurt voor zijn tuin en badkamer "is iets heel anders".

Ik ben het helemaal met je eens dat er gewoon teveel wordt uitgegeven. Maar op het moment dat er dus gekort wordt schreeuwt iedereen hier en in NL moord en brand... .

Allerlei subsidies aan cultuur- en natuurclubjes, wat mij betreft mogen ook WBSO subsidies worden afgeschaft (je moest eens weten wat ons bedrijf aan subsidies krijgt om nieuwe technologieën te ontwikkelen, die we zonder die subsidie ook wel ontwikkelen), ontwikkelingshulp, EU/ESM-bijdragen etc etc. Om een idee te geven: Nederland heeft al 158 miljard (!!) uitgegeven aan steun inzake de Eurocrisis.

Allemaal prima om subsidies te geven in tijden van hoogconjunctuur, maar niet als het er effe wat slechter voorstaat.