Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Citaat van: t5karel op 01-11-2012 09:26:16
Citaat van: Misha op 01-11-2012 09:17:11
Zoals ik het nu zie wordt het heel aantrekkelijk om een eenvoudige baan te nemen met een laag basissalaris ofwel drie of vier dagen te gaan werken in loondienst en er zwart bij te gaan klussen.
Zeecontainer de grond in,volzetten met plantjes :eusa_dance: ;D

Ik kom wel een paar middagjes knippen bij je :)

t5karel

Citaat van: kulk op 01-11-2012 11:49:37
Citaat van: t5karel op 01-11-2012 09:26:16
Citaat van: Misha op 01-11-2012 09:17:11
Zoals ik het nu zie wordt het heel aantrekkelijk om een eenvoudige baan te nemen met een laag basissalaris ofwel drie of vier dagen te gaan werken in loondienst en er zwart bij te gaan klussen.
Zeecontainer de grond in,volzetten met plantjes :eusa_dance: ;D

Ik kom wel een paar middagjes knippen bij je :)
Forum knipmeeting,daar wordt ge blij van! :eusa_dance: :D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Broabander

Volvovoordeel #1: De hele container past achterin de Volvo
Volvovoordeel #2: De politie verdenkt een Volvo niet zo snel ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

kulk

Presentielijstje dan maar

1. t5karel
2. kulk ,inclusief vrouw en kinderen, vele handen maken licht werk
3...........

;D ;D ;D ;D ;D

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Broabander op 01-11-2012 11:57:58
Volvovoordeel #2: De politie verdenkt een Volvo niet zo snel ;D

Denk alleen dat je de lucht er in geen 4 jaar uit krijgt. 8)

Chris

Citaat van: Spin! op 01-11-2012 09:04:32
Dit kan niet anders dan dat het gigantisch gaat escaleren. Net ook even de 'test' ingevuld, en dat wordt ruim 2500 per jaar extra betalen. Net dat bedrag dat we konden sparen zonder dat we de extraatjes moesten laten. En met mij denk ik velen anderen.

Even de gedachtegang van de gemiddelde Nederlander met aangetrokken broeksriem en mogelijk gevolg:

Minder uit eten - Restaurants gaan failliet
Kleinere garderobe - Modewinkels gaan het zwaarder krijgen
Ik blijf maar even met deze auto rijden - Automarkt nog meer op zijn gat
Ik ga vaker fietsen - Geen brandstofaccijns
De badkamer kan toch wat langer mee, hij voldoet nog, sterker nog ik verhuis niet - Bouwsector wordt hiermee geraakt.

Kortom, hoe moeilijk is het om te begrijpen dat geld moet rollen in plaats van bevriezen? Als niemand iets uitgeeft, wordt er geen BTW betaald over de producten, geen accijnzen en worden de problemen alleen maar groter. Minder werk is meer werkelozen, meer uitkeringen. Mensen weten niet waar ze aan toe zijn, ze worden onzeker. Onzekere mensen gaan gekke dingen doen, criminaliteit loopt daarmee omhoog. Meer politie nodig, en dat wordt weer betaald van de belastingcenten. Etc etc etc. Het is een neerwaartse spiraal. Pak de dingen aan die het meeste geld kosten, niet waar je het meest aan kan verdienen. (vakantie op kosten van de regering 3 weken naar een 5* resort in Griekenland zou een vorm van compensatie zijn).

Goed, gelukkig is het maar voor 2 jaar want dan staan we weer bij de stembus. Ik hoop dat er dan een optie komt om meerdere mensen weg te stemmen. Soms denk ik eraan om zelf maar eens de politiek in te gaan. Waarschijnlijk ben ik dan de enige politicus die zelf in zijn 20 jaar oude Volvo aan komt rijden en in een rijtjeswoning leeft. Ik ben overigens niet vies van veel geld verdienen, zolang het niet ten koste van anderen gaat. En dat is het probleem van de regering, die hoeven zich nooit en nimmer zorgen te maken over de financiële huishouding.

Wat jij nu omschrijft in je derde alinea zei ik toevallig gisteren precies hetzelfde in een discussie. Daar hoef je echt geen econoom voor te zijn. Toch raar dat dit soort keuzes iedere keer weer worden gemaakt.

Ik zal die test ook eens invullen. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik daar niet vrolijk van ga worden

Taranis

Citaat van: Broabander op 01-11-2012 11:32:09
Ik mag lijen dat ze het eigen risico dan wel schrappen voor dat geld.

Nee.

Misha

Citaat van: Taranis op 01-11-2012 16:19:01

Nee.
Dat is het mooie eraan. Als je een beetje een normale 'blauwdruk' hebt en niet al te ongezond leeft en onder de 60 bent heb je eigenlijk 9 van de 10 jaren -zelfs met kinderen- nooit iets aan je premie want je blijft altijd in het eigen risico.

Als je dan wat hebt wordt het wel direkt debiel duur. Als het niet vergoed wordt omdat het je er niet direkt van doodgaat en dus geen belasting meer zou kunnen betalen kun je best zelf naar Belgïe uitwijken. Daar is de zorg prima, de behandeling veel sneller mogelijk en zowel de nazorg als de opname veel beter geregeld. Je hebt kleinere kamers en ligt niet met 10 man op een zaal waar altijd tenminste 1 persoon ligt waar de hele dag 80 man omheen zit.

Enige nadeel is dat je als buitenlander direkt moet betalen, maar dat is dan ietsie meer dan de helft van wat het hier had moeten kosten.

Misschien is dat gewijzigd trouwens, mijn eigen ervaringen op dat gebied zijn van een jaar of 8 terug.

Chris

Citaat van: Taranis op 01-11-2012 16:19:01

Nee.

Ik hoopte dat ook, maar wist ook direct dat dat er niet in zat.

Net ook even die test ingevuld, toch wel even schrikken moet ik zeggen.

Als het zo doorgaat loopt Nederland leeg. Los van het feit dat je op deze manier een economie creert waar steeds minder wordt uitgegeven en je dus uiteindelijk alleen maar meer negatieve gevolgen krijgt (zie mijn eerdere reactie op die van Spin), trekken de hard werkende Nederlanders steeds meer weg. Met een beetje pech vertrekt veel ´kennis´ en kan je het helemaal wel vergeten.

Maar soms lijkt emigratie helemaal niet zo´n gek plan. Ik vind dat we zwakkeren die niet kunnen best mogen opvangen. Maar ik zou het toch fijn vinden als ik het geld dat ik verdien met hard werken ook grotendeels zelf kan besteden.

Broabander

Ja ik zit er zwaar over te denken na mijn studie te gaan emigreren naar een land waar men nog enige verantwoordelijkheid van de inwoners eist, zelfredzaamheid. Verplichte ziektekosten, prima. Maar om dan met zoiets op de proppen te komen... 'We moeten bezuinigen, laten we zorgen dat er meer geld binnenkomt'. Koekoek!

Met mijn opleiding en die van mijn vriendin kunnen we overal ter wereld aan de slag, en die kans acht ik vrij groot.

pwberg

7. Blijft mijn eigen risico wel gelijk?
Nee, ook het eigen risico wordt inkomensafhankelijk. Nu is dat voor iedereen 225 euro per jaar. Straks worden afhankelijk van het inkomen drie eigen risico's gehanteerd. 180 euro per jaar voor lage inkomens, 595 euro voor hogere inkomens en een bedrag van 350 euro voor de groepen daartussen. Kiezen voor een aanvullend eigen risico en lagere premie is straks niet meer mogelijk.

Bron: http://www.telegraaf.nl/overgeld/zorgverzekering/13141316/__10_vragen_over_de_nieuwe_zorgpremie__.html
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Broabander

Okee, dus binnenkort betaalt men 3x zoveel per maand voor niks, eigenlijk...

Misha

Citaat van: Broabander op 01-11-2012 16:42:16
Okee, dus binnenkort betaalt men 3x zoveel per maand voor niks, eigenlijk...
Het maakt niet veel uit, want je kwam er als normaal mens toch al nooit aan toe om iets gedeclareerd te krijgen.

Broabander

Ja en nee, voor je tandarts 2x per jaar en je huisarts niet, maar nu als je je been breekt ben je €220 kwijt, straks €600.