It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Vulk op 03-07-2016 21:39:21
Ik heb hier op het forum nog nooit over een gebroken veer gelezen bij een 850 denk ik...?

Lezen jullie dan rond de teksten heen ofzo?.

;D

Vulk

Citaat van: Ludo op 03-07-2016 22:06:01
Citaat van: Vulk op 03-07-2016 21:39:21
Ik heb hier op het forum nog nooit over een gebroken veer gelezen bij een 850 denk ik...?

Lezen jullie dan rond de teksten heen ofzo?.

;D

De enige manier op geen zenuwinzinking te krijgen. ;D

Bouke

Nou ik zal ook maar een set op voorraad nemen voor de xc :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

Ik denk dat de belgen onder ons dat verschijnsel toch ook moeten herkennen. Helaas zijn hun wegen niet even goed als hun bier. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Zo, de waggie is weer terug. Prima geregeld daar bij de ANWB / Wegenwacht.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Nu wachten op de volgende veer die breekt? ;D

Marc O.

Citaat van: elianmars op 04-07-2016 20:09:20
Nu wachten op de volgende veer die breekt? ;D

Ja, lijkt me wel een goed plan ;D

StefanCJ

Heb je de andere drie al een stukkie ingezaagd?

Marc O.

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 05-03-2016 18:04:59
Citaat van: Marc O. op 03-12-2015 20:41:10
Note to self: Olie is vervangen bij:
R: 325.000km
N: 295.000km

N: 314.700km.
Eigenlijk 5000km te laat, maar toen zaten we ergens ter hoogte van de Noordkaap :)

N: Vandaag bij ca. 333.333 km.

Dat was de stand die gisteren voorbij kwam:

:D

triton

Professioneel raddraaier

Marc O.

Gisteren de HU-850 radio naar ETS gebracht. Dat ding laat al een paar maanden om de ca. 6 seconden een stilte van een seconde of 2 horen, vergezeld van een luide tik over alle luidsprekers. Ik was er inmiddels aan gewend dus het stoorde me niet echt, maar met een vakantie voor de boeg is het wel lekker als je de fileberichten kunt luisteren zonder onderbreking :P

ETS is zo'n beetje de enige die die reparatie aandurft, al geeft men geen garantie het ook daadwerkelijk te kunnen fixen. Hopelijk heb ik het geluk aan mijn zijde. Een nieuwe (ruil-) unit zou ruim 400,- moeten kosten, een veelvoud van de reparatiekosten.

Marc O.

En een dag later (gisteren) de HU weer opgehaald. Keurig gerepareerd door ETS. Vandaag de N weer opgehaald bij de garage. Daar is de veer linksvoor (preventief, nadat die aan de rechterkant een paar weken geleden was gebroken) vervangen alsmede de remklauw rechtsachter (nadat die aan de linkerkant een paar maanden geleden was vastgelopen).

De rammel die ik in de voorwielophanging had is ook verdwenen. Mogelijk werd die veroorzaakt doordat we bij het vervangen van de veerpootlagers de veer iets verdraaid terug hebben gemonteerd, maar waarschijnlijker is dat aan die kant het rubber stripje stripje tussen veer en onderste veerschotel niet was gemonteerd. Enfin, boeit ook niet wat de oorzaak was. Rammel is weg, da's belangrijker.

Vandaag dus ook maar weer de HU terug gebouwd. Dat gaat in een N wat moeizamer dan in een Classic of 850 en de kans op het beschadigen van alu dashboarddelen is vrij groot. Maar alles zit er weer krasvrij in. Resultaat:

Sbv

Zo weer lekker om normaal radio te hebben. Geen in en uitbouw foto's gemaakt ?  ;D
Het is iets meer werk als bij een classic maar prima te doen.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 09-08-2016 20:38:26
Geen in en uitbouw foto's gemaakt ?  ;D

Nee, niet aan gedacht ;D