Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: henry classic v70 op 16-03-2017 15:23:49
Yep, je vergroot in ieder geval je toekomstperspectief
Bijscholing. Dat is waarschijnlijk precies de reden waarom ik zo vaak op dit forum spiek. Niet om te leren over auto's (ok, dat ook) maar voornamelijk omdat ik bezig ben met het schrijven van een scriptie voor een bijscholingscursus die ik (vanuit de kunstacademie waar ik les geef) volg. En met een scriptie komt het onvermijdelijke soggen. Een woord dat ik sinds mijn studietijd niet meer gebruikt heb: Studie Ontwijkend Gedrag...  

Dus blijf vooral doorschrijven hier, ik lees het wel!

;D ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 16-03-2017 15:23:49
Yep, je vergroot in ieder geval je toekomstperspectief

Wat liggen we op 1 lijn Henry. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Heb er natuurlijk geen spat verstand van, maar ik begrijp dat hele gedoe rond die kabinetsformatie niet zo.... Nu schijnt het weer vast te zitten volgens de journaals, maar wat ik bedoel;

De VVD, CDA en PVV zijn, voor zover mij bekend, de 3 grootste partijen.  Die moeten samen een kabinet vormen of ze het nu leuk vinden of niet, of ze er nu moeite mee hebben of niet lijkt mij niet interessant.  Dit is tenslotte de uitslag van de verkiezingen waaraan die grapjurken in Den Haag aan moeten voldoen !  Nu heeft de enep artij met die andere club en ziet de andere partij die toko weer niet zitten, schijt moe word je ervan.  Als ze nu gewoon de verkiezingsuitslag volgen en een verplicht kabinet samenstellen tussen de 3 grootste partijen is al het gezeik in 1 klap opgelost.  Of die toko's het nu leuk vinden of niet.

Zal wel weer te simpel denken hiervoor, ben ik bang......

maruska

gewoon naar een kiessysteem met 2 partijen.. links of rechts. klaar.. al dat geklooi met wie naast wie in bed wil liggen... yek
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

freefall

Citaat van: Dirk342 op 24-05-2017 07:30:11
Heb er natuurlijk geen spat verstand van, maar ik begrijp dat hele gedoe rond die kabinetsformatie niet zo.... Nu schijnt het weer vast te zitten volgens de journaals, maar wat ik bedoel;

De VVD, CDA en PVV zijn, voor zover mij bekend, de 3 grootste partijen.  Die moeten samen een kabinet vormen of ze het nu leuk vinden of niet, of ze er nu moeite mee hebben of niet lijkt mij niet interessant.  Dit is tenslotte de uitslag van de verkiezingen waaraan die grapjurken in Den Haag aan moeten voldoen !  Nu heeft de enep artij met die andere club en ziet de andere partij die toko weer niet zitten, schijt moe word je ervan.  Als ze nu gewoon de verkiezingsuitslag volgen en een verplicht kabinet samenstellen tussen de 3 grootste partijen is al het gezeik in 1 klap opgelost.  Of die toko's het nu leuk vinden of niet.

Heb je ooit een pragmatisch politicus, demissionair of niet, ontmoet? Denken alleen aan hun baantje voor na hun aanstelling  :eusa_wall:

Just my 2 cents
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

UserID6342

Citaat van: maruska op 24-05-2017 07:37:34
gewoon naar een kiessysteem met 2 partijen.. links of rechts. klaar.. al dat geklooi met wie naast wie in bed wil liggen... yek
Helemaal mee eens en ben ik al heel lang een voorstander van.  Met al die rukpartijen zoals hier werkt het gewoon niet.  Wat dat betreft is het kiessysteem, zoals bijv in Amerika met die 2 partijen, een heel stuk beter.  heb je al dat domme gelul eromheen niet.  Wat moet je in godsnaam met 32 partijen waarvan er dik 20 toch nooit geen ruk te zeggen hebben of krijgen ???

razorx

Volledig met je eens. Hun handelen is strijdig met het landsbelang.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 24-05-2017 19:00:37

Probeer dat Rutte en Pechtold maar eens duidelijk te maken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28234799/__Wilders_boos_om_zonnig_overleg__.html

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID25761

Citaat van: cornelis-b op 24-05-2017 19:37:23
Citaat van: razorx op 24-05-2017 19:00:37

Probeer dat Rutte en Pechtold maar eens duidelijk te maken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28234799/__Wilders_boos_om_zonnig_overleg__.html

Want!  de beste ideeën worden gesmeed juist op de raarste plekken. 
Wellicht waren ze wel aan het discussiëren of de pvv mee mag doen, niemand zal het weten.
Een beetje ontspaning (daar leek het wel op ) mag toch ook wel op zijn tijd  ;)

elianmars

Eens.

UserID6342

Wie kan mij helpen ?  Begrijp het probleem van de Koerden niet zo goed en waar ik ondertussen wel achter ben is dat je niet bij Turkse vrienden hier na moet vragen hoe het nu precies zit :(. Snap dat ze een eigen landje willen hebben en onafhankelijk willen zijn van o.a. Irak, iran en Turkije.  Wie wilt dat niet overigens ?

Irak is groot zat om een klein stukje af te staan (zeker in vergelijk met bijvoorbeeld Israël en Palestina, gevaarlijke vergelijking ik weet het). Overal bonje en consternatie, maar het zijn wel die Koerden die tegen IS vechten en ze ook een heel eind verdreven hebben ?  Daar hoor je nu ineens niemand meer over, alleen over het feit dat ze onafhankelijk willen zijn ?

Maar het zijn, zoals al gezegd, wel dezelfde jongens die zorgen dat (bepaalde) Turkse tantes en Omes van de jongens hier gewoon lekker kunnen slapen en IS ze niet te pakken neemt.

Of ben ik nu helemaal gek en zie het echt helemaal verkeerd ?

NinaPaul

Zo kort en bondig mogelijk.

Er zijn 35 miljoen koerden, ze hebben dus meer dan een stukje land nodig. Ze zijn een volk dat wel een eigen taal en cultuur heeft, maar geen land.
Ze zitten onder andere in het Noord-Oosten van Irak.

In juni 2014 veroverde de salafistische beweging Islamitische Staat (IS, al heette het toen ISIS) grote delen van Noord-Irak.
Daardoor werd Koerdistan bijna geheel van de rest van het land afgesneden.
De christenen, yezidi's en sjiieten uit Noord-Irak vluchtten massaal voor de terreur van IS, richting Koerdistan.

Nu moest "het buitenland" zich er mee bemoeien en ze riepen de sjiieten en Koerden op de eenheid te bewaren tegenover IS.
Er is aan Koerdische zijde vrij weinig animo om zich aan de zijde van IS scharen.
Verder vormt IS eveneens een bedreiging voor Koerdistan zeker door de opmars naar de hoofdstad Arbil.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

reneetje

Citaat van: NinaPaul op 26-09-2017 21:39:52
Zo kort en bondig mogelijk.

Er zijn 35 miljoen koerden, ze hebben dus meer dan een stukje land nodig. Ze zijn een volk dat wel een eigen taal en cultuur heeft, maar geen land.
Ze zitten onder andere in het Noord-Oosten van Irak.

In juni 2014 veroverde de salafistische beweging Islamitische Staat (IS, al heette het toen ISIS) grote delen van Noord-Irak.
Daardoor werd Koerdistan bijna geheel van de rest van het land afgesneden.
De christenen, yezidi's en sjiieten uit Noord-Irak vluchtten massaal voor de terreur van IS, richting Koerdistan.

Nu moest "het buitenland" zich er mee bemoeien en ze riepen de sjiieten en Koerden op de eenheid te bewaren tegenover IS.
Er is aan Koerdische zijde vrij weinig animo om zich aan de zijde van IS scharen.
Verder vormt IS eveneens een bedreiging voor Koerdistan zeker door de opmars naar de hoofdstad Arbil.

Hee wijsneus , zou je in het vervolg de bron vermelding er niet bij zetten .... ::)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdische_Autonome_Regio

Gewoon plak en knip werk ....

Niks mis mee hoor , beetje uitleg , maar wel zo fair om even te vermelden dat je dat van wiki plukt...

Mensen zouden zo maar een verkeerde indruk van je krijgen  :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

NinaPaul

Ik heb meerdere bronnen, wiki is daar inderdaad één van. Maar het is geen knip en plakwerk. Je zal het nergens 1 op 1 tegenkomen.

Citaat van: reneetje op 03-09-2017 10:50:12

Tjonge tjonge , wat is er toch in jouw jeugd gebeurt dat jij zo verschrikkelijk tegen de draad in bent , werkelijk waar ongelofelijk...

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz