Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

tackle

Citaat van: The Saint op 15-09-2010 19:35:48
Citaat van: tackle op 15-09-2010 18:01:32Ow....daar hebben we dus meteen het probleem, in nederland wordt nooit iemand hard aangepakt. Slechts vertroeteld met een jopje thee.

;D great!

thanx

Marc O.

Citaat van: sander2 op 15-09-2010 19:38:30
Ik kan een heel eind met je mee maar stellen dat de "linkse media" per definitie leugens verkoopt en de door jou aangegeven links "the whole truth and nothing but the truth" verkondigen is natuurlijk klink klare onzin.

Helaas geen volledig klinklare onzin. Maar misschien is ie inderdaad wel enigszins scherp gesteld jah ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: sander2 op 15-09-2010 19:40:15
In jou optiek...................

Citaat van: Marc O.
Kortom, inderdaad géén feit zoals 1+1=2, maar wél een goede onderbouwing op basis van algemeen aanvaarde begrippen. Wellicht geen keihard feit, maar bij gebrek daaraan (soms bestaan er simpelweg geen feiten) gaat het hier om een - wat mij betreft - meer dan acceptabele veronderstelling. Altijd nog beter dan de geluiden van linkse roeptoeters (waarmee ik, nogmaals, niet wil zeggen dat jij links stemt ;)).

Wat is volgens jou een betere veronderstelling?

M a r c

Reitse wijst je simpelweg op een andere invalshoek. Kan toch nooit kwaad?

Snap ik niet.... invalshoek?  Soms is het zoals het is, ongeacht de invalshoek....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Citaat van: M a r c op 15-09-2010 21:39:11

Snap ik niet.... invalshoek?  Soms is het zoals het is, ongeacht de invalshoek....

Ik heb zelfs geen andere invalshoek gezien....

sander2

Dat klopt. Maar niet in een politieke discussie.

sander2

Hmm, ik ongeveer 26 op de vorige 10 pagina's.

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 21:42:29

Ik heb zelfs geen andere invalshoek gezien....

Marc O.

Citaat van: sander2 op 15-09-2010 22:21:29

Snap ik niet.... invalshoek?  Soms is het zoals het is, ongeacht de invalshoek....

Vaak wel hoor.

sander2

Dus de rechts georienteerde media heeft het bij het rechte eind en de links georienteerde media verkoopt lariekoek? Als overtuigd aanhanger van het rechter deel van het politieke spectrum, durf ik zelfs te stellen dat dat onzin is. Elke vorm via media "kleurt" feiten, doet aannames, combineert feiten om tot een passende conclusie te kunnen komen. Volledig objectieve media bestaat niet. Zaken die wij als feiten krijgen voorgeschoteld zijn al vanuit een bepaalde invalshoek geschreven en beoordeeld dus al niet meer zuiver. Het is maar waar je naar op zoek bent.

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 20:19:55
Ik kan een heel eind met je mee maar stellen dat de "linkse media" per definitie leugens verkoopt en de door jou aangegeven links "the whole truth and nothing but the truth" verkondigen is natuurlijk klink klare onzin.

Helaas geen volledig klinklare onzin. Maar misschien is ie inderdaad wel enigszins scherp gesteld jah ;)

Marc O.

Citaat van: sander2 op 15-09-2010 22:27:33
Dus de rechts georienteerde media heeft het bij het rechte eind en de links georienteerde media verkoopt lariekoek? Als overtuigd aanhanger van het rechter deel van het politieke spectrum, durf ik zelfs te stellen dat dat onzin is. Elke vorm via media "kleurt" feiten, doet aannames, combineert feiten om tot een passende conclusie te kunnen komen. Volledig objectieve media bestaat niet. Zaken die wij als feiten krijgen voorgeschoteld zijn al vanuit een bepaalde invalshoek geschreven en beoordeeld dus al niet meer zuiver. Het is maar waar je naar op zoek bent.

Zoals ik al zei, m'n stelling wat wat scherpjes geponeerd. ;)

Maar ik blijf van mening dat linkse media "vaak" bewust feiten achterwege laat of verdraait in haar berichtgeving. Zeker als het heikele onderwerpen als bijv. de Islam betreft.

sander2

Politiek is per definitie gebaseerd op visies die op hun beurt weer gebaseerd zijn op een vorm van overtuiging en dus nooit te betitelen als "waarheid". Vandaar de uitspraak "uit onderzoek hebben ze laten blijken"

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 22:23:22

Snap ik niet.... invalshoek?  Soms is het zoals het is, ongeacht de invalshoek....

Vaak wel hoor.

sander2

Dat is jou mening en die respecteer ik. Ik vind ook dat er wel eens in hardere bewoordingen geoordeeld mag worden en al helemaal opgetreden! Maar ik vind dat je daar wel voorzichtig mee moet zijn.

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 22:32:21
Citaat van: sander2 op 15-09-2010 22:27:33

Zoals ik al zei, m'n stelling wat wat scherpjes geponeerd. ;)

Maar ik blijf van mening dat linkse media "vaak" bewust feiten achterwege laat of verdraait in haar berichtgeving. Zeker als het heikele onderwerpen als bijv. de Islam betreft.

Marc O.

Citaat van: sander2 op 15-09-2010 22:32:42
Politiek is per definitie gebaseerd op visies die op hun beurt weer gebaseerd zijn op een vorm van overtuiging en dus nooit te betitelen als "waarheid". Vandaar de uitspraak "uit onderzoek hebben ze laten blijken"

Citaat van: Marc O. op 15-09-2010 22:23:22

Vaak wel hoor.

Politiek is gebaseerd op visies en bepaalde overtuigingen. Da's op zich prima. Maar soms (of vaak?) zijn er feiten die je niet kunt en mag ontkennen of negeren. Als je dat wel doet dan doe je de waarheid geweld aan. En dat is nou precies waar ik op probeer te wijzen middels veel van die linkjes die ik de afgelopen dagen heb gegeven.

Reitse

Ff voor mijn beeld;

1. Wie/wat schaar je onder de linkse media?
2. Wie/wat zou je onder de rechtse media scharen
3. Wat zijn de bronnen van de feiten in de linkse/rechtse media?

Teruggrijpend op mijn ergernis van gisteren; in Groningen laat men het onzinnige (mijn mening!) project doorgang vinden van de regiotram. Want er zijn haalbaarheidsstudies gedaan blablabla. Oftewel er is een onderzoeksvraag gesteld. Maar in 99 van de 100 gevallen is de vraag zodanig gesteld (al dan niet bewust) dat het antwoord al enigszins duidelijk is. Bij de regiotram kan ik me voorstellen dat de alleen de vraag is gesteld hoe haalbaar dat kreng is. En dat er niet gekeken is naar de onhaalbaarheid.

Overschakelen naar politiek. Er wordt heel veel gekeken naar bedreigingen (want angst wegnemen scoort) maar er wordt heel weinig gekeken naar kansen/mogelijkheden. Wederom, de politiek bespeeld de media en in de politiek/media bestaat dé waarheid gewoonweg niet. Hoe graag iedereen dat ook zou willen.

Marc O.

Citaat van: Reitse op 16-09-2010 08:52:06
Ff voor mijn beeld;

1. Wie/wat schaar je onder de linkse media?
2. Wie/wat zou je onder de rechtse media scharen
3. Wat zijn de bronnen van de feiten in de linkse/rechtse media?

Vwb de rechtse media wil ik verwijzen naar een aantal links die ik heb gegeven. Vwb de linkse media laat ik me graag verrassen door een ander.