TURBO heeft weer een 850, een 10-kleppert!

Gestart door R1K, 29-06-2009 11:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R1K

Citaat van: klaas op 02-07-2009 13:40:36
Ik zou als ik jou was eerst zorgen dat hij rechtdoor rijdt voordat je verder gaat investeren... als hij een keer een echte klapper gemaakt heeft en het frame is niet meer recht.....

Sorry, maar ik weet vrijwel zeker dat dat niet het geval is. Alle naden sluiten goed af, geen kleurverschillen in de verschillende panelen, geen rare kraakjes, kortom geen reden om aan te nemen dat het een schade auto is.

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2009 14:39:03
Vind het erg knap dat hier adviezen over het motorrubber worden gegeven, terwijl niemand zo kan zien of het rubber daadwerkelijk gescheurd is of niet !!

Als het rubber gaar is scheurt het (meestal) aan de onderkant uit en laat nu op deze foto a) net de bout daarvoor zitten om het te kunnen zien en  b) veels te donker zijn op de foto.  Wees verstandig en laat het ding dus gewoon controleren door iemand die er verstand van heeft.  Trillen bij 80 km/h heeft niets maar dan ook helemaal niets  met de uitlijning te maken, hooguit met waarschijnlijk balanceren van de wielen.  uiteraard heeft het naar rechts trekken van de auto wel met de uitlijning te maken.  Als die goed is uitgelijnd trekt die dus niet en slijten je banden ook minder.

Over de uitlijning zijn wel meer leuke topics hier te vinden op het forum.

Oké wat betreft de foto heb je gelijk, maar naar aanleiding van de reacties heb ik hem goed bekeken en is hij nog niet horizontaal gescheurd.
In het topic waar een link naar staat elders op deze pagina staat een voorbeeld van een gescheurde motorsteun waarover men zegt dat deze gewoon nog goed is. Mijn motorsteun is nog niet eens zo ver gescheurd.

Citaat van: thuur op 02-07-2009 23:08:22

Yep. Bijvoorbeeld dat de meeste 850's trillen als ze niet goed zijn uitgelijnd :D


Gr ;)

Ik dacht al, ben ik nou zo'n leek? ;)

R1K

Jeetje, ik moet maar eens een lijstje gaan maken met dingen die ik nog wil doen aan de auto.

- distributieriem bekijken en indien nodig vervangen incl. aanverwanten (heb hulp van ex-volvo monteur)
- motorsteunen checken en indien nodig vervangen
- grote beurt
- originele SC-805 aanschaffen en aansluiten
- portieren waarin deuken zitten vervangen (kan er twee voor rond de €200 krijgen, nette prijs?)
- uitlijnen

Zo nu dit lijstje maar eens gaan afwerken.







walter leever

Daar zit nog een net interieurtje in :o

R1K

Na een geweldige drie maandjes met de auto en 6000km verder is het einde verhaal voor het blok.

Allereerst de schade:
De tweede cilinder is vastgelopen (zuigerring begeven?) en heeft daarbij een vuistgroot gat in het onderblok geslagen. Einde verhaal dus.

Hoe het is gebeurd:
Lekker op weg naar Frankfurt naar de IAA met twee vrienden op de maandagmorgen en na vrolijk met 240 Porsche's te hebben ingehaald weer rustig doorcruisen met 160. Even later, een luide knal en veel geratel, gelukkig net een rastplatz en dus veilig aan de kant kunnen zetten, maar vrij duidelijk dat het niet goed zat.
Auto netjes op transport en staat inmiddels in Amersfoort op mijn werk te wachten op hopelijk een ruilblok.

Nog forumleden die een motorblok voor een 96'er T-5 hebben staan, motorcode B5234(F)T?
Hoe het verder zo ver heeft kunnen komen is voor mij niet relevant, ik heb oliepeil altijd op orde gehouden en de motor is bij mij NOOIT te heet geworden.

Minder leuke bijdrage na een maand of twee afwezigheid maar het is niet anders ben ik bang.

Robby72

Pff, erg bitter ivm je blok.
Ik hoop dat er relatief snel een ruilblok in komt. Blok is ook te verkrijgen bij de bekende slopers maar reken rond de 1000 euri.


Jeroentjuh

Hoe hoog was je turbodruk? Was de drijfstang niet de zwakke schakel ipv een vastgeloper?

R1K

Citaat van: Jeroentjuh op 01-10-2009 19:29:24
Hoe hoog was je turbodruk? Was de drijfstang niet de zwakke schakel ipv een vastgeloper?

Turbodruk was normaal, ging niet verder dan 3/4. Drijfstang is inderdaad gebroken, kan inderdaad ook daardoor zijn gekomen, maar monteur op mijn werk meende dat het andersom was. Dus eerst vastloper en toen drijfstang gebroken of iets dergelijks. Ben zelf geen motortechneut helaas.
Citaat van: Robby72 op 01-10-2009 19:24:35
Pff, erg bitter ivm je blok.
Ik hoop dat er relatief snel een ruilblok in komt. Blok is ook te verkrijgen bij de bekende slopers maar reken rond de 1000 euri.



Was ik helaas al achter gekomen, zal ook een oproep hier plaatsen, want 1000e + monteren + koppelingsplaten (pak ik dan misschien maar gelijk mee) worden me echt te duur.

M a r c

té duur....  zonder motor heb je toch niks aan de wagen  ???

En door 1000-1500 euro te investeren kan ie weer jaren mee, voor dat geld koop je echt geen vergelijkbare auto.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Robby72

Eigenlijk moet ik M A R C gelijk geven.
Uitbouw en inbouw is volgens mij goed te doen met de hulp van dit forum en eventueel enkele techneuten die bijstand willen bieden.

Lanceer een oproep en voorzie de nodige onderdelen, ik denk wel dat er mensen bereid gaan zijn om te komen helpen

BarT5

kijk ff in de UK voor een blok. Veel goedkoper.

Frederik_850

Heb je geen interesse in een lederen salon voor in u 854?
Heb er eentje liggen van mijn zilveren...
Ze hebben er 125000km ingezeten.
Grts

)()()sT

 ???

Hij heeft een 855. En een lederen salon lijkt me niet echt prioriteit hebben als je blokje in puin ligt  :evil:

Frederik_850

Citaat van: )()()sT op 02-10-2009 12:46:26
???

Hij heeft een 855. En een lederen salon lijkt me niet echt prioriteit hebben als je blokje in puin ligt  :evil:
Sorry niet gezien hehe ;)
Dacht zag hier dat ie stoffe stoelen had mja zag het net.

elianmars

#28
Citaat van: BarT5 op 02-10-2009 12:15:41
kijk ff in de UK voor een blok. Veel goedkoper.

Klopt. Voor 1000 euro heb je een goed blok, inclusief een mooie 850 of X70 er omheen.



Hier heb je er eentje in Duitsland.

Voor 850 euro heb je een complete T-5. Motor er uit en in jouw wagen lepelen en de rest verkopen. Levert ook weer wat op  8)

R1K

Citaat van: Robby72 op 02-10-2009 12:09:37
Eigenlijk moet ik M A R C gelijk geven.
Uitbouw en inbouw is volgens mij goed te doen met de hulp van dit forum en eventueel enkele techneuten die bijstand willen bieden.

Lanceer een oproep en voorzie de nodige onderdelen, ik denk wel dat er mensen bereid gaan zijn om te komen helpen

Klopt ook natuurlijk wat M A R C zegt, maar is voor mij te duur op dit moment. En natuurlijk ben ik het liefst zo goedkoop mogelijk uit, zolang kwaliteit maar gewaarborgd blijft.

Heb gelukkig ook al hulp van collega's en heb ook al iemand die het blok er wel in wil bouwen voor mij.


Citaat van: elianmars op 02-10-2009 13:10:05
Citaat van: BarT5 op 02-10-2009 12:15:41
kijk ff in de UK voor een blok. Veel goedkoper.

Klopt. Voor 1000 euro heb je een goed blok, inclusief een mooie 850 of X70 er omheen.



Hier heb je er eentje in Duitsland.

Voor 850 euro heb je een complete T-5. Motor er uit en in jouw wagen lepelen en de rest verkopen. Levert ook weer wat op  8)

Mooie tip, ga eens even kijken hoe ver dat in Duitsland rijden is. Is helemaal makkelijk aangezien mijn vriendin ook de duitse nationaliteit heeft. ;)
Engelse auto was ik ook al tegen gekomen (te koop in NL) maar was al verkocht voor ik contact op had genomen.