It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Marc O. op 31-03-2013 18:59:04
Twee weken en een uitlijnbeurtje verder kan ik inderdaad stellen dat die nieuwe as geholpen heeft (Sander, nogmaals dank dat je er afstand van wilde doen). Bij hogere snelheden (vanaf zo'n 150) merk je er nog wel wat van, maar dat komt duidelijk van de achterkant af. Waarschijnlijk inderdaad van een remklauw die blijft hangen. Dus als iemand nog twee goede achterste remklauwen heeft liggen, dan hoor ik dat graag!

Vandaag ook twee nieuwe draagarmen besteld voor de 850. Die bleken nog origineel, dus het is niet vreemd dat daar na 370.000km wat speling op zit. Omdat er met de 850 wat minder kilometers worden gemaakt dan met de V70 ga ik hier geen origineel Volvo op zetten, maar Meyle HD. Goed genoeg om nog een paar jaar mee te rijden, en hopelijk is dat ook het enige dat nog moet worden gedaan om hem eind april door de APK te krijgen.

Mezelf gisteren ook maar even getracteerd op een nieuwe Omega 2.25tons garagekrik. De vorige keer dat ik de V70 met dat standaard 'noodkrikje' opkrikte, stond de auto niet goed op de handrem waardoor deze ineens naar achteren begon te rollen. Schrikmomentje dus. ;D

Morgen lekker naar Zeeland voor de rode R meeting, en dan dinsdag nog een dagje vrij om wat aan de R en de T-5 te sleutelen. Beide krijgen een nieuwe thermostaat en temp. sensor, en de 850 een nieuwe kachelmotor en -weerstand die ik al een tijdje heb liggen (wederom dank Sander, als dit het blowerprobleem oplost dan neem ik deze ook graag van je over :D). Hopelijk is dinsdag wel wat minder koud dan vandaag, want na de kofferklepspoiler op de 850 te hebben gezet, vond ik het eigenlijk wel weer mooi geweest.  :eusa_shifty:
Mooi dat je verschil merkt met de as Marc. Hopelijk volgt de rest ook en is de 850 weer een stap dichter bij een goede auto worden.

Mis trouwens nog wel wat foto's  ;D

Marc O.

Citaat van: Sbv op 31-03-2013 19:40:17
Mis trouwens nog wel wat foto's  ;D

Voila, u vraagt, wij draaien. 850 met net gemonteerde spoiler:

4039374F-E2C7-40EF-AA02-762824AE97D3-319-0000002F517E8440_zpsc2e5b0f9 by Marc Onrust, on Flickr

Foto effe snel door het keukenraam genomen ;D

Edit: De 850 staat dus aan de overkant van de straat, op de oprit staat de V ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

wow....morgen dan maar met de 850 komen, rijdt deze ook eens een lang stuk

Marc O.

Citaat van: Sbv op 31-03-2013 19:46:51
wow....

;D

Citaat van: Sbv op 31-03-2013 19:46:51
morgen dan maar met de 850 komen, rijdt deze ook eens een lang stuk

Nee, we komen met de R. Scheelt toch een berg Eurootjes ;)

Ludo

Citaat van: Marc O. op 31-03-2013 19:24:02
Citaat van: Taranis op 31-03-2013 19:18:45
Ewout heeft 2 provisorisch gereviseerde remklauwen achter op de 019 zitten... Voor het nette zou je ze nog even echt moeten reviseren met nieuwe manchetten, maar ze zijn wel bruikbaar.

Zijn dat dezelfde als op een R? Volgens mij wel hè? Enneeeh....nieuwe manchetten is echt voldoende?

Straks kost je die ouwe brol, méér dan vonkel nieuwe...  :eusa_doh:

Marc O.

Citaat van: Ludo op 31-03-2013 20:52:14
Citaat van: Marc O. op 31-03-2013 19:24:02
Citaat van: Taranis op 31-03-2013 19:18:45
Ewout heeft 2 provisorisch gereviseerde remklauwen achter op de 019 zitten... Voor het nette zou je ze nog even echt moeten reviseren met nieuwe manchetten, maar ze zijn wel bruikbaar.

Zijn dat dezelfde als op een R? Volgens mij wel hè? Enneeeh....nieuwe manchetten is echt voldoende?

Straks kost je die ouwe brol, méér dan vonkel nieuwe...  :eusa_doh:

Hij heeft nu in een klein jaar al bijna meer gekost dan de S80 in de drie jaar dat ik die had. Maar goed, ik heb er nog steeds geen moment spijt van gehad :D

Ludo

Oke, als het dan toch wat mag kosten, koop dan maar versleten onderdelen.
Blijf je ook lekker bezig. :D

Marc O.

Ik zal je tip in gedachten houden :eusa_think:

KIM

Ik denk dat je voor ruilklauwen 40-60 euro per stuk betaalt...

Marc O.

Citaat van: KIM op 31-03-2013 23:43:56
Ik denk dat je voor ruilklauwen 40-60 euro per stuk betaalt...

Waarschijnlijk gaat er een stukje half-Noorse 019 voortleven in mijn R ;)

Ewout Schalkwijk

De zuigers zijn er vorige week nog uitgeweest en behandeld. Wat dat dan ook mag betekenen. De stofhoezen en de ringen vervangen lijkt me wel noodzakelijk.
En zo komt de 019 weer in stukjes terug naar Nederland. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Zijn dat originele? Ik had laatst nieuwe klauwen achter opgevraagd voor de 019 en kreeg een prijs van 200 euro ex btw per stuk te horen...

StefanCJ

Zijn geen originele. Die dingen bij de dealer zijn schrikbarend duur.

Marc O.

Zojuist, dankzij onderdelenleverancier Taranis en koerierservice Sbv, de onderdelen binnen gekregen t.b.v. de distributiewissel voor de V70. Die heeft inmiddels 240.000km (iets meer) op de teller staan, hoogste tijd dus om de boel te vernieuwen. Dat ga ik vandaag doen, onder toeziend oog van KIM. Uiteraard worden de rollen, spanner, waterpomp en multiriem ook meteen vervangen door origineel Volvo spul. Best spannend om dat allemaal zelf te doen, maar ach... :D

)()()sT