It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Bouke op 29-06-2013 13:01:19
Ik heb nog een hoes liggen(nieuw) moet ik hem meenemen?

Ja, graag! :D Heb je toevallig ook nog vet en klembandjes liggen? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Vanmiddag remmen rondom vervangen. Helaas wou de remleiding van de klauw linksachter niet los zodat we enkel de schijven en blokken vervangen hebben.

Marc O.

De andere drie klauwen inderdaad wel vervangen. Morgen even een nieuw stukje remleiding linksachter halen en dan kan ik die klauw ook vervangen.

Sander, nogmaals dank voor de hulp! :D

rogerV701998

Merk je verschil met remmen?

Marc O.

Heb nog niet gereden ;D

Bouke en Nathalie zijn net weg; de komende weken zal ik hun nieuwe webshop gaan opbouwen.

Zo meteen effe een stukje proefrijden :D

Sbv

Even voorzichtig remmen de eerste tijd.

Marc O.

Nou, morgen nog maar eens keer ontluchten want ik blijf 'm tot op de bodem door kunnen trappen.

Ik neem aan dat je bij het monteren van nieuwe klauwen, deze niet hoeft 'voor te vullen' met remvloeistof, maar dat normaal ontluchten afdoende is?

Ludo

Citaat van: Sbv op 29-06-2013 19:02:51

Beter meteen goed inremmen.
Anders mag je straks het forum weer doorzoeken hoe je piepende remmen oplost.  ;D

Sbv

gewoon nogmaals ontluchten. Ik had het idee dat alle lucht er wel uit zou zijn, maar blijkbaar dus niet helemaal. Reservoir was wel voldoende vol in ieder geval.
Bleeder erop en tijd laten doorlopen.
Ik verdenk zelf de oude klauw overigens.

@Ludo, ik doel er meer op dat je wat meer op let met remmen omdat remvermogen de eerst paar keer minder is

Marc O.

Citaat van: Ludo op 29-06-2013 19:59:48
Citaat van: Sbv op 29-06-2013 19:02:51

Beter meteen goed inremmen.
Anders mag je straks het forum weer doorzoeken hoe je piepende remmen oplost.  ;D

Nou, dat remmen wil dus nog niet echt zo goed lukken ;D

Marc O.

Citaat van: Sbv op 29-06-2013 20:01:04
gewoon nogmaals ontluchten. Ik had het idee dat alle lucht er wel uit zou zijn, maar blijkbaar dus niet helemaal. Reservoir was wel voldoende vol in ieder geval.
Bleeder erop en tijd laten doorlopen.
Ik verdenk zelf de oude klauw overigens.

@Ludo, ik doel er meer op dat je wat meer op let met remmen omdat remvermogen de eerst paar keer minder is

Ja, ik ook. Zal ze morgen nog eens goed laten doorlopen. Maar goed dat die bleeder hier nog ligt ;D

Sbv

je kan de ontluchtingsnippel er eens afdraaien, mogelijk dat deze niet helemaal fris meer is, desnoods van een andere klauw erop zetten.

Marc O.

Ik kijk morgen wel even. Ik vermoed dat er in de lemleiding linksachter nog wat lucht zit. Die hebben we immers helemaal los gehad.

Marc O.

Rechtsachter ontluchten: Geen lucht, ook niet na een halve flacon remvloeistof afgetapt te hebben.

Linksachter ontluchten: Idem

:eusa_think: :eusa_think:

Rechtsvoor dan maar proberen, want het rempedaal bleef sponzig.

Wiel eraf. Damn, wat is het hier nat :o Wat bleek: De remslang was niet goed aangedraaid waardoor de remvloeistof vrolijk naar buiten kwam zeiken :eusa_shifty:

Enfin, waar gehakt wordt vallen spaanders. Slangetje vast gedraaid, nu remt 'ie wel zoals het hoort :D

Bouke

Rechts voor gewoon een probleemkant  :eusa_whistle: