TURBO heeft weer een 850, een 10-kleppert!

Gestart door R1K, 29-06-2009 11:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Ja, zag het ook net...
Hopelijk vindt hij wat ie zoekt
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thijssie!

Citaat van: innocenti op 05-10-2009 21:23:31
Of Verwijst in Uden. Staan meerdere turbo's op het erf.

Ken allemaal ;D Zijn goeie adresjes waar ze redelijke prijzen hanteren...

R1K

Dank u allen voor uw reacties en tips. Echt waar! :eusa_clap:

Het plan is nu om een onderblok te kopen (hebben er al 1 gevonden) en daar de eigen kop op te bouwen.
Moeten wij natuurlijk eerst de kop zien of deze nog bruikbaar is maar leek ons van wel.
Is tevens een relatief goedkope oplossing.

Heb zelf de kop van een B5234T en het onderblok is dan een B5234T3, iemand ervaring?

Scooby Doo

Zelfde blok, maar loopt op andere software.

Heb zelf een 5204T2 en een 5204T3 gehad. De 1e is een 850 T-5 met 211 PK, de 2e was een V70 R met 226 PK. Enige verschil gevonden waren de injectoren en de software.

Mag geen probleem geven dacht ik zo.  :eusa_think:
Puppy Power!!!

R1K

Citaat van: Scooby Doo op 06-10-2009 16:08:32
Zelfde blok, maar loopt op andere software.

Heb zelf een 5204T2 en een 5204T3 gehad. De 1e is een 850 T-5 met 211 PK, de 2e was een V70 R met 226 PK. Enige verschil gevonden waren de injectoren en de software.

Mag geen probleem geven dacht ik zo.  :eusa_think:
Moeten dan de injectoren meevervangen worden en de software ook? Of kan je gewoon de oude blijven gebruiken?
Sorry misschien domme vraag, maar lig ook nog lekker te koortsen op bed, en ben niet 100% mezelf.

Turbo-Geek

Citaat van: TURBO op 06-10-2009 20:17:16
Citaat van: Scooby Doo op 06-10-2009 16:08:32
Zelfde blok, maar loopt op andere software.

Heb zelf een 5204T2 en een 5204T3 gehad. De 1e is een 850 T-5 met 211 PK, de 2e was een V70 R met 226 PK. Enige verschil gevonden waren de injectoren en de software.

Mag geen probleem geven dacht ik zo.  :eusa_think:
Moeten dan de injectoren meevervangen worden en de software ook? Of kan je gewoon de oude blijven gebruiken?
Sorry misschien domme vraag, maar lig ook nog lekker te koortsen op bed, en ben niet 100% mezelf.

Die hergebruik je gewoon van je huidige blok, immers alleen het onderblok is van een andere motor.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

R1K

Citaat van: Turbo-Geek op 06-10-2009 20:36:46


Die hergebruik je gewoon van je huidige blok, immers alleen het onderblok is van een andere motor.

Dankje!

Zoals het er nu naar uitziet kan ik de kosten dan nog beperkt houden.
Onderblok + kopppakkingset + distributieset aan materiaalkosten, en nog de kosten voor de monteur die mij wel wil helpen er in te bouwen.
Hopen dat het allemaal zo gaat lukken dan.

henry classic v70

Toch wel fijn he zo'n forum......

Positief blijven denken, het gaat lukken.
Straks heb je er weer een fijn blok inzitten
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Turbo-Geek

Let op, doe het meteen goed !
Je hebt het onderblok los, doe dan meteen de krukas keeringen. Met name die aan de bak kant wil weleens gaan lekken en dan heb je een hoop werk om die te vervangen, en dat is een hoop gedoe voor een keering van 30 euro. Je weet nu niet de status van de keering die erin zit, dus vervangen nu je erbij kan.
Zelfde geld voor de carter ventilatie, fatsoenlijke hardware (rekbouten, moeren), pakkingen, etc etc.   En mischien zelfs vlakken onderblok en kop, want je hergebruikt jouw kop op een totaal ander onderblok.
Zal je mischien wel wat tegenvallen qua kosten maar dan heb je het ook direct goed !
Raad niet aan te bezuinigen nu je alles in 1x kan doen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

ShootingBreak

We hebben het zaakje omgebouwd met een onderblok B5234T3 en de kop van de B5234FT (hergebruikt na vervanging van 2 kromme kleppen). Zaak is inmiddels weer grotendeels ingebouwd. We komen echter raar probleem tegen. Bovenste motorsteun/momentarm zit zo'n 3 cm te ver naar voren en past niet meer in de vorkstang aan het schutbord.
Iemand enig idee? Ik heb geen verschil gezien in de montage van de steun aan het blok.
Is deze toch anders bij de T3?

Johann

Citaat van: ShootingBreak op 16-01-2010 20:31:37
We hebben het zaakje omgebouwd met een onderblok B5234T3 en de kop van de B5234FT (hergebruikt na vervanging van 2 kromme kleppen). Zaak is inmiddels weer grotendeels ingebouwd. We komen echter raar probleem tegen. Bovenste motorsteun/momentarm zit zo'n 3 cm te ver naar voren en past niet meer in de vorkstang aan het schutbord.
Iemand enig idee? Ik heb geen verschil gezien in de montage van de steun aan het blok.
Is deze toch anders bij de T3?

Niet het gehele blok naar voren staan?

De rubber steunen op het subframe zitten centreerpinnetjes op. Mocht de pin niet in het gaatje in motor/baksteun vallen dan gaat ie voor of achterover staan.

ShootingBreak

Dank, blok is inmiddels weer keurig ingebouwd. Echter bij starten backfire en niet goed aanslaan. Zo te zien timing probleem. Distributieriem staat echter helemaal goed. Dacht esrst, heb ik dan toch nokkenassen verwisseld? Dus verdeelkap eraf, maar op de as die dus goed staat (horizontaal boven midden) staat echt PHI(nlet).
Met ontsteking kan je volgens mij ook niets fout doen. Iemand een idee?

Rutger B

Mischien nokken as sensor die wil er wel verkeerd op heb ik vorige week gezien.
Dan wordt de nok van de sensor naar binnen gedrukt .
Auto draaide ook erg beroerd .

ShootingBreak

Dank je, was inderdaad nokkenas sensor. Niet gedacht, maar die gaat er echt verkeerd om op. Auto start en loopt paar seconden mooi rond, maar slaat dan af.
We zijn in ieder geval weer stap verder.

R1K

Zo toch even weer een update.
Zoals misschien wel bekend de T-5 is nu in mijn vaders bezit, en rijdt eindelijk weer als een normale auto, als ik mn pa mag geloven.

Zelf ben ik nu op zoek naar een 850 sedan.
Heb ook een 5-serie BMW overwogen (E34) maar ben toch bang dat ik weer in een 850 terecht kom.  :P
Heb er eentje te koop zien staan, maar plaats hem liever eerst even hier met de vraag of iemand deze auto kent.
http://link.marktplaats.nl/334966591
Inderdaad linksachter lijkt ie mank..... verder is het maar de vraag of alle boekjes er bij zitten  :eusa_think:

Zo nu weer eerst even tentamens en dan weer een Volvo-weekendje in Amersfoort.  ;D