V70 T5

Gestart door michielluik, 03-09-2009 16:22:45

Vorige topic - Volgende topic

michielluik

Daar ben ik het compleet mee eens. Was ook van plan mijn auto voor onderhoud/reparatie in het vervolg naar hem te brengen. Maargoed hij ziet het anders dus dan wordt een welles/niettes spelletje.

onnaj

Die pioneer is erg mooi maar daar kun je de kleur van de verlichting niet van instellen en op de Kenwood wel. Iedereen die ik tot nog toe heb gesproken vind de radio erg goed bij het oude interieur staan.

Ook het de kleur van de rand van de radio komt exact overeen met het zwart van het dashboard.

De originele versterker is bij mij komen te vervallen, maar het geluid van de Kenwoord is zelfs misschien nog wel beter als de combi Volvo Sc-801 + versterker.

michielluik

Citaat van: onnaj op 13-09-2009 14:01:57
Die pioneer is erg mooi maar daar kun je de kleur van de verlichting niet van instellen en op de Kenwood wel. Iedereen die ik tot nog toe heb gesproken vind de radio erg goed bij het oude interieur staan.

Ook het de kleur van de rand van de radio komt exact overeen met het zwart van het dashboard.

De originele versterker is bij mij komen te vervallen, maar het geluid van de Kenwoord is zelfs misschien nog wel beter als de combi Volvo Sc-801 + versterker.

Mijn interieur is grijs met hout, maargoed grijze radio's vind je bijna niet. Ik geloof best dat het geluid van de Kenwood beter is dan het volvo systeem. Kan je wat vertellen over hoe je het hebt aangesloten? Aangezien je maar 4 speakers kunt aansluiten op de radio. Of zijn de volvo speakers (8 stuks) 8 ohm per stuk?

onnaj

Volgens mij zitten de Volvo speakers toch ook aan mekaar doorgelust? Dus voor 2x2 en achter 2x2?

henry classic v70

even voor jou info Michiel, Koenne heeft hele mooie Comet velgen met banden te koop, de goeie kleur en die staan onwijs gaaf onder een zwarte T5
(Comet velgen staan niet vaak 2e hands te koop aangeboden)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36077.0.html
http://link.marktplaats.nl/279045987
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

michielluik

Citaat van: henry classic v70 op 13-09-2009 19:33:36
even voor jou info Michiel, Koenne heeft hele mooie Comet velgen met banden te koop, de goeie kleur en die staan onwijs gaaf onder een zwarte T5
(Comet velgen staan niet vaak 2e hands te koop aangeboden)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36077.0.html
http://link.marktplaats.nl/279045987

Die zijn wel heel fijn ja!

UserID6342

Citaat van: onnaj op 13-09-2009 19:16:25
Volgens mij zitten de Volvo speakers toch ook aan mekaar doorgelust? Dus voor 2x2 en achter 2x2?
Klopt, 8 speakers en ze zijn 8 Ohm per stuk.  Dus als je ze op een niet Volvo radio aansluit heb je voor 2x4Ohm en achter 2x4Ohm.

michielluik

Citaat van: Dirk342 op 14-09-2009 16:02:25
Citaat van: onnaj op 13-09-2009 19:16:25
Klopt, 8 speakers en ze zijn 8 Ohm per stuk.  Dus als je ze op een niet Volvo radio aansluit heb je voor 2x4Ohm en achter 2x4Ohm.

Dat is op zich wel weer gunstig!

michielluik

Werkdag nummer 8 en nog steeds geen kentekenbewijs ontvangen van de RDW. Wat gaat dat langszaam zeg!!

)()()sT

Ik zou maar eens bellen... Normaal duurt dat maar een paar dagen.

michielluik

Citaat van: )()()sT op 16-09-2009 20:20:21
Ik zou maar eens bellen... Normaal duurt dat maar een paar dagen.

Inderdaad, ik ga morgen direct bellen. De airco werkt inmiddels weer! Nu nog het kentekenbewijs ontvangen, dan platen erop. Naar de volvo dealer, apk en uitlezen lambda storing, fixen en dan begint het Volvo avontuur :)

JelT5

Very tasty T5 Michiel  ;D

michielluik

Citaat van: JelT5 op 17-09-2009 06:02:06
Very tasty T5 Michiel  ;D

Thanks!

Werkdag 9 en nu eindelijk het kentekenbewijs binnen :) Morgen platen erop!

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

michielluik

Zo eindelijk na een klein maandje heb ik de Volvo voor de deur staan!  :eusa_dance: :eusa_clap:

Al met al is er nog behoorlijk wat aan gedaan:
- Abs computer gerepareerd
- Nieuwe accu
- Deukjes uit zijscherm
- Nieuwe distributieriem + waterpomp + poelie vervangen
- Nieuwe Kroon olie + oliefilter
- Nieuwe stuurkogel
- Nieuwe aircodelen (droger + magneetkoppeling) + afvullen
- Nieuwe volvo bougies
- Nieuwe volvo bougiekabels
- Nieuwe rotor en verdelerkap
- Nieuw kenteken  :D

Hij rijdt nu erg lekker en wat een luxe allemaal! Ik ben mijn vorige auto nu al vergeten  ;)

Ik zal binnekort eens wat foto's schieten.