Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Maar vertel eens Lars, waar woon jij ?  Heb je kinderen ?  Heb je een hypotheek ?

In het geval het je niet wist is dat geen makkelijke combinatie in Nederland als je dan na jarenlang continue werken in 1x op straat komt te staan.
Mensen die lullen over het goede sociale systeem in Nederland wonen nog bij mamma thuis, verdienen 6 cijfers per jaar, zijn geboren in een rijknest, of zijn nog nooit op straat gezet buiten hun schuld om.

Natuurlijk zijn er genoeg zaken waar we zonder kunnen en is de situatie niet met Congo te vergelijken bijvoorbeeld, maar de verzorgingsstaat in de staat der Nederlanden is niet wat het geweest is voor keurige mensen die altijd gewerkt hebben. Voor asocialen en spookburgers is het wel een ander verhaal en wellicht ben je daarmee in de war.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Hans Duiven

Waar gaat dit in essentie over?

Als jij jezelf niet thuis voelt in deze consumentenmaatschappij,
dan zou ik een emigratie willen adviseren naar een of andere
bananenrepubliek waar je nog hartstochtelijk welkom wordt geheten...

Turbo-Geek

Hans, dit is een topic voor dicussies, niet voor simpele dooddoeners ....
  The things you own end up Owning you !

peteRRR

Citaat van: Hans Duiven op 27-04-2013 22:11:58
Waar gaat dit in essentie over?

Als jij jezelf niet thuis voelt in deze consumentenmaatschappij,
dan zou ik een emigratie willen adviseren naar een of andere
bananenrepubliek waar je nog hartstochtelijk welkom wordt geheten...

En dat is precies wat een vriend van mij heeft gedaan,zichzelf het ongans gewerkt bij een bekende bank jaren lang onder de deadline,s en toen op wereldreis
gegaan voor 2 en half jaar en weer terug gekomen en al gauw een vieze smaak in de mond kreeg van al het gejaag etc en nu zit tie in zuid-amerika voor een habbekrats
als engelse school leraar en op zo,n manier het/een geluk heeft gevonden.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 27-04-2013 22:01:29
Maar vertel eens Lars, waar woon jij ?  Heb je kinderen ?  Heb je een hypotheek ?

In het geval het je niet wist is dat geen makkelijke combinatie in Nederland als je dan na jarenlang continue werken in 1x op straat komt te staan.
Mensen die lullen over het goede sociale systeem in Nederland wonen nog bij mamma thuis, verdienen 6 cijfers per jaar, zijn geboren in een rijknest, of zijn nog nooit op straat gezet buiten hun schuld om.

Natuurlijk zijn er genoeg zaken waar we zonder kunnen en is de situatie niet met Congo te vergelijken bijvoorbeeld, maar de verzorgingsstaat in de staat der Nederlanden is niet wat het geweest is voor keurige mensen die altijd gewerkt hebben. Voor asocialen en spookburgers is het wel een ander verhaal en wellicht ben je daarmee in de war.

Verzorgingsstaat betekent niet dat je in de watten gelegd wordt, maar dat je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt en redelijk te eten en een beetje luxe te leven.

Naast een paar bulgaren maken hordes Nederlanders daar flink misbruik van helaas, wat ten koste gaat van de eerlijke burger die braaf alles heeft af gedragen de afgelopen 30 jaar en door mismanegement van een paar graaiers nu zijn baan is kwijt geraakt. Tja... .

We kunnen hier best met wat minder, maar eisen van alles het beste. De regering, dat zijn wij. Iedereen ziet echter alleen wat ze niet hebben, niet wat ze wel hebben. Niemand wil iets opgeven, ook niet als anderen daar beter van worden. Sorry, maar klagen is in mijn ogen geheel onterecht.

Ja, schrijnende gevallen genoeg, maar kom daarnaast maar eens met voorbeelden van mensen die om komen van de honger... .
De Tussenpaus

peteRRR

Citaat van: Turbobiker op 27-04-2013 22:22:33

Ja, schrijnende gevallen genoeg, maar kom daarnaast maar eens met voorbeelden van mensen die om komen van de honger... .

Die gaan dan ook naar de voedselbank Lars en dat is al schrijnend genoeg in onze welvaart,was dat er niet is het mooi droog kurk voor deze armoe.
Ik zeg wel eens de ketting is net zo sterk als de zwakste schakel en dat is geen geklaag maar realiteit.

Groet.

Johann

Citaat van: peteRRR op 27-04-2013 22:36:56
Die gaan dan ook naar de voedselbank

En krijgen een bekeuring omdat ze hun auto te lang op de parkeerplaats laten staan....

t5karel

Citaat van: Johann op 27-04-2013 22:58:30

En krijgen een bekeuring omdat ze hun auto te lang op de parkeerplaats laten staan....
En hun peuk op straat donderen(milieudelict)  ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

peteRRR

Citaat van: Johann op 27-04-2013 22:58:30

Was te verwachten zo,n opmerking,...het feit dat er mensen naar de voedselbank gaan is armoe op zich ( kijk even door de luchtbellen heen )
in onze welvaart Johan er zijn dus wel mensen die niet anders kunnen.

Ik zit ook niet de onjuiste mensen te verdedigen maar degene die het echt moeilijk hebben de rest ziet maar wat ze doen.

Groet.

Turbobiker

Citaat van: peteRRR op 27-04-2013 23:17:32
Ik zit ook niet de onjuiste mensen te verdedigen maar degene die het echt moeilijk hebben de rest ziet maar wat ze doen.

Schrijnend is dan vooral dat hun familie ze heeft laten vallen, maar het is ook wel andersom. En heel vaak is het ook eigen keuze. En minstens even vaak eigen schuld.

En zelfs dan hebben ze het in Nederland nog goed in vergelijking met zo ongeveer 6 miljard anderen... .
De Tussenpaus

Hans Duiven

Citaat van: Turbo-Geek op 27-04-2013 22:14:55
Hans, dit is een topic voor dicussies, niet voor simpele dooddoeners ....

Serieus...je denkt dat je dit kan veranderen? Forget it!

Gewoon verkassen naar een ander land als je niet meer tevreden bent, of kan zijn in dit land.

Misha

Citaat van: Turbobiker op 28-04-2013 22:01:50
En zelfs dan hebben ze het in Nederland nog goed in vergelijking met zo ongeveer 6 miljard anderen... .

Dat is zo'n makkelijk antwoord Lars...

ALs ze bij jouw inbreken baal je toch ook boos  ? 
Of ga je dan praten of de inbrekers misschien meer nodig hebben en dat je toch al meer hebt dan 6 miljard anderen, en vind je dat allemaal wel meevallen ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peteRRR

Citaat van: Misha op 29-04-2013 19:02:15
Citaat van: Turbobiker op 28-04-2013 22:01:50

Dat is zo'n makkelijk antwoord Lars...

ALs ze bij jouw inbreken baal je toch ook boos  ? 
Of ga je dan praten of de inbrekers misschien meer nodig hebben en dat je toch al meer hebt dan 6 miljard anderen, en vind je dat allemaal wel meevallen ?

En dan ook nog dat er mensen tussen zitten die voor dat ze bij de voedselbank terecht zijn gekomen het 1 en ander hadden bereikt dat meer was dan een baantje
( eigen zaak/aandelen/tijdelijk goed geboert etc ) en dan terug moeten vallen op de voedselbank.
Die vallen dan ook dieper/harder dan de/een gewone burger en dat doet extra zeer ten midden van onze welvaart.

Groet.

Boemeltje

Citaat van: Turbobiker op 27-04-2013 22:22:33
Citaat van: Turbo-Geek op 27-04-2013 22:01:29
Maar vertel eens Lars, waar woon jij ?  Heb je kinderen ?  Heb je een hypotheek ?

Verzorgingsstaat betekent niet dat je in de watten gelegd wordt, maar dat je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt en redelijk te eten en een beetje luxe te leven.

Naast een paar bulgaren maken hordes Nederlanders daar flink misbruik van helaas, wat ten koste gaat van de eerlijke burger die braaf alles heeft af gedragen de afgelopen 30 jaar en door mismanegement van een paar graaiers nu zijn baan is kwijt geraakt. Tja... .

We kunnen hier best met wat minder, maar eisen van alles het beste. De regering, dat zijn wij. Iedereen ziet echter alleen wat ze niet hebben, niet wat ze wel hebben. Niemand wil iets opgeven, ook niet als anderen daar beter van worden. Sorry, maar klagen is in mijn ogen geheel onterecht.

Ik denk dat, vergeleken bij veel andere landen, we het ook helemaal zo slecht nog niet hebben. Het gras bij de buren is natuurlijk altijd groener, en op sommige punten zal het ook vast iets beter zijn.

Maar ga maar eens in een ander land wonen en kijk hoe het er écht aan toe gaat. Dan hoef je niet eens zo heel ver te gaan om te merken dat het helemaal niet zo'n aangenaam land is. Een voorbeeld waar ik zelf tegenaan gelopen ben is bijvoorbeeld Italië: prachtig land, maar onmogelijk bureaucratisch. Leuk voor vakantie, maar als ik er langer dan een half jaar zou moeten wonen én zou moeten werken zou ik gillend gek worden.

Daarnaast is ons sociale vangnet, ook al mindert het behoorlijk, best goed. En vergeet niet dat een groot deel van de bezuinigingen komen doordat er een grote groep mensen (babyboom/generatie daarna) niets dan groei kende en wílde kennen, waardoor ze met z'n allen ook verkeerde keuzes gemaakt hebben en te veel wilden.

Die hele hypotheekcrisis komt niet alleen doordat de banken het geld gáven, maar omdat mensen het wilden hebben. Dat er dan ronduit slechte controle op het geheel is, sja, dat is nou eenmaal iets waar de echte kapitalist van profiteert. En ik ben benieuwd hoeveel van ons het morele bezwaar zouden hebben om in een soortgelijke situatie wél anders te handelen :)

BBS

Citaat van: Turbo-Geek op 27-04-2013 21:42:48
Citaat van: Turbobiker op 27-04-2013 21:27:23

- door kunnen leven alsof je directeur van Shell bent, terwijl je net je baan kwijt bent

Ja, jij komt regelmatig in contact met mensen die recentelijk hun baan hebben verloren, ik merk het direct .....

Been there, done that. :-\

Geen baan meer, nog 1 inkomen was er wel.
Hoe spijtig dan ook, de roffel verkopen ging in eerste instantie te ver, maar wel dat hok gelijk geschorst.
Kijken waar je nog meer op "bezuinigen" kunt en vooral de boodschappen doen bij de prijsvechters.

Het is een paar flinke stappen terug doen, maar wel te overzien. Ga maar eens een half jaar/jaar in de WW zitten. Dan merk je vanzelf dat je het helemaal nog niet zo slecht had al met al. ::)
Volvoloos....