Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Turbobiker op 20-05-2013 21:49:01
Citaat van: arjenT5R op 19-05-2013 16:42:23
Kun je allemaal wel lopen janken over landen waar het allemaal minder is... maar volgens mij brengen die mensen niet de helft van hun salaris naar de belasting meneer...  :eusa_wall:

Dus jij hebt het liever minder, als je maar minder belasting betaalt?

Jij leest het weer op een negatieve manier turbo-fietser...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbobiker

Citaat van: arjenT5R op 20-05-2013 22:51:03
Kun je allemaal wel lopen janken over landen waar het allemaal minder is... maar volgens mij brengen die mensen niet de helft van hun salaris naar de belasting meneer...  :eusa_wall:

Ah, positief is dan dus: minder belasting en het even goed hebben als we het nu hebben!

Verheugt mijn dan dat je ziet dat we het niet echt slecht hebben :D

(minder belasting ben ik natuurlijk altijd voor!)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 19-05-2013 16:57:37
Als je nou je loonstrookje bekijkt he, en je ziet dat je 1100 a 1200 euro per maand naar de belasting brengt.
Dan mag je toch ook wel een beetje verwachten dat er wat voor je gedaan wordt als het mis gaat?

Die aderlating komt omdat je allerlei pedaalemmers in leven moet houden die nog nooit een dag gewerkt hebben maar wel 3 kinderen hebben of helemaal niet bestaan en het geld in het buitenland ontvangen.

Dat is natuurlijk weer wat kort door de bocht.

Gaat ook op aan ambtenaren die wachtgeld ontvangen voor nauwelijks verrichtte arbeid... .

;D
De Tussenpaus

Misha

Verheugt mijn ?

:eusa_snooty:

40 jaar terug was er dus ook al te weinig geld voor fatsoenlijk onderwijs..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Hans Duiven

Citaat van: Misha op 20-05-2013 23:55:47
Verheugt mijn ?

:eusa_snooty:

40 jaar terug was er dus ook al te weinig geld voor fatsoenlijk onderwijs..

Wat kan je anders verwachten van een tweede generatie allochtoon?

Marc O.

Hopelijk heeft ie meer verstand van 'mein en dein'  :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Citaat van: Turbobiker op 20-05-2013 23:12:31
Citaat van: arjenT5R op 20-05-2013 22:51:03

Ah, positief is dan dus: minder belasting en het even goed hebben als we het nu hebben!

Verheugt mijn dan dat je ziet dat we het niet echt slecht hebben :D

(minder belasting ben ik natuurlijk altijd voor!)

Ik weet best dat we het niet slecht hebben, anders was ik al lang vertrokken ;)

Met mijn beroep enzo zie ik heel veel verschillende landen, ja ik mag nog wel eens van boord.
En eigenlijk is alles 3e wereld vergelijken bij nederland ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 04-02-2011 13:00:57
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8927473/__Khamenei_wil_islamitisch_regime__.html

Daar heb je het al. Misschien is Mubarak zo slecht nog niet voor Egypte. Hij zorgde in ieder geval voor de broodnodige stabiliteit in die regio.

Tsja, en zie wat er sindsdien is gebeurd in 'de regio'. En in Egypte zelf: http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/06/egypte-op-weg-naar-een-burgeroorlog
Ja, ik weet het, dit is maar één enkel verhaal op een website die als kritisch bekend staat. Als je het daar niet mee eens bent dan laat me maar eens een bron zien die een rooskleurig verhaal vertelt.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 10-06-2013 20:44:51
Citaat van: Marc O. op 04-02-2011 13:00:57
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8927473/__Khamenei_wil_islamitisch_regime__.html

Daar heb je het al. Misschien is Mubarak zo slecht nog niet voor Egypte. Hij zorgde in ieder geval voor de broodnodige stabiliteit in die regio.

Tsja, en zie wat er sindsdien is gebeurd in 'de regio'. En in Egypte zelf: http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/06/egypte-op-weg-naar-een-burgeroorlog
Ja, ik weet het, dit is maar één enkel verhaal op een website die als kritisch bekend staat. Als je het daar niet mee eens bent dan laat me maar eens een bron zien die een rooskleurig verhaal vertelt.

'40-'45 was ook behoorlijk stabiel...
De Tussenpaus

Marc O.

Turbobiker

Ligt er dus aan van welke kant je het ziet. Van buiten leek het rustig, van binnen werd het gezien als een gevangenis. Denk dat sommigen liever vechten voor hun vrijheid, anderen laten de 'gevangenschap' gelaten over zich heen komen.

Velen vonden het prima in Oost-Duitsland. Maar vrijheid had je niet.

Wat zou jij willen?
De Tussenpaus

Marc O.

Ik denk dat degenen die in eerste instantie 'vochten' voor die vrijheid niet degenen zijn die nu staan te juichen bij de huidige situatie in Egypte. Bovendien is er ook geen sprake van vrijheid. Sterker nog, men wordt er nog meer dan voorheen beperkt in zijn doen en laten. Laat me duidelijk zijn: Mubarak was verre van een lieverdje, maar hij was een heilige vergeleken bij de huidige machtshebbers.

Turbobiker

De Tussenpaus

Marc O.

Klopt, maar dat doet niks af aan het feit.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 11-06-2013 20:43:17
Klopt, maar dat doet niks af aan het feit.

Lekkere dooddoener. Wat hadden ze dus moeten doen? Beter niets?

Tuurlijk is het een klote situatie nu, hoewel een hoop het blijkbaar wel prima vinden. Vreemder nog dat internationaal nauwelijks gereageerd wordt. Erger nog dat de gemiddelde Nederlander zijn schouders ophaalt en gewoon naar Egypte op vakantie gaat. Maar ja, dat gaat op voor veel landen... .
De Tussenpaus