Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: jan piet op 19-04-2010 17:49:11
(weet alleen nog steeds niet wat ik écht wil dus lekker zoeken zo  :eusa_wall: )
Wel heel leuk zoeken zo omdat je open (kunt) staat (n) voor bijna alles.... Gewoon wachten totdat je ergens tegen aan loopt waarvan je zegt: YES !! Dat is 'm.  En de rest komt dan altijd wel goed :)

jan piet

Heb zojuist een mooie Reliant Scimitar gevonden op het wereldwijdeweb. Heb ik ook altijd bijzonder mooie bakken gevonden met dikke 6 cilinders en Wolfrace velgen. Eigenlijk toch weer leuker als een Saab :eusa_eh: Iemand ervaring hoe dat rijdt?
Gr,JP

UserID6342

Daar ligt toch zo'n Ford Granada / Consul blok in ? V6 met 2.9 ltr inhoud dacht ik ?  Heb er helaas geen ervaring mee :(  Wel met die motoren :)

elianmars

hathü

Reitse

trevjans

Citaat van: Reitse op 20-04-2010 10:47:16
Citaat van: elianmars op 19-04-2010 23:08:35
Reliant?

Doet me aan Mr Bean denken  ;D

http://www.dedoimedo.com/images/life/cars_reliant_robin.jpg

Da's eerder "Only fools and horses", Bean reed toch een Mini?

Bean reed idd een mini, echter de blauwe driewieler komt zeer geregeld terug in de verschillende afleveringen, meestal als 'slachtoffer' . . .

jan piet

Citaat van: elianmars op 19-04-2010 23:08:35
Reliant?

Doet me aan Mr Bean denken  ;D

http://www.dedoimedo.com/images/life/cars_reliant_robin.jpg

;D Da's inderdaad het meest bekende model, de 3 wielen die er in de 'Kitten' uitvoering ook als 4-wieler was. Dit is andere koek, eigenlijk een model dat zijn tijd best vooruit was en een carrosserievorm neerzette waar oa de P1800 ES achteraan kwam.
Gr,JP

jan piet

Citaat van: hathü op 20-04-2010 03:04:58
Audi voor weinig?  http://link.marktplaats.nl/339125470

Qua model niet echt een hobbywagen, zou dan eerder voor de 80 coupe gaan uit deze bouwjaren, het eerste model zeg maar.... Maar daar staat vooral veel rommel van te koop.
Gr,JP

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 19-04-2010 22:57:18
Daar ligt toch zo'n Ford Granada / Consul blok in ? V6 met 2.9 ltr inhoud dacht ik ?  Heb er helaas geen ervaring mee :(  Wel met die motoren :)

Ja het 3 ltr 6 cyilinder Essex-blok, niet echt fel maar best te tunen en de wagen weegt niet overdadig veel mat dat plastic huidje. Zijn volgens mij redelijk betrouwbare blokken.
Gr,JP
(die als 't goed is donderdag gaat kijken / rijden)

jan piet

Zo, vandaag weer geld uitgegeven aan de 20 kleppert.... Hij liep niet meer op gas, logisch want de verdamper bleek te zijn overleden! In Rijswijk een nieuwe laten plaatsen (in Spijkenisse was er pas plaats vanaf 10 mei...) dus probleem is getackeld. Zaterdag gaat er een 'verse' stappenmotor / gasklephuis in terwijl er maandag nog een radiateur in gepuzzeld wordt. Dan nog even een verse APK stickert, na het vervangen van de lambdasonde, en dan zou hij weer een poosje voort moeten kunnen.
Technisch blijft er niet veel meer te verrassen zo langzamerhand. Kleine zaken als dynamo's, startmotoren enz. daargelaten.

Nu nieuwe velgen gaan scoren de komende weken zodat het winter rubber er onderuit kan. (Eerst GB nog onveilig maken met winterrubber als we door de 'fords' gaan). Hopelijk heb ik ze redelijk snel gevonden, wil er nog wat bewerkingen aan doen voor ze er onder kunnen. De spoilert gaat ook binnenkort in het verfbad, wordt de achterzijde ineens een stuk fraaier van!
gr,JP

elianmars

Citaat van: jan piet op 20-04-2010 21:56:20
Dan nog even een verse APK stickert

Die stickers worden al een paar weekjes niet meer gebruikt, dacht ik  :eusa_think: ;D

jan piet

Citaat van: elianmars op 20-04-2010 22:30:31
Citaat van: jan piet op 20-04-2010 21:56:20
Dan nog even een verse APK stickert

Die stickers worden al een paar weekjes niet meer gebruikt, dacht ik  :eusa_think: ;D

Bij jullie, maar hier in benthutten wel!  ::)
Gr, JP  ;D

jan piet

Kleine (tussen) update.
Afgelopen zaterdag met redelijk wat enthousiasme van Woudenberg onderweg naar Geervliet. Op het klaverblad A27 / A15 thv Gorinchem dus knalde de temperatuurmeter in 't rood. In afwachting van de ANWB (4e keer dit jaar  :eusa_wall:) vastgesteld dat de auto druk opbouwd en er bij de (grijze) dop vloeistof uitperst. Nog 100 km mee gereden en ongeveer 10-12 ltr vocht weggeperst  :o
Geen sludge, geen vermogensverlies puur alleen druk opbouwen.
Gisteren neergezet bij de garage, er stond al eea gepland: nieuwe radiateur, groene dop, APK. Inmiddels gebeurd: alles wat hiervoor staat inclusief nieuwe draagarm linksvoor, nieuwe lambdasonde besteld (had ik al eerder aangegeven dat deze besteld moest worden en geplaatst. Probleem is nu nog de blijvende drukopbouw en een CO van 4%. Het laatste is de VVIS die ik niet uitgeschakeld had, dus nu opgelost. Het andere een lekke koppakking of toch gescheurde kop, dat weet ik morgen. Indien alleen de pakking dan nieuwe pakking er in en sturen maar weer. Anders gaat er een originele ruilkop in, kost wat maar gezien de km's in mijn opinie de enige keuze.
Al met al kost de 20 kleppert weer veel geld dit jaar.... 23000 km gereden sinds de koppeling wissel.

Daarnaast een mooie Scimitar gevonden in GB, ongeveer 1 uur rijden van mijn vakantieadres  :eusa_dance: Prijs is goed, de foto's zijn mooi als dat nu ook nog enigzins overeenkomt met wat ik ga aantreffen ben ik er wel uit  :eusa_shhh:
Een mooie V6 mee terug op de boot  :eusa_whistle:

Wordt vervolgd.
Gr,JP

Freakybaby

Gaat lekker met de groene idd... Hoe is het met je thermostaat en sensor? Die mis ik een beetje in het rijtje.

Geniet van de vakantie, en de scimitar, hopelijk is het wat!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn