It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Denk alleen als er zo een megaslag in zit dat hij bij elke rotatie tegen je remblokken aan loopt. Maargoed dan zou je bij het remmen je auto al helemaal uitgevibratord worden.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Marc O.

Citaat van: Broabander op 07-03-2013 19:08:57
Denk alleen als er zo een megaslag in zit dat hij bij elke rotatie tegen je remblokken aan loopt. Maargoed dan zou je bij het remmen je auto al helemaal uitgevibratord worden.

Ja, en dat is dus niet het geval.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Kun je geen as van iemand lenen om het te proberen?

Marc O.

Citaat van: Taranis op 07-03-2013 20:20:56
Kun je geen as van iemand lenen om het te proberen?

Dat zou nog wel gaan lukken denk ik. En ja, als ik dan toch die stuurkogels ga vervangen dan kan ik net zo goed die (geleende of tweedehands) as meenemen. 'Lenen' zal dan wel 'kopen' worden; als het geen verschil maakt dan ga je die as er natuurlijk niet weer uit slopen om de oude as weer terug te zetten en wederom uit te gaan lijnen ;D

Taranis

Ik zou die aswissel persoonlijk doen voordat je je stuurkogels vervangt, dan maar even niet uitlijnen. Na 1 proefritje moet je toch wel weten of dit het probleem verholpen heeft of niet? Je banden zijn echt niet na een proefritje van 30 km al gecupt ;)
Dan kun je daarna eventueel de as terug wisselen en terug geven en stuurkogels vervangen. Is 't maar 1x uitlijnen.

Ik snap je frustratie overigens. Ik kan me ook helemaal de t*ring ergeren aan een trilling in de auto die de helft van de mensheid niet eens voelt :)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 07-03-2013 20:30:51
Ik zou die aswissel persoonlijk doen voordat je je stuurkogels vervangt, dan maar even niet uitlijnen. Na 1 proefritje moet je toch wel weten of dit het probleem verholpen heeft of niet? Je banden zijn echt niet na een proefritje van 30 km al gecupt ;)
Dan kun je daarna eventueel de as terug wisselen en terug geven en stuurkogels vervangen. Is 't maar 1x uitlijnen.

Slim, heel slim, en zelf niet aan gedacht om het zo te doen!

Citaat van: Taranis op 07-03-2013 20:30:51
Ik snap je frustratie overigens. Ik kan me ook helemaal de t*ring ergeren aan een trilling in de auto die de helft van de mensheid niet eens voelt :)

Het liefst zou ik alles gewoon vervangen, maar om nou een paar honderd Euro uit te geven aan iets waar ik niet echt heel veel last van heb vind ik zonde. 't Is nou ook weer niet zo dat de boel half uit elkaar rammelt. Bovendien moet er aan de 850 ook het een en ander gebeuren en moet de distributie van de V70 binnenkort vervangen worden. Duur zat allemaal ;D

Taranis

Die fout heb ik al gemaakt, 1500 euro uitgegeven om een trilling te verhelpen die er nog steeds is. Beter gewoon langzaam onderdelen uitwisselen tot je 't gevonden hebt denk ik :) Gelukkig zijn er genoeg slopers op het forum om wat van te kunnen lenen ;)

Ewout Schalkwijk

Asje lenen? Kom je hem halen? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2013 20:46:00

Ben jij binnenkort niet in het Zeeuwse te vinden? Kom ik wel effe langs ;D Anders misschien in de zomer? :D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 07-03-2013 20:51:30
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2013 20:46:00

Ben jij binnenkort niet in het Zeeuwse te vinden? Kom ik wel effe langs ;D Anders misschien in de zomer? :D

Ja, maar de 019 moet eerst z'n zwanenrit naar Noorwegen maken, mij nog een paar dagen vermaken , alvorens de as beschikbaar komt. Dus: van de zomer dan maar.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Marc, zoals ik zondag al aangaf mag je best even een as bij mij lenen om wat uit te sluiten. Het is even klooien om los te krijgen, maar moet wel lukken. De as is dan wel van handbak, maar je kan wel kijken of het probleem opgelost is. kost je een avondje en een bossche bol  ;D

Marc O.

Zo, vandaag het slot van het rechter voorportier 'gemodificeerd' (met dank aan deze beschrijving ) zodat de instapverlichting weer netjes uitgaat. :D

Wat een gepiel trouwens met die clipjes waarmee de deurbekleding vastzit zeg. Degene die die dingen heeft uitgevonden mag wat mij betreft gekielhaald worden.

Tevens de sproeier van de kofferklep weer gefixed. Die deed namelijk niks. De voorige ervan heeft bij het terugmonteren van de bekleding het slangetje afgeknepen tussen bekleding en klep  :eusa_wall:

Het terugslagklepje heb ik er ook tussenuit moeten slopen, want die was zo lek als een zeef. Het slangetje nu maar rechtstreeks op de sproeier aangesloten en dat werkt eigenlijk prima.

Overigens mezelf nog stevig zitten ergeren aan een van de vorige eigenaren van die auto. Overal zit zwarte kit om de boel aan elkaar te plakken, in plaats van gewoon een nieuw onderdeeltje te kopen als het stuk gaat. Wat een armoede zeg, om zo een auto rijdend te moeten houden. >:(

Marc O.

Oh ja. Mijn radiator vertoont sporen van incontinentie. Verklaart ook waarom het kvs-reservoir vanmorgen leeg was toen ik de wekelijkse vloeistoffencontrole deed. Heeft iemand nog een goede liggen, dus voor een V70R automaat van '98? Of beter een nieuwe kopen?

KIM

Ik was met wat korting 12o Euro kwijt.
Eigenlijk niet de moeite om met 2e hands te gaan klooien dus. Bovendien zit je automaatkoeler ook geintegreed; die wil je niet dat hij door gaat slaan, want dan is het bye bye versnellingsbak.

Marc O.

Citaat van: KIM op 16-03-2013 15:39:47
Ik was met wat korting 12o Euro kwijt.
Eigenlijk niet de moeite om met 2e hands te gaan klooien dus. Bovendien zit je automaatkoeler ook geintegreed; die wil je niet dat hij door gaat slaan, want dan is het bye bye versnellingsbak.

120 Euro maar? Ik dacht al aan een honderdje of 3. ;D