Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 22:07:19
Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:05:42
Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 21:57:18
Citaat van: Lampje op 10-10-2010 16:00:22
Wat mij betreft mogen alle Marrokanen en hun afstammelingen die geen overlast veroorzaken in Nederland blijven ;D

Wat mij betreft mag iedereen die zich wil aanpassen, niet crimineel is en die wil werken en netjes belasting betalen in Nederland blijven, ongeacht of het een Marokkaan, Belg of Griek is. Zo niet, dan terug naar het land van herkomst. En als die mensen een Nederlands paspoort hebben zou ik graag geregeld zien dat we ergens een eiland hebben (à la Australië voor de Engelsen destijds) waar we de ergsten naartoe kunnen exporteren. Maar ik weet dat dat waarschijnlijk een utopische wens is.

En dus geen geloofsovertuiging mogen hebben? Of aan wie moeten ze zich aanpassen?

Heb ik dat gezegd? Volgens mij juist niet.

Ging het niet om Wilders die geen racist is maar wel tegen de islam? Je verdedigd hem aan alle kanten, dus ik neem aan dat je achter zijn enige standpunt staat?
De Tussenpaus

Starbuck

Zolang jullie geen pint gaan pakken met elkaar blijven jullie naast elkaar praten.
Eendracht maakt macht. Kijk es naar de geschiedenis, want die herhaalt zich telkens opnieuw weer.

Johann

Turbobiker

Citaat van: Starbuck op 10-10-2010 22:11:26
Zolang jullie geen pint gaan pakken met elkaar blijven jullie naast elkaar praten.
Eendracht maakt macht. Kijk es naar de geschiedenis, want die herhaalt zich telkens opnieuw weer.

Ah, met zijn allen tegen de 'buitenlanders'!

Maar het onderscheid maken is zo moeilijk... Met bier op is er helemaal geen onderscheid meer... Oh wacht, juist wel: een goede moslim drinkt niet!

Alle geheelonthouders het land uit!
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:10:16
Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 22:07:19
Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:05:42
Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 21:57:18
Citaat van: Lampje op 10-10-2010 16:00:22
Wat mij betreft mogen alle Marrokanen en hun afstammelingen die geen overlast veroorzaken in Nederland blijven ;D

Wat mij betreft mag iedereen die zich wil aanpassen, niet crimineel is en die wil werken en netjes belasting betalen in Nederland blijven, ongeacht of het een Marokkaan, Belg of Griek is. Zo niet, dan terug naar het land van herkomst. En als die mensen een Nederlands paspoort hebben zou ik graag geregeld zien dat we ergens een eiland hebben (à la Australië voor de Engelsen destijds) waar we de ergsten naartoe kunnen exporteren. Maar ik weet dat dat waarschijnlijk een utopische wens is.

En dus geen geloofsovertuiging mogen hebben? Of aan wie moeten ze zich aanpassen?

Heb ik dat gezegd? Volgens mij juist niet.

Ging het niet om Wilders die geen racist is maar wel tegen de islam? Je verdedigd hem aan alle kanten, dus ik neem aan dat je achter zijn enige standpunt staat?

Pfff..."zijn enige standpunt"? Je zou op zijn minst eens de moeite kunnen nemen om zijn verkiezingsprogramma te lezen. En nee, ik sta niet achter al zijn standpunten. Een hoofddoekjesbelasting vind ik ridicuul, uitspraken als "kopvoddentax" rondom abject. En nee, ik heb nergens gezegd dat Moslims hun geloof niet mogen aanhangen. Wilders wil geen versoepeling van het ontslagrecht; ik ben daar wél voorstander van. Dus nogmaals, nee, ik sta niet achter al zijn standpunten.

Prima dat je tegen Wilders bent hoor, maar kom dan wel met wat zinniger uitspraken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:15:08

Oh, dan zou ik ook moeten vertrekken :-\ toch maar weer gaan drinken :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Starbuck

Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:15:08
Citaat van: Starbuck op 10-10-2010 22:11:26

Ah, met zijn allen tegen de 'buitenlanders'!

Maar het onderscheid maken is zo moeilijk... Met bier op is er helemaal geen onderscheid meer... Oh wacht, juist wel: een goede moslim drinkt niet!

Kort door de bocht Turbo.
Leer elkaar eerst kennen was de boodschap.
Het begrip "een pint pakken" is er eentje dat iedereen kent.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 22:16:17
Prima dat je tegen Wilders bent hoor, maar kom dan wel met wat zinniger uitspraken.

Sorry, maar net als de Partij voor de Dieren heeft Wilders maar één daadwerkelijk standpunt, daar een hoop afgeleiden van en aangevuld met het gebruikelijke rechtse standpunt + wat links gedoe om iedereen tevreden te houden.

Daar moet je toch wel doorheen kunnen kijken.

Verder zie ik hier bijna 90 pagina's onzinnig napraten, waar iedereen die commentaar heeft 'tegen Wilders is'. Maar niemand die oplossingen heeft/geeft, iedereen blijft op niveau van Wilders: brullen!

Kom nu eens met een stappenplan hoe die ideeën uitgevoerd moeten worden. En dan ook realistisch hoe je onderscheid gaat maken.

Ja, we hebben het hier maar over één ding. Criminelen. En blijkbaar zijn dat vooral Marokkanen. Ieder ander punt heeft hier nog geen aandacht gevonden.

Nee, en ga nu niet weer tegen mijn tekst en standpunten in, want dan herhalen die 90 pagina's zich weer. Kom met daadwerkelijke, te realiseren, oplossingen.

(Nee, die heb ik niet, ik zie alleen dat Wilders de verpersonalisering is van wat hij de islam verwijt: haat zaaien. Daardoor verwatert helaas de oplossing, want het daadwerkelijke probleem wordt niet meer gezien(90 pagina's overduidelijk bewijs, dus ga ook daar niet tegenin, nogmaals: geef eens oplossingen die uit te voeren zijn)
De Tussenpaus

reneetje

Citaat van: Johann op 10-10-2010 22:11:45
Citaat van: henry classic v70 op 10-10-2010 22:04:35
Schiermonnikoog of is die weer te klein :eusa_shifty:

Griend

Ongeschikt , da´s een natuur monument....... ;)

Hed je meteen een milieu delict, we blijven wel een beetje zuinig op ons wad ...... :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Starbuck

Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:33:49

Sorry, maar net als de Partij voor de Dieren heeft Wilders maar één daadwerkelijk standpunt, daar een hoop afgeleiden van en aangevuld met het gebruikelijke rechtse standpunt + wat links gedoe om iedereen tevreden te houden.

Verder zie ik hier bijna 90 pagina's onzinnig napraten, waar iedereen die commentaar heeft 'tegen Wilders is'. Maar niemand die oplossingen heeft/geeft, iedereen blijft op niveau van Wilders: brullen!

Kom nu eens met een stappenplan hoe die ideeën uitgevoerd moeten worden. En dan ook realistisch hoe je onderscheid gaat maken.

Ja, we hebben het hier maar over één ding. Criminelen. En blijkbaar zijn dat vooral Marokkanen. Ieder ander punt heeft hier nog geen aandacht gevonden.

Nee, en ga nu niet weer tegen mijn tekst en standpunten in, want dan herhalen die 90 pagina's zich weer. Kom met daadwerkelijke, te realiseren, oplossingen.

(Nee, die heb ik niet, ik zie alleen dat Wilders de verpersonalisering is van wat hij de islam verwijt: haat zaaien. Daardoor verwatert helaas de oplossing, want het daadwerkelijke probleem wordt niet meer gezien(90 pagina's overduidelijk bewijs, dus ga ook daar niet tegenin, nogmaals: geef eens oplossingen die uit te voeren zijn)

Ga met elkaar eerst een pint pakken. Zie dat jullie dan overeenkomen.
Want de verdeeldheid onderling zaait twijfel.
En net dat is het zwakke punt.

joebar

)

Dat is nou juist wat alle anti-wilders stemmers roepen...
En dat is dus pertinent niet waar...
Hij heeft veel standpunten, maar die worden niet genoemd, omdat ze of te links zijn, of tegen zijn houding lijken in te gaan...
Hij is zeer begaan met de ziektekosten, ouderenzorg, ontwikkelingshulp, enz enz...zelfs de AOW leeftijd.....( ja ik weet het), maar was het niet ons aller DRIES die riep ooit...
Ik ben zeer principieel, maar ik mag toch wel mijn menig wijzigen  :eusa_clap:

Wat mij in deze hele discussie opvalt is dat Zwitserland nooit anders heeft gehandeld dan " kom maar werken, maar 3 maanden geen werk , dan eruit"  Is Zwitserland niet dat mooie zelfstandige vrije eerlijke onomkoopbare boven alle verdenking staande land ??
En iedereen schijnt dat dus normaal te vinden, maar als je dat hier ropet of oppert ben je een racist  ??? ???

daytonawim

Volgens mij heb ik toch wel een aantal keren een aantal stappen benoemd om wat concreet te gaan aanpakken.

Maar zolang er toe stroom blijft komen ( omvang is niet eens zo relevant)  los je het probleem niet op.

Marc O.

Naar mijn mening zie je dat dus verkeerd.

Als je verwacht dat ik hier DE oplossing kan/ga geven, dan heb je me duidelijk te hoog ingeschat. 't Is net als met een ei hè: Ik kan geen ei leggen, maar weet wel wanneer een ei rot is of niet. En als een ei rot is zal ik dat zeggen. Maar dat wil niet zeggen dat ik een ei kan leggen dat niet rot is.

Maar goed. Wat Wilders zou moeten doen, en ik neem het hem kwalijk dat hij dat niet doet, is proberen om samen te werken met "goedwillende allochtonen" (en dat is niet badinerend bedoeld) om gezamelijk te bepalen wat de beste weg is om ontspoorde allochtonen op het rechte pad te krijgen of te voorkomen dat zij ontsporen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Starbuck

Net dat wil Turbobiker aankaarten, dat jullie niet luisteren naar elkaar.
Dit is een eindeloze discussie waar geen einde aan komt.
Omdat jullie allemaal denken het beter te weten, maar niemand biedt een concrete oplossing aan.
Of moeten we nu heil roepen naar iemand die het wel weet?
Dacht het niet...

daytonawim

1. grenzen dicht, ook voor werkkrachten uit het buitenland
2. opvang van vluchtelingen met de intentie terugkeer
3. echte aantoonbare (politieke vluchtelingen) een integratie traject bieden
4. alle werkegevers die geen personeel kunnen vinden moeten bij het UWV peroneel halen.
5. verplicht werken voor elke "steun trekker" m.u.v. mensen die afgekeurd zijn. ( full time, partime en seizoenswerk)
6. afgekeurde mensen her evalueren op hun mogelijkheden voor ondersteuning aan de maatschappij
7. mensen met een "bijstandsuitkering" die werk weigeren fors korten op financiele ondersteuning
8. mensen met een bijstandsuitkering thuis zitten krijgen een vorm sociale dienstplicht
9. beloon mensen die zich inzetten om te gaan werken.
10. beloon werkgevers die zich extra inzetten om mensen aan het werk te helpen.
11. mensen met een WW uitkering die aan het werk gaan voor een bedrag dat lager of gelijk ligt
     aan hun ww uitkering krijgen een afbouw regeling oude salaris naar huidige salaris over 24 maanden.

Concreet genoeg!

Overigens moet er ook iets gedaan worden aan bijstands gezinnen die willen gaan uitbreiden naar meer dan 2 kids
( klinkt mischien omstreden maar hiermee voorkom je ellende)