It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Het is geen Volvo; hij komt volgens mij bij car cool systems vandaan.
Ik heb het even nagekeken: 140 Euro met korting.

Sbv

Marc,

Ik heb eventueel nog 1 van de zwarte 850 liggen met mogelijkheid voor automaat koeler erop.

Bouke

Jou aansluitingen zitten verkeerd San en je hebt er een te veel ;) maar misschien zit het op een '98 anders dan op een '99 dat kan natuurlijk :eusa_think:

Sbv

Citaat van: Bouke op 16-03-2013 17:24:54
Jou aansluitingen zitten verkeerd San en je hebt er een te veel ;) maar misschien zit het op een '98 anders dan op een '99 dat kan natuurlijk :eusa_think:
98-er is anders gelijk onze S70 uit mijn hoofd. Jouw 99-er is afwijkend

elianmars

Citaat van: Sbv op 07-03-2013 21:48:34
Marc, zoals ik zondag al aangaf mag je best even een as bij mij lenen om wat uit te sluiten. Het is even klooien om los te krijgen, maar moet wel lukken. De as is dan wel van handbak, maar je kan wel kijken of het probleem opgelost is. kost je een avondje en een bossche bol  ;D

En, oh, wat smaakte die Bossche bol!  :eusa_drool:

De tompouce ook, trouwens  :eusa_whistle:

Leuk om weer aan een wagen van je te sleutelen, Marc! De trilling is nog niet helemaal over, maar wel minder. Toch?  :eusa_shifty:

Sbv

Citaat van: elianmars op 18-03-2013 22:48:10
En, oh, wat smaakte die Bossche bol!  :eusa_drool:

De tompouce ook, trouwens  :eusa_whistle:

Leuk om weer aan een wagen van je te sleutelen, Marc! De trilling is nog niet helemaal over, maar wel minder. Toch?  :eusa_shifty:
Sluit ik me helemaal bij aan. Slecht voor de lijn, wel lekker
Restant trilling ..mogelijk dempers..andere aandrijf as ? onbalans in de wielen ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 18-03-2013 22:54:30
onbalans in de wielen ?

Tja, de wielen.......  :eusa_shifty:  :eusa_think:  ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 18-03-2013 22:58:18
Citaat van: Sbv op 18-03-2013 22:54:30
onbalans in de wielen ?

Tja, de wielen.......  :eusa_shifty:  :eusa_think:  ;D

Ja, imi's hè ;D

Mooi dat de Bossche bollen en tompoucen lekker waren :)

Maar ik merk inderdaad wel degelijk verschil. Voorheen kon ik toch wel redelijk duidelijk aan de auto voelen dat er een trilling van rechtsvoor kwam. Dat is nu verdwenen. Wat over is gebleven is een trilling die ik via m'n stoel voel. Dat in combinatie met de wetenschap dat de achterste schijven er wat vreemd uit zien (niet echt glanzend zoals de voorste schijven) doet me vermoeden dat de remklauwen aan de achterkant misschien blijven hangen.

Sander en Marcel, nogmaals dank, was een leuk (en voor mij leerzaam) avondje klussen zo!  :eusa_clap: :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Gezien het slijtage patroon is het niet vreemd dat mogelijk de achterklauw(en) wat blijven hangen

Marc O.

Twee weken en een uitlijnbeurtje verder kan ik inderdaad stellen dat die nieuwe as geholpen heeft (Sander, nogmaals dank dat je er afstand van wilde doen). Bij hogere snelheden (vanaf zo'n 150) merk je er nog wel wat van, maar dat komt duidelijk van de achterkant af. Waarschijnlijk inderdaad van een remklauw die blijft hangen. Dus als iemand nog twee goede achterste remklauwen heeft liggen, dan hoor ik dat graag!

Vandaag ook twee nieuwe draagarmen besteld voor de 850. Die bleken nog origineel, dus het is niet vreemd dat daar na 370.000km wat speling op zit. Omdat er met de 850 wat minder kilometers worden gemaakt dan met de V70 ga ik hier geen origineel Volvo op zetten, maar Meyle HD. Goed genoeg om nog een paar jaar mee te rijden, en hopelijk is dat ook het enige dat nog moet worden gedaan om hem eind april door de APK te krijgen.

Mezelf gisteren ook maar even getracteerd op een nieuwe Omega 2.25tons garagekrik. De vorige keer dat ik de V70 met dat standaard 'noodkrikje' opkrikte, stond de auto niet goed op de handrem waardoor deze ineens naar achteren begon te rollen. Schrikmomentje dus. ;D

Morgen lekker naar Zeeland voor de rode R meeting, en dan dinsdag nog een dagje vrij om wat aan de R en de T-5 te sleutelen. Beide krijgen een nieuwe thermostaat en temp. sensor, en de 850 een nieuwe kachelmotor en -weerstand die ik al een tijdje heb liggen (wederom dank Sander, als dit het blowerprobleem oplost dan neem ik deze ook graag van je over :D). Hopelijk is dinsdag wel wat minder koud dan vandaag, want na de kofferklepspoiler op de 850 te hebben gezet, vond ik het eigenlijk wel weer mooi geweest.  :eusa_shifty:

Marc O.

Oh, over kachelmotoren gesproken: Ik merk bij mijn R dat deze beduidend zachter gaat draaien als ik bijv. vanaf stilstand gas geef en weg rijd. Ook tijdens het rijden merk je dat de kachelmotor soms harder of zachter gaat draaien. Hij staat niet op AUTO maar gewoon ergens tussen 0 en MAX.

Kachelweerstand vervangen? Zit deze bij een V70 R in de kachelmotor ingebouwd, of kan die los worden vervangen?

UserID6342

Beide los vervangbaar Marc, even rechter schopplaat verwijderen en dan zie je ze wel zitten.

Taranis

Ewout heeft 2 provisorisch gereviseerde remklauwen achter op de 019 zitten... Voor het nette zou je ze nog even echt moeten reviseren met nieuwe manchetten, maar ze zijn wel bruikbaar.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2013 19:15:14
Beide los vervangbaar Marc, even rechter schopplaat verwijderen en dan zie je ze wel zitten.

Mooi!

Marc O.

Citaat van: Taranis op 31-03-2013 19:18:45
Ewout heeft 2 provisorisch gereviseerde remklauwen achter op de 019 zitten... Voor het nette zou je ze nog even echt moeten reviseren met nieuwe manchetten, maar ze zijn wel bruikbaar.

Zijn dat dezelfde als op een R? Volgens mij wel hè? Enneeeh....nieuwe manchetten is echt voldoende?